مهارت درک زیبایی های زندگی2/روانشناسی

darke-zendegi-150x150

در مقاله ی اول از این سری مقالات چهارده مهارت از سی مهارت مهم درک زیبایی هارا تقدیمتان کردیم
در این مقاله هم در نظر داریم به ادامه بپردازیم و شانزده تا از مهم ترین کلید ها را تقدیم تان کنیم.

۱۵ـ نگرش خود را به زندگی دنیوی تغییر دهید؛ بدانید که دنیا دار قرار نیست، فانی است و منزلگاه اصلی، جهان آخرت است. هر روز با خود نجوا کنید که «ما از خداییم و به طرف خدا خواهیم رفت» و آسایش و آرامش واقعی در آن دنیاست. مثل برخی‌ها نباشید که با کوچک‌ترین مشکلی به زمین و زمان بد و بیرا می‌گویند، بدانید که این عملکرد شما است که ناخوشی‌ها را ایجاد می‌کند نه زمانه.

۱۶ـ سعی کنید همیشه لبخند بزنید و با روی گشاده با دیگران، به خصوص خانواده خود روبرو شوید.

۱۷ـ همیشه امیدوار باشید و از یأس و ناامیدی دوری کنید که خوره جان‌ها و ریشه بدبختی‌هاست.

۱۸ـ از ذکر و دعا و نیایش برای آرامش و اطمینان قلب و کسب لذت زیبایی‌های زندگی بهره بگیرید.

۱۹ـ دست و دل‌باز باشید و وسیله آسایش و راحتی خانواده را فراهم سازید و از تفریح، ورزش، مسافرت و سرگرمی‌های مفید غفلت نورزید.

۲۰ـ سحرخیز باشید. هر روز که از خواب بیدار می‌شوید با خود قرار بگذارید که امروزتان مثل دیروزتان نباشد، بلکه یک گام بهتر و برتر از همیشه باشد.

۲۱ـ انعطاف پذیر باشید. اگر لازم شد، نقشه‌های زندگیتان را تغییر دهید اما هدف اصلیتان را هرگز فراموش نکنید.

۲۲ـ خوب نگاه کنید و ببینید چه چیزی در دیگران هست که به آن غبطه می‌خورید؟ معمولاً این همان چیزی است که واقعاً خواستار آن هستید. باید بدانید نگاه‌های عمیق و احساسات سازنده می‌توانند شما را در رسیدن به تمایلات نهفته‌تان یاری کنند.

۲۳ـ تغییرات مناسبی که محیط کوچک زندگی شما را دلپذیرتر می‌کنند آسانند: گلدان کوچکی در اتاق خود بگذارید تا هوای پاک را احساس کنید. صداهای آزار دهنده و اضافی را حتی الامکان قطع کنید تا ذهن شما بیاساید. هر وقت توانستید گلی بخرید. و گاهی اوقات شمعی در هنگام غروب آفتاب روشن کنید، سوختن آرام شمع به شما آرامش می‌دهد و ….

۲۴ـ بی خوابی و بدخوابی یکی از مشکلات رایج زندگی خوابگاهی است و این چند نکته می‌تواند شما را کمک کند: هر شب در ساعت معینی به رختخواب بروید. اگر میسر است قبل از خواب دوش بگیرید. چند ساعت قبل از خواب چای و قهوه ننوشید.

۲۵ـ به خودتان اجازه دهید که شاد باشید! خوشبختی فقط یک احساس درونی است، کافی است آن‌را باور کنید! مرتب با خود بگویید: «من لایق خوشبختی‌ام» این را بگویید و شاد باشید. برای چیزهایی که دارید همیشه شکرگزار باشید.

۲۶ـ کاری کنید که دوستتان بدارند: در چشم مخاطب نگاه کنید، ارتباط چشمی از عمیق‌ترین ارتباطات است. در صحبت کردن خودمانی باشید، تکلف بیش از حد دیگران را فراری می‌دهد. با مخاطب خود احساس همدلی کنید و نشان دهید که احساس طرف مقابل را می‌فهمید.

۲۷ـ بی برنامگی عامل هدر رفتن انرژی است.

۲۸ـ به هرکاری و هر پیشنهادی «بله» نگویید. خوب فکر کنید و از خود بپرسید: آیا واقعاً می‌خواهم این کار را انجام دهم؟! شما باید «نه» گفتن را تمرین کنید تا به راحتی بتوانید زمام زندگی و عمر خود را به اختیار خود در آورید.

۲۹ـ یک راه برای رهایی از نگرانی‌ها آنست که آن‌ها را بنویسید! نگرانی‌های خود را بنویسید و سپس آن‌ها را بخوانید. می‌بینید که این نگرانی‌ها آنقدرها هم مهم نیستند و خیلی آسان‌تر از آنچه که فکر می‌کنید حل می‌شوند.

۳۰ـ پزشکان اعتقاد دارند که آرامش واقعی از پاها شروع می‌شود. طبیعی است که اگر پا در کفش راحت باشد مثل این است که کفش نپوشیده‌ایم. و همین مسئله باعث می‌شود که شما بهتر فکر کنید، بهتر تصمیم بگیرید، بهتر یاد بگیرید و خلاصه آن که آرامش بیشتری داشته باشید.

 

منبع:سرشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد نمایید *

Previous post مهارت درک زیبایی های زندگی1/روانشناسی
Next post راههای تشخیص اضطراب در کودکان/روانشناسی