کد خبر : 5517
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اسفند 1392 - 21:05

پنج جمله ای که نباید به دختران مجرد گفت/روانشناسی

پنج جمله ای که نباید به دختران مجرد گفت/روانشناسی

پنج جمله ای که نباید به دختران مجرد گفت

پنج جمله ای که نباید به دختران مجرد گفت

ازدواج موفق، نگاه آدم‌ها را به خیلی‌چیزها عوض می‌کند. به عنوان مثال، دختری‌ که به مرد رویاهایش رسیده، آرزو می‌کند همه دختران جهان احساس خوشایند او را تجربه کنند و از همین رو، وقتی با دوستان مجردش روبه‌رو می‌شود، ناخواسته چهره یک نصیحتگر را به‌خود می‌گیرد. اگر شما هم در ‌روزهای شیرین‌زندگی مشترک‌تان به سر می‌برید، باید مراقب رفتارهایی‌ باشید که می‌تواند میان شما‌ و ‌دوستان مجردتان فاصله بیندازد: جملات اشتباهی که ناخواسته به زبان می‌آورید

در میان جملات اشتباه، ۵ جمله‌ای که نباید به دختران مجرد بگویید از این قرارند

نگران نباش، پیدایش می‌کنی

دوست مجرد شما ۳۰ سالگی را رد ‌کرده و هنوز مردی به زندگی‌اش نیامده؟ در چنین شرایطی او را با خودتان که ازدواج کرده‌اید مقایسه نکنید و از تلاش برای امیدوار‌کردنش دست بردارید. شاید او فعلا از این‌که تنهاست لذت می‌برد و شاید خودش این سبک زندگی را انتخاب کرده. پس هر‌بار که او را می‌بینید، نگویید نگران نباش، همسر رویاهای تو همین اطراف است و خیلی زود پیدایش می‌کنی.

غصه نخور، خیلی وقت‌داری

دختری‌که همه دوستانش به خانه بخت رفته‌اند، در صورتی‌که خیال ازدواج کردن داشته باشد، می‌داند که با بالا رفتن سن خیلی از امتیازهایی که در ‌ذهن دیگران دارد را از دست می‌دهد. احتمالا مردانی‌که به او پیشنهاد ازدواج می‌دهند، وارد چهارمین و پنجمین دهه زندگی‌شان شده‌اند و احتمالا زمانی‌که از کسی خوشش می‌آید، رقیب‌های جوان‌تری وجود دارند که رسیدن به وصال را برایش سخت کنند، پس دلیلی ندارد با دلداری دادن‌های بیهوده، او را آزار دهیـد. اگر بخواهید با کلمات به دوست‌تان ثابت کنید که هنوز زمان زیادی برای خوشبخت شدن دارد، درواقع به او می‌گویید: «زود باش؛ همه فرصت‌های خوب را داری از دست می‌دهی

READ
مفیدترین شیوه های لاغری

سخت نگیر

همه آدم‌ها برای خودشان معیارها و ایده‌آل‌هایی دارند. این‌که معیارهای دوست‌تان با ایده‌آل‌های شما برای ازدواج فرق می‌کند، دلیل خوبی برای قضاوت‌کردن در مورد او نیست. قرار نیست همه آدم‌ها به یک سبک زندگی کنند، پس مدام به او نگویید ما هم در آغاز با این شرایط شروع کردیم. «همسر من هم همه ایده‌آل‌‌های مورد نظرم را نداشت یا من هم با خانواده‌اش فلان مشکل را داشتم». شما در مقامی نیستید که به او درس زندگی دهید و اگر دوست‌تان از شما تقاضای مشاوره ‌نکرده، دلیلی‌‌ ندارد ملاقات‌های‌تان را به جلسات روانشناسی تبدیل کنید.

ممکن است دیر شود

اگر دوست‌تان در بهترین زمانی‌که یک زن برای بارداری دارد، هنوز مجرد است، با انتقال نگرانی‌های‌تان به او آزارش ندهید. مطمئنا او می‌داند که در ‌چه سن و چه شرایطی قرار دارد و اگر امکان به سرانجام رساندن یک ازدواج را داشت، مسلما این فرصت را از خود دریغ نمی‌کرد. شاید او هنوز مرد ایده‌آلی را پیدا نکرده و شاید به‌خاطر شرایط خانوادگی و اقتصادی‌اش چنین تصمیمی نگرفته است. باور کنید که او بهتر از هر‌کسی می‌داند کجای‌کار است و نیازی ندارد این موضوع را به او یادآوری کنید.

اول نظر خودش را بپرسید

ممکن است او از شما برای انتخاب همسر مناسب کمک گرفته باشد و از این‌که هر ازگاهی کسانی را برای خواستگاری به ‌او معرفی کنید، استقبال کند اما بهتر است قبل از قرار گذاشتن برای او، در این مورد نظرش را بپرسید.

READ
ناگفته هایی ازژلوفن/سلامت

منبع:نیک صالحی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *