کد خبر : 11832
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - 19:16

آیا همیشه احساس بی حوصلگی می کنید /روانشناسی

آیا همیشه احساس بی حوصلگی می کنید /روانشناسی

پنج نوع خستگی ( ملالت) وجود دارد. درحال حاضر شما در کدام وضعیت هستید؟ پژوهش های روانشناختی نشان می دهند که خستگی ، تا حد زیادی از درون شخص می آید. و سخت تر اینست که ما ذهن خود را از چیزی که خسته مان کرده، منحرف می کنیم و ممکن است خسته تر شویم.

bored-2

پنج نوع خستگی ( ملالت) وجود دارد. درحال حاضر شما در کدام وضعیت هستید؟

پژوهش های روانشناختی نشان می دهند که خستگی ، تا حد زیادی از درون شخص می آید. و سخت تر اینست که ما ذهن خود را از چیزی که خسته مان کرده، منحرف می کنیم و ممکن است خسته تر شویم.

ما در دنیایی از مشغولیات دائمی و بروز رسانی های بی پایان زندگی می کنیم. و این مسئله که ممکن است خسته تر و ملول تر از قبل بشویم، باعث نگرانیِ جان ایستوود – استادیار روانشناختی در دانشگاه یورک در تورنتو ، شده است .
در تحقیقی در سال 2012 ، ایستوود خاطرنشان کرد که خستگی ، مشکلی ناشی از عدم توجه است.هنگامی که ما نمی توانیم متوجه شویم که در اتاق یا ذهنمان چه خبر است، احساس خستگی می کنیم.سپس به خسته شدن فکر می کنیم و احساس بدی خواهیم داشت. سپس می گوییم : این خسته کننده است! استیوود می گوید: ” تنها تحقیقات محدودی وجود دارد اما من فکر می کنم پرت کردن حواس،یک راه حل کوتاه مدت است و باعث بدتر شدن اوضاع در درازمدت می شود”

ملالت همانند عدم وجود احساس است ، بله خودش است ، یک مشکل واقعی که می تواند ضربه های شدیدی به سلامت و شادی ما بزند. در بدترین حالت آن ، خستگی ، فراگیر، استرس زا ومزمن است، اغلب همراه با یک حس بی هدفی در زندگی ، رضایت کم شغلی ، بهره وری کم ، افسردگی ، نگرانی و رفتارهای بدون فکر مثل نوشیدن و شروع به خوردن کردن است. و هنوز تحقیقات کمی روی خستگی و اثراتش انجام شده است.

READ
آموزش هندوانه شب یلدا/قلاب بافی

توماس گویتز – پروفسور دانشگاه کنستانز در آلمان ، می گوید بخشی از مشکل، اینست که خستگی یک احساس خاموش است.حالت قابل مشاهده ای مثل عصبانیت ، سرخوشی یا سردرگمی نیست.هیچ شکل ظاهری ای برای این مرض وجود ندارد.
در حقیقت ، گوتِز در این مورد صحبت می کند که فقط یک چیز به نام ملال وجود ندارد ، چند نوع خستگی وجود دارد که هرکدام مشخصات جداگانه ای دارد.
او و تیم همکارانش پنج نوع از ملالت را شناسایی کردند که هرکدام با دیگری بسیار متفاوت است- از یک ابهام لذت بخش تا یک مطلق وحشتناک، ممکن است برای هر نوع ( از خستگی) یک پس زمینه شخصیتی وجود داشته باشد. مردم به بارها و بارها ( و بیشتر) تجربه کردن انواع خستگی تمایل دارند.

آیا شما احساسِ نوعی ملالت (خستگی) دارید؟ ما پنج نوعِ گوتز، را در زیر ذکر کرده ایم تا به شما در پیداکردن نوع خستگی تان کمک کند:

نوع 1 : بی حالی و بی حوصلگی

شرایط احتمالی : شرکت در کنسرت موسیقی بعد از یک روز کاریِ طولانی
احساس شما: ساکت ، آرام ، حتی در حالت انتظار. به نوعی مشتاق خواب
نیاز شما : بطور کامل خارج شدن از این وضعیت

نوع 2: کالیبراسیون

شرایط احتمالی: منتظر ماندن برای ملاقات یک دکتر
احساس شما: خسته کننده . وحشتناک نیست ، ترسناک نیست فقط خسته کننده است.
نیاز شما : رویاپردازی درمورد تعطیلات ِ آینده تان

READ
آموزش دوخت پیراهن دخترانه عروسکی گیپور/خیاطی

نوع 3: طلبکار

شرایط ممکن: در اداره یک پروژه سخنرانی را انجام می دهید.
احساس شما: بیقرار ، ترجیح می دهید کاری غیر از این را انجام دهید.
نیاز شما: چک کردن فیس بوک ، پینترست و اینستاگرام

نوع 4: واکنش نشان دادن

شرایط ممکن: جلسه سالیانه سرمایه گذارانِ شرکت شما
احساس شما: دوست دارید موهایتان را بکشید تا کنده شود (بی قراری)!
نیاز شما: از داخل دیوار رد شوید و فرار کنید

نوع 5: بی تفاوت

شرایط ممکن: هر موقعیتی که راه فراری نداشته باشد.
احساس شما: افسردگی ، محزون و محکوم به خستگی برای همیشه.
نیاز شما: نشستن و غوطه ور شدن در بدبختیِ ناتمام که در این لحظه زندگیِ شما ست.

اکنون سوالِ  مهم اینست: چطور می توانید ملول نباشید؟ باید لذت را در زندگی خود  پیدا کنید واین به معنی این است که در کاری که انجام می دهید کاملا غرق شوید . توجه کنید- توجه واقعی – در اطرافتان چه چیزی اتفاق می افتد وهر کاری که از دستتان بر می آید را انجام دهید و در نهایت حاصل خلاقیت و یکی شدن واقعی با آنچه انجام می دهید را دریافت خواهید کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *