کد خبر : 17357
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 17:47

طرز تهیه شیرینی قندی بدون فر

طرز تهیه شیرینی قندی بدون فر

شیرینی قندی از شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که در این آموزش آنرا بدون نیاز به فر درست می کنیم

طرز تهیه شیرینی قندی بدون فر , دستور پخت شیرینی قندی بدون فر

شیرینی قندی از شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که در این آموزش آنرا بدون نیاز به فر درست می کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی قندی بدون فر در ادامه همراه باشید.

مواد لازم شیرینی قندی بدون فر
آرد قنادی ۱٫۵ پیمانه
روغن جامد ½ پیمانه
پودر قند ⅔ پیمانه
پودر هل ۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
کنجد یا خرفه برای تزیین

طرز تهیه شیرینی قندی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی قندی بدون فر در ابتدای کار شعله پخش کن روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس درب یک تابه مناسب را با دم کنی می پوشانیم و روی شعله پخش کن قرار می دهیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله روغن جامد را به همراه پودر قند و پودر هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن به مدت ۳ تا ۵ دقیقه مواد را مخلوط می کنیم تا بافت مواد پوک و رنگ آن روشن شود.

مرحله سوم

حالا آرد را الک می کنیم و با بکینگ پودر ترکیب می کنیم، سپس در دو مرحله به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم و با نوک انگشت به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه شکل بگیرد.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که خمیر را نباید ورز دهیم، چون به روغن می افتد و در نتیجه خشک می شود. در ادامه خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم، به یکی پودر کاکائو و به دیگر زعفران دم کرده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیرها را با نوک انگشت ورز می دهیم تا به صورت یکدست رنگی شوند. در ادامه کف تابه یک کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر داشته و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله ششم

خمیرها را پس از شکل دادن درون تابه می چینیم و مقداری کنجد یا تخم خرفه روی آنها می پاشیم. در ادامه درب تابه را با دم کنی می پوشانیم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند تا اطرافشان کمی طلایی شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه اطراف شیرینی ها رنگ گرفت، زیر تابه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم شیرینی ها از حرارت بیفتند. در نهایت شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

READ
دمنوش مخصوص خواستگاری و بله برون

منبع :چی شی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *