کد خبر : 18219
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 - 17:10

طرز تهیه دوشاب برنج

طرز تهیه دوشاب برنج

دوشاب برنج، یکی از شیرینی‌های سنتی و اصیل گیلانی است که طعم بسیار خوشمزه و بی‌نظیری دارد و یک میان وعده سالم و مقوی به خصوص برای کودکان است،

طرز تهیه دوشاب برنج طرز تهیه برنج پفکی خواص دوشاب برنج فیلم برنج دوشاب طرز تهیه شیرینی رشته به رشته مازندرانی طرز تهیه شیرینی دوشاب طرز تهیه شیره برنج

دوشاب برنج، یکی از شیرینی‌های سنتی و اصیل گیلانی است که طعم بسیار خوشمزه و بی‌نظیری دارد و یک میان وعده سالم و مقوی به خصوص برای کودکان است

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۲ پیمانه
دوشاب (شیره انگور) یک لیوان
کنجد نصف لیوان
مغز گردو خرد شده به مقدار دلخواه
پودر هل یک قاشق چایخوری

طرز تهیه دوشاب برنج

مرحله اول

برای تهیه دوشاب برنج در ابتدا برنج را از ۲۴ ساعت قبل با آب گرم خیس کنید و در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید، بعد برنج را آبکشی کرده و از صافی رد کنید و ۱ تا ۲ ساعت زمان دهید تا کاملا خشک شود.

مرحله دوم

بعد یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و برنج را در تابه بریزید، ۲ دقیقه اول دست نزنید چون برنج خرد می‌شود بعد از آن به هم بزنید تا برنج برشته و طلایی شود.

مرحله سوم

در یک تابه دیگر کنجد را بریزید و به همان شکل روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا برشته شود، کنجد زود می‌سوزد پس مدام و تند‌ تند هم بزنید تا طلایی شود.

مرحله چهارم

وقتی کنجد طلایی رنگ شد روی برنج‌ها بریزید و ترکیب کنید و بعد به مقدار دلخواه مغز گردو خرد شده و پودر هل را به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

سپس شیره انگور را داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود و کمی بجوشد، وقتی چند جوش زد ترکیب برنج و بقیه مواد را به آن اضافه کنید.

مرحله ششم

بعد از آن ترکیب مواد را با هم به مدت یک دقیقه هم بزنید و مخلوط کنید تا شیره انگور کامل به خورد مواد رود و طعم و عطر همه آن‌ها با هم ترکیب شود، بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

در این مرحله کف یک قالب را که بهتر است سیلیکونی باشد با کره یا روغن مایع چرب کنید و بلافاصله مخلوط را در قالب بریزد و با پشت قاشق یا لیسک سطح مواد را فشار دهید.

نکته: می‌توانید از قالب‌های آماده و فرم دار استفاده کنید.

مرحله هشتم

وقتی که سطح مواد کاملا صاف و یکدست شد مخلوط از حرارت افتاد و به دمای محیط رسید روی قالب را سلفون بکشید یا درب ظرف را ببندید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله نهم

بعد از یک ساعت که بافت مواد سفت و منسجم شد قالب را از یخچال بیرون بیاورید و با یک چاقوی تیز، شیرینی دوشاب برنج را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.

مرحله دهم

در آخر شیرینی دوشاب برنج را در ظرف مناسب قرار دهید و با خرده‌های گردو، پودر پسته، پودر نارگیل، خلال بادام یا چند گلبرگ گل محمدی تزیین کنید و با چای یا قهوه سرو کنید.

READ
آموزش نوشیدنی هویج و گریپ فروت زنجفیلی/نوشیدنی

منبع :نکته چی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *