کد خبر : 17101
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 بهمن 1401 - 17:56

طرزتهیه رانی شلیل خانگی

طرزتهیه رانی شلیل خانگی

رانی شلیل یکی از رانی های بسیار خوشمزه و راحت می باشد که می توانید در فصل تابستان همزمان با رسیدن این میوه خوشمزه آن را تهیه کنید

طرز تهیه رانی شلیل

 

رانی شلیل یکی از رانی های بسیار خوشمزه و راحت می باشد که می توانید در فصل تابستان همزمان با رسیدن این میوه خوشمزه آن را تهیه کنید. رانی شلیل یکی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه و شیک است که می توانید برای پذیرایی با ۱ کیلو شلیل به راحی تهیه کنید. روش تهیه این رانی بسیار ساده است و شما با کمک یک ۱۲۳ یا مخلوط کن یا غذاساز می توانید مواد را میکس و پوره کنید. میزان شکر استفاده شده را در رانی شلیل بستگی به مقدار شیرینی شلیل ها و ذائقه شما دارد و شما می توانید این مقدار را کم و زیاد کنید. شلیل یکی از میوه های تابستانی است که نوعی هلو به حساب می آید و مملو از مواد مغذی و آنتی اکسیدان استو منبع خوبی از بتا کاروتن و پتاسیم و ویتامین سی می باشد و شما می توانید با تهیه یک نوشیدنی فوق العاده آن را برای کودکان خود در خانه تهیه کنید و از خواص خوب شلیل بهرمند شوید. شلیل برای گوارش سالم و جوان نگه داشتن پوست و سلامتی قلب گزینه خوبی می باشد.

مواد لازم برای تهیه رانی شلیل خانگی

  • شلیل و هلو جمعا ۱ کیلوگرم
  • شکر ۵ الی ۸ ق غذا خوری
  • آب سرد ۲ الی ۳ پیمانه

طرز تهیه رانی شلیل با هلو بسیار خوشمزه و ساده در خانه

مرحله اول: آماده سازی شلیل

ابتدا شلیل ها را بشورید و روی هر کدام یک بعلاوه با چاقو ایجاد کنید. شما می توانید از میکس هلو و شلیل استفاده کنید و یا می توانید فقط از شلیل استفاده کنید. سپس داخل یک قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاید و زمانی که به جوش آمده باید هلو و شلیل را اضافه کنید.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

به مدت ۳ دقیقه هلو و شلیل را در آب در حال جوش بریزید و بعد از ۳ دقیقه داخل یک کاسه آب سرد و یخ ریخته و هلو ها را داخل آب سرد بریزید تا با شوک وارد شدن به آن ها به راحتی با یک فشار ساده پوست آن را جدا کنید و از وسط به دو نیم کنید و در اندازه دلخواه خرد کنید.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

مقداری از شلیل ها را کنار قرار دهید و مابقی را به همراه شکر و آب داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و مواد را میکس کنید تا یکدست شود. شکر را می توانید به صورت تدریجی اضافه کنید و مواد را تست کنید و اگر نیاز بود مجدد کمی شکر اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه رانی شلیل

بعد از میکس شدن شلیل های خرد شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید و داخل لیوان سرو ریخته و خنک میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رانی شلیل بدون افزودنی به روش طبیعی و آسان

  1. می توانید بجای شکر از عسل استفاده کنید.
  2. هرچقدر میزان آب را کمتر بریزید رانی شما غلیظ تر می شود.
  3. بهتر رانی را در یخچال قرار تا کاملا خنک شود.
  4. منبع :پارسی دی
READ
آموزش خوراک مرغ با سس قارچ و اسفناج رژیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *