کد خبر : 20338
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 آبان 1402 - 17:13

طرز تهیه نان عدس خوشمزه

طرز تهیه نان عدس خوشمزه

نان عدس از خوشمزه ترین و معروف ترین نان های کشور نپال می باشد و به دلیل اینکه در پخت این نان از شکر استفاده نمی شود برای دیابتی ها مناسب است.

طرز تهیه نان عدس خوشمزه و خانگی با طعم بی نظیر

نان عدس از خوشمزه ترین و معروف ترین نان های کشور نپال می باشد و به دلیل اینکه در پخت این نان از شکر استفاده نمی شود برای دیابتی ها مناسب است.

مواد لازم نان عدس
عدس نصف پیمانه
آب 1 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
آرد گندم 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد
زیره 1 قاشق مرباخوری

مراحل طرز تهیه نان عدس

مرحله 1

برای درست کردن نان با عدس ابتدا باید عدس را خیس کنیم. برای این کار مقدار گفته شده عدس را از یک شب قبل خیس می کنیم تا وقتی که می خواهیم نان درست کنیم آماده شود.

مرحله 2

برای شروع عدس خیس شده را آبکشی می کنیم و به همراه یک پیمانه آب، 1 قاشق مرباخوری بکینگ پودر، قاشق غذاخوری آرد گندم، 1 عدد تخم مرغ، 1 قاشق مرباخوری زیره و نمک داخل غذاساز یا مخلوط کن ریخته و خوب میکس می کنیم.

مرحله 3

برای اینکه نان عدس معطری داشته باشیم کمی شوید خشک یا تازه هم اضافه کرده و دوباره مخلوط می کنیم. بعد از اینکه مواد نان آماده شد نوبت پخت است.

مرحله 4

برای پخت، تابه مورد دلخواه خود را روی حرارت می گذاریم و با کمی روغن چرب می کنیم. بعد با ملاقه کمی از خمیر آماده شده نان برمی داریم و همانند پنکیک توی تابه پهن می کنیم. در صورت تمایل کمی هم سیاه دانه می پاشیم.

READ
طرز تهیه نان زمل خوشمزه اتریشی

مرحله 5

حالا صبر می کنیم تا یک طرف نان مون کامل سرخ شود. سپس نان را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن هم سرخ شود. این کار را تا تمام شدن خمیر نان انجام می دهیم. در صورتی که می خواهید نان عدس زرد رنگی داشته باشید می توانید پس از اینکه نصف خمیر مصرف شد به باقی مانده آن کمی زردچوبه بزنید.

مرحله 6

بعد از اینکه نان های عدس مون کامل پختند آن ها را بر روی دستمال آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. نان دال عدس فوق العاده خوشمزه و خوش عطر می باشد و شما می توانید آن را با نان و پنیر و سبزی سرو کنید.

منبع :بارونک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *