کد خبر : 13927
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 15:01

میوه را جایگزین آب در سحر کنید

میوه را جایگزین آب در سحر کنید

میوه را جایگزین آب در سحر کنید   کارشناس مسئول بهبود تغذیه ی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مایعات توصیه شده برای سحری باید به تدریج نوشیده شوند و نوشیدن یک لیوان آب میوه و یک لیوان شربت عسل مفید است. زهرا اباصلتی در گفت‌وگو با خبرنگار‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، تصریح کرد:

میوه را جایگزین آب در سحر کنید

 

میوه را جایگزین آب در سحر کنید

کارشناس مسئول بهبود تغذیه ی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مایعات توصیه شده برای سحری باید به تدریج نوشیده شوند و نوشیدن یک لیوان آب میوه و یک لیوان شربت عسل مفید است.

زهرا اباصلتی در گفت‌وگو با خبرنگار‌خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، تصریح کرد: برای پیشگیری از احساس تشنگی در طول روز، در پایان وعده‌ی سحری لیموترش تازه استفاده کنید و از مصرف چای، قهوه و نوشابه پرهیز کنید زیرا مصرف این نوشیدنی‌ها موجب افزایش ادرار و دفع آب از بدن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در وعده‌ی سحری افراد به جای نوشیدن آب زیاد باید از میوه‌های آب دار استفاده کنند اظهار کرد‌: افراد هنگام سحری از خوردن غذاهای خشک نظیر کوکوسبزی، کوکوسیب‌زمینی،‌ کتلت‌ و گوشت‌های سرخ شده مانند کباب، جوجه‌کباب، ماهی و غذاهای پرادویه خودداری کنند، زیرا مصرف این غذاها باعث عطش زیاد و افزایش بیش ازحد اسید معده می‌شود.

اباصلتی عنوان کرد: برای پیشگیری از بروز ناراحتی‌های گوارشی و ترش کردن و سوزش سر معده،‌ از مصرف زیاد غذاهای شیرین و چرب در سحری پرهیز کنید و همچنین از سس مایونز، خامه، سوسیس و کالباس در وعده‌ی سحر یا افطار استفاده نکنید.

وی بیان کرد: از غذاهای پرحجم نظیر آش، آبگوشت و کله پاچه برای سحری استفاده نکنید و از کربوهیدرات‌های مرکب مانند غلات سبوس دار و حبوبات سهل الهضم استفاده کنید تا کمتر دچار گرسنگی شوید.

وی خاطرنشان کرد: پرخوری در هنگام سحر نه تنها از احساس گرسنگی در ساعات انتهایی روز جلوگیری نمی‌کند بلکه در ساعات ابتدایی بعد از سحر، فشار زیادی را به معده و دستگاه گوارشی فرد وارد می‌کند که سبب بروز علائمی نظیر سوء‌ هاضمه، درد و نفخ معده می‌شود.

READ
توصیه های غذایی: پاییز، خستگی، افسردگی

هرگز وعده سحری را حذف نکنید

کارشناس مسئول بهبود تغذیه و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: وعده سحری به خصوص برای افرادی که فعالیت ذهنی و فعالیت بدنی دارند، بسیار حائز اهمیت است.

وی در خصوص افرادی که بدون سحری روزه می‌گیرند، گفت: کمبود بیش از حد انرژی باعث می‌شود بدن از منابع پروتئین برای تامین انرژی استفاده کند و در اثر سوخت ناقص پروتئین‌ها، ترکیبات ستونی در بدن ایجاد می‌شود که منجر به ایجاد بوی بد دهان، سردرد و دردهای عضلانی در فرد می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *