کد خبر : 3609
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1392 - 18:41

با این نکات ویژه شاد زیستن را تجربه کنید/روانشناسی

با این نکات ویژه شاد زیستن را تجربه کنید/روانشناسی

شاد زیستن ماهیتی است که بشر از بدو تولد به دنبال آن می باشد. اگر از هر فردی بپرسید ممکن است بگوید به دنبال بهترین چیز ها باشد اما در این مقاله در نظر داریم نکاتی را بیان کنیم که شاید در نظر خیلی ها به چشم نمی آید اما بیشترین نقش را در شاد

شاد زیستن ماهیتی است که بشر از بدو تولد به دنبال آن می باشد. اگر از هر فردی بپرسید ممکن است بگوید به دنبال بهترین چیز ها باشد اما در این مقاله در نظر داریم نکاتی را بیان کنیم که شاید در نظر خیلی ها به چشم نمی آید اما بیشترین نقش را در شاد کردن و ساخت یک زندگی شاد دارند.shad-zistan

هدف زندگی برای خیلی از افراد، پر بودن حساب بانکی، داشتن بهترین خانه و جدیدترین اتومبیل نبوده، بلکه فقط خوشبختی ست.

بعضی از آدم ها ممکن است خوشبخت تر از دیگران به دنیا آماده باشند و بتوانند لذت زندگی را تمام و کمال ببرند اما برای  برخی دست یافتن به خوشبختی چندان هم ساده نیست. یعنی برای آنان این طور برنامه ریزی نشده است. البته این مورد هم مانند برنامه ریزی های دیگر قابل تغییر است. شما می توانید با استفاده از نکاتی این مقاله، برنامه ی زندگیتان را از نو بنویسید تا بالاترین درجه ی خوشبختی، از آن شما شود.

 اطراف تان را با افراد شاد و خوشبخت پرکنید

 اگر در کنار افراد عصابی، افسرده و ناراحت باشید، این حالت به شما هم منتقل خواهد شد. کاری هم از دست شما ساخته نخواهد بود اما اگر در کنار افراد شاد و خوشحال باشید، شادی آنان به شما انتقال می یابد و عادات خوب شان را یاد گرفته و هم چون آنان به اتفاقات بد واکنش نشان می دهید و خیلی زود افکار و تأثیرات منفی از زندگیتان ریشه کن شده و افکار مثبت جای آن را خواهد گرفت.

قدردانی کنید

سعی نمایید هر روز، زمانی را به قدردانی و شکرگزاری اختصاص دهید. به این فکر کنید که باید بابت چه چیز و از چه کسانی قدردانی کنید.

به راه حل فکر کنید: به جای فکر کردن به مشکلات، به این فکر کنید که چطور می توان آن ها را حل نمود. اگر بتوانید همیشه به فکر یافتن راه حلی برای مشکلات باشید و چنین طرز فکری را در خود رشد دهید، مطمئناً بسیار شادتر زندگی خواهید کرد.

با دیگران ارتباط برقرار کنید: تا جایی که می توانید با کسانی که دوستشان دارید وقت بگذارنید که می تواند یک تلفن ساده با یک ملاقات کوتاه باشد. با آنان گفت و گو کنید، کارهایتان را با هم انجام دهید و صمیمیت برقرار کنید.

READ
تست روانشناسی زناشویی کامل و واقعی

 مسائل را بپذیرید

ما قادر به عوض کردن و کنترل دنیا نیستیم؛ باید همه چیز را آن طور که هست، بپذیریم و سعی کنیم آن ها را درک نموده و یا حتی دوستشان بداریم. خودتان را هم باید آن طور که هستید، بپذیرید و سعی کنید خودتان را درک نموده و دوست داشته باشید. با سایرین هم همین برخورد را داشته باشید.

برای چشیدن طعم زندگی وقت بگذارید: به جای پریدن از شاخه ای به شاخه ای دیگر و با عجله انجام دادن کارها تصمیم بگیرید که هر روز کارهای کم تری را انجام دهید، قرار ملاقات های کمتری بگذارید و …آنگاه هر کاری را آرام تر و با تمرکز و راحتی بیش تری انجام می دهید. و سعی کنید زمان «حال» را از دست ندهید و نهایت استفاده و لذت را از آن ببرید.

 به جزئیات دقت کنید

 برای نمونه، زمانی که احساس خوبی دارید از هیچ چیز ناراحت نیستید، غذایی واقعاً خوشمزه را امتحان می کنید و به طور کلی، هر احساس مطبوع دیگری را تشخیص می دهید. دقت کردن به جزئیات ساده به شما کمک می کند تا روی زمان «حال» متمرکز شوید.

به خودتان جایزه دهید:

هر روز حتی چند دقیقه هم که شده، برای جایزه دادن به خودتان وقت بگذارید. این جایزه هر چیزی می تواند باشد؛ یک تکه شکلات، یک حمام گرم، یک چرت کوتاه و…

 این باید بگذرد

وقتی اتفاق بدی می افتد و شما برای قبول آن مشکل دارید، با خودتان فکر کنید که این هم باید بگذرد و مطمئن باشید که آن اتفاق بد هم گذشته و شما جان سالم به در خواهی برد.

بخشش کنید: وقتی نسبت به دیگران بخشش می کنید، شادتر خواهید شد. همین امروز، این کار را امتحان کنید! مطمئن باشید که تفاوت شگرفی در زندگیتان حاصل خواهد شد.

 علایقتان را دنبال کنید

اگر کاری را انجام دهید که واقعاً به آن علاقه دارید، مطمئناً شادتر خواهید بود. این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای نزدیک شدن به احساس شادی و خوشبختی انجام دهید. اگر غیر ممکن به نظر رسید دلسرد نشوید. دیگران هم این کار را انجام داده اند پس مطمئن باشید که شما هم می توانید.

READ
آشنایی با بازی درمانی /روانشناسی

 به دستاوردهایتان نگاهی بیندازید

 به جای این که به کارهای انجام نداده تان یا به کارهایی که در آن شکست خورده اید نگاه کنید، به کارهایی که با موفقیت به پایان رسانده اید، فکر کنید. خیلی وقت ها این کارها بسیار بیش تر از آن چیزی است که خودمان فکر می کنیم.

 بخندید

عمل ساده ی «خندیدن»، به تنهایی می تواند شما را شادتر کند. یک فیلم خنده دار نگاه کنید، لطیفه بگویید، کتاب های طنز بخوانید و تا می توانید بخندید.

بدانید که استحقاقش را دارید: شما شایسته ی شادی و خوشبختی هستید؛ همین جمله ی ساده برای خیلی از افراد اهمیت زیادی دارد چون تصور نمی کنند که واقعاً استحقاق شاد بودن را داشته باشند. اگر احساس می کنید که شما نیز چنین تصوری از خود دارید نخست باید بدانید که این تصور، نادرست است و شما لایق بالاترین شادی ها هستید.

 در کارتان غوطه ور شوید

 وضعیتی وجود دارد که در آن شما خودتان را در کاری غرق نموده و دنیای اطرافتان را فراموش می کنید. این کار موجب شادی، و بازده بسیار بالایی خواهد شد.

هدف داشته باشید: داشتن هدف های زیاد منجر به بیهودگی می شود. یک هدف برای خود انتخاب کنید و روی آن متمرکز شوید. سپس برای رسیدن به آن تا می توانید تلاش کنید. رسیدن به هدف ها موجب شادی و خوشبختی شما می شود.

 الهام بگیرید

 کتاب ها و مجلاتی که درمورد داستان های موفقیت آمیز مربوط به کاری که می خواهید انجام دهید را نوشته اند مطالعه کنید. این کار به شما الهام و انرژی می دهد.

جشن بگیرید

 زمانی که کار درستی انجام می دهید، کاری را به پایان می رسانید و احساس می کنید از نتیجه ی آن راضی هستید، به خود جایزه دهید و جشن بگیرید.

برای انجام کارهایی که دوست دارید، وقت بگذارید: با کم کردن برخی تعهدات که علاقه ی چندانی به انجام شان ندارید و جایگزین کردن آن ها با کارهایی که به انجام شان علاقه مندید، شادی را تجربه کنید.

READ
تـخم مـرغ همیار لاغری!گیاهان دارویی

 مهربانی کنید

 هر روز سعی کنید به طریقی به اطرافیانتان مهربانی کنید. این مهربانی ها هر چند هم کوچک باشد، مانند باز کردن درب برای دیگران، لبخند زدن به آنان و … موجب شاد شدن شما می شود.

 ورزش کنید

یک پیاده روی کوتاه یا دو می تواند استرس شما را کاهش داده و روحیه تان را تقویت کند.

افکار منفی را از بین ببرید

 افکارتان را تحت کنترل داشته باشید. وقتی به افکار منفی رسیدید، سعی کنید به جای آن به موضوعی خوب فکر کنید.

حسادت، هیچ کمکی به شما نمی کند

 خیلی ها عادت دارند که به افراد موفق و شاد حسادت ورزند. مطمئن باشید این کار شما را به هیچ جایی نمی رساند. به جای حسادت ورزیدن، سعی کنید برای آنان خوشحال باشید. آنگاه روی خود و کارهای مثبت تان تمرکز کنید.

یک چیز جدید یاد بگیرید: خیلی از ما، از امتحان کردن کارهای جدید واهمه داریم و وقتی چیزی را نمی دانیم خیلی زود می پذیریم اما یادگرفتن مهارت های جدید یا اطلاعات تازه، یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

به طبیعت روی آورید

 برای تماشای طلوع یا غروب خورشید بیرون بروید، آب را تماشا کنید، به آدم ها بنگرید و… .

بیش تر بخندید: وقتی در یک موقعیت ناراحت کننده هستید، به اطرافتان نگاهی بیندازید، پوچ بودن آن را درک کنید و فقط بخندید.با این نکات ویژه شاد زیستن را تجربه کنید

منبع: سرشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *