کد خبر : 16031
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 22:08

افراد با ضریب هوشی بالا فعالیت فکری در شب را ترجیح می دهند

افراد با ضریب هوشی بالا فعالیت فکری در شب را ترجیح می دهند

مطمئنا شما هم در مورد بی خوابی مطالب زیادی خوانده اید.با این وجود لازم است بدایند هنوز هم بین محققان در مورد اثرات بی خوابی بر روی افراد اختلافات زیادی وجود دارد.بسیاری از محققین معتقدند بی خوابی سبب چاقی، افزایش فشار خون و کاهش کارایی مغز و کاهش امید به زندگی می شود.در این مطلب قصد داریم

مطمئنا شما هم در مورد بی خوابی مطالب زیادی خوانده اید.با این وجود لازم است بدایند هنوز هم بین محققان در مورد اثرات بی خوابی بر روی افراد اختلافات زیادی وجود دارد.بسیاری از محققین معتقدند بی خوابی سبب چاقی، افزایش فشار خون و کاهش کارایی مغز و کاهش امید به زندگی می شود.در این مطلب قصد داریم شما را با رابطه ای که میان برنامه ی خواب افراد و ضریب هوشی آن ها وجود دارد آشنا نماییم.

ساتوشی کانازاوا و همکارانش در دانشکده اقتصاد لندن با بررسی تحقیقات مختلف در مورد برنامه های زمانی خواب افراد با ضریب هوشی مختلف به این نتیجه رسیده اند که نیاکان ما فقط در روز فعالیت جسمی و فکری داشتند و تحول به سوی فعالیت های شبانه، نزد افرادی مشاهده می شود که با هوش تر بوده و از میزان فعالیت مغزی بالاتری نسبت به دیگران برخوردارند.

این تحقیق بر این عقیده دیرینه که سحرخیز بودن کامروایی به همراه می آورد خط بطلان می کشد و می گوید افرادی که دیر می خوابند نسبت به سایرین از قوه خلاقه بیشتری برخوردارند و خیلی زود بیدار شدن از خواب، ترشح بیشتر هورمون کورتیزول و افزایش استرس را به همراه دارد.

این در حالی است که برخی محققان نیز بر این عقیده اند که افردی که دیر می خوابند کمتر قابل اعتماد بوده، از لحاظ عاطفی و احساسی ثبات کمتری دارند و بیشتر در معرض ابتلا به بیماری افسردگی ، اعتیاد و مشکلات تغذیه ای قرار می گیرند. در هر حال، هنوز اختلافات در مورد اثرات منفی دیر خوابیدن بر روی افراد میان محققان حل نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *