کد خبر : 20247
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 مهر 1402 - 9:26

آموزش بافت جامدادی زیبا و شیک

آموزش بافت جامدادی زیبا و شیک

آموزش بافت جامدادی به روش های متنوعی قابل اجرا بوده که شما می توانید بر حسب انتخاب و سلیقه خود الگو و مدل ساده ای از آن را یاد گرفته و طبق مراحل عنوان شده جامدادی دست ساز زیبایی را برای خود ببافید و از هنر دست خود لذت ببرید.

آموزش بافت جامدادی به روش های متنوعی قابل اجرا بوده که شما می توانید بر حسب انتخاب و سلیقه خود الگو و مدل ساده ای از آن را یاد گرفته و طبق مراحل عنوان شده جامدادی دست ساز زیبایی را برای خود ببافید و از هنر دست خود لذت ببرید.

یکی از هنرهای زیبا و کاربردی که از طریق آن می توان وسایل تزیینی و مصرفی مختلفی ساخت هنر بافتنی بوده که اغلب خانم های هنرمند به آن علاقه دارند و همواره سعی می کنند هر چیز بافتنی که نیاز دارند را به جای خریدن و هزینه کردن در خانه با در دسترس داشتن یک الگوی ساده و چند نوع کاموا و نخ در رنگ های مختلف درست کنند و استفاده نمایند. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان با کمک روشی ساده به آموزش بافت جامدادی بپردازیم.

آموزش بافت جامدادی زیبا و شیک

جامدادی از جمله لوازم التحریر پرکاربرد بوده که در سبک ها و مدل های متنوعی در بازار موجود می باشد. برخی از انواع جامدادی به شکل دست ساز تولید شده که جذابیت بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند، شما نیز می توانید برای داشتن یک جامدادی خاص و متفاوت با یادگیری آموزش بافت جامدادی خیلی راحت در منزل با در دسترس داشتن چند ابزار ساده مدل زیبایی از آن را ببافید و مورد استفاده قرار دهید.

در صورتی که تمایل دارید با استفاده از هنری که دارید برای فرزندتان در منزل جامدادی زیبایی بسازید و او را خوشحال نمایید می توانید از روش ها و الگوهای متنوعی که در این زمینه وجود دارد استفاده کرده و مدل دلخواه خود را درست کنید. در ادامه روش ساده ساخت یک جامدادی به شکل مداد را به صورت گام به گام توضیح داده ایم.

طریقه درست کردن جامدادی

لوازم مورد احتیاج

  • نخ کاموا با رنگ دلخواه برای قسمت نوک مداد
  • نخ کاموا با رنگ دلخواه برای قسمت چوب مداد
  • نخ کاموا برای بدنه مداد
  • نخ کاموای نقره ای یا طلایی رنگ برای مکان متصل شدن پاک کن مداد
  • نخ کاموای صورتی یا کالباسی رنگ برای پاک کن
  • قلاب مناسب برای بافت
  • گیره، سنجاق قفلی یا قطعه ای نخ برای علامت گذاشتن
READ
طرز تهیه اسکن پنیر و گردو

طریقه بافت جامدادی با قلاب

آموزش بافت جامدادی جذاب

مراحل انجام بافت

برای بافتن رج اول شش پایه کوتاه در حلقه جادویی ایجاد نمایید.

 

نحوه درست کردن جامدادی با کاموا

سپس برای رج دوم روی پایه های رج اول دو پایه کوتاه بزنید. از این بعد بر روی پایه کوتاه اول هر رج علامت گذاری کنید.

آموزش بافت جامدادی زیبا

برای بافتن رج سوم باید شش مرتبه یک پایه کوتاه ببافید و دو پایه کوتاه در یک پایه ببافید که در مجموعه ۱۸ پایه ایجاد می شود.

یادگیری مراحل بافت جامدادی

برای رج چهارم شش مرتبه دو عدد پایه کوتاه بافته و دو بعد دو پایه کوتاه در یک پایه ببافید که سر جمع ۲۴ پایه می شود.

روش ساده بافت جامدادی

برای بافتن رج پنجم شش مرتبه سه عدد پایه کوتاه ببافید و بعد دو پایه کوتاه در یک پایه ببافید که در آخر ۳۰ پایه ایجاد می گردد.

یادگیری نحوه بافت جامدادی

برای درست کردن رج ششم ۶ بار باید چهار پایه کوتاه ببافید و دو پایه کوتاه را در یک پایه بلند ببافید که در انتها ۳۶ پایه به وجود می آید.

آموزش بافت جامدادی به صورت تصویری

برای رج بعدی شش مرتبه حدود پنج پایه کوتاه بافته و سپس دو پایه کوتاه در یک پایه باید ببافید که در مجموع ۴۲ پایه می شود. در رج هشتم نیز شش مرتبه باید ۶ پایه کوتاه ببافید و بعد دو پایه کوتاه را در یک پایه ببافید که در آخر ۴۸ پایه ایجاد می گردد.

نحوه بافت جامدادی در خانه

برای بافتن رج نهم تا رج دوازدهم باید همان ۴۸ پایه را بدون افزایش دادن ببافید. در این مرحله بافت حالت کاسه ای شکل به خود می گیرد. در ادامه کار یک بست باید بزنید و نخ را گره زده و قیچی کنید.

آموزش درست کردن جامدادی شیک

سپس باید نخ نقره ای رنگ را متصل نمایید. دو رج اول هر رج باید زنجیره زده و در انتها بست بزنید.

READ
طرز تهیه بستنی ماسالا وگان با شیر فندق

طریقه بافت جامدادی

برای درست کردن رج های ۱۳ و ۱۴ باید بر روی هر پایه رج قبلی یک پایه کوتاه ایجاد نمایید. در رج پانزدهم با هر رنگی که تمایل دارید که بهتر است تا جای امکان نخ رنگ بدنه باشد یک رج پایه کوتاه باید ببافید.

مراحل درست کردن جامدادی

برای بافت رج ۱۶ باید دو عدد پایه در قسمت مانده به آخر پایه کوتاه ببافید.

طریقه درست کردن جامدادی

رج هفدهم جامدادی مدادی شکل را باید یک زنجیره بزنید و کار را برگردانده و در هر پایه رج قبلی یک پایه کوتاه ببافید که در مجموع ۴۶ پایه ایجاد می شود. برای درست کردن رج هجدهم تا سایز دلخواه می توانید به بافتن ادامه دهید. برای این کار همانند رج قبلی یک زنجیره بزنید و بافت را برگردانده و یک پایه کوتاه ببافید.

آموزش بافت جامدادی به روشی آسان

سپس دو زنجیره بزنید و به پایه اول رج بست بزنید. در گام بعدی یک زنجیره زده و بافت را برگردانید.

آموزش درست کردن جامدادی جذاب

سپس یک پایه کوتاه در همان جا و بر روی دو زنجیره دو پایه کوتاه ببافید. این رج و رج بعدی پایه کوتاه بافته و نخ را قیچی کنید.

آموزش درست کردن جامدادی با قلاب

زیپ را به شکاف جامدادی کوک بزنید. دو طرف پارچه زیپ را سوزانده و در صورت لزوم زیپ را قیچی نمایید.

روش بافت جامدادی

سپس زیپ را با استفاده از نخ همرنگ آن بدوزید.

طریقه بافت جامدادی

بعد نخ همرنگ چوب مداد را متصل کرده و یک رج پایه کوتاه ببافید.

شیوه بافت جامدادی با قلاب

شش مرتبه باید ۶ عدد پایه ببافید و دو پایه را یکی نمایید.

به منظور دو تا یکی کردن قلاب را به درون حلقه جادویی پایه اول وارد کنید. سپس وارد حلقه جادویی پایه دوم نمایید و نخ بگیرید. بعد از دو نخ اول روی قلاب عبور دهید و اکنون از دو نخی که باقی مانده نیز رد نمایید. این رج ۴۲ پایه دارد و باید یک رج دیگر ۴۲ پایه ببافید.

آموزش بافت جامدادی با طرحی جذاب

در گام بعدی آموزش بافت جامدادی ۶ مرتبه حدود پنج پایه باید ببافید و دو پایه را یکی کنید که در مجموع ۳۶ پایه ایجاد می شود و یک رج دیگر نیز باید ۳۶ پایه ببافید. بعد از آن ۶ مرتبه باید حدود چهار پایه ببافید و دو پایه را یکی کنید که در نهایت ۳۲ پایه ایجاد می شود و سپس یک رج باید ۳۲ پایه ببافید. در مرحله بعدی ۶ مرتبه باید سه پایه ببافید و دو پایه را یکی نمایید که در آخر ۲۴ پایه ایجاد می گردد و یک رج دیگر باید ۲۴ پایه ببافید.

READ
طرز تهیه بیتی کباب خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

برای بافتن نوک مداد جامدادی باید از نخ کاموای رنگ مداد استفاده نمایید. برای این منظور باید ۶ مرتبه دو پایه ببافید و بعد دو پایه را یکی کنید که در مجموع ۱۸ پایه ایجاد می گردد و یک رج نیز ۱۸ پایه را ببافید. سپس ۶ بار باید یک پایه ببافید و دو پایه را یکی نمایید که در نهایت ۱۲ پایه ایجاد می گردد و بعد از آن یک رج دیگر نیز باید ۱۲ پایه ببافید. سپس با کمک سوزن کل دانه ها را یکی کنید.

روش ساده درست کردن جامدادی

در صورتی که تمایل دارید مداد حالت نوک تیزی بگیرد یک رج را باید دو تا یکی کنید و شش دانه باقی مانده را بدوزید. اگر می خواهید می توانید حلقه جاکلیدی را به زیپ متصل نمایید.

مراحل درست کردن جامدادی

در اینجا بافت جامدادی شما به پایان رسیده و می توانید از آن استفاده نمایید.

نحوه بافت جامدادی

در مطلب ارائه شده با آموزش بافت جامدادی به روشی ساده و راحت آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید.

منبع :آرگا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *