کد خبر : 12849
تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1393 - 22:18

طرز تهیه اسکن پنیر و گردو

طرز تهیه اسکن پنیر و گردو

مواد لازم برای ۱۲ عدد اسکن کره: ۱۰۰ گرم آرد: دو پیمانه بیکینگ پودر: ۱و۱/۴ قاشق چایخوری جوش شیرین: ۱/۴ قاشق چایخوری ماست: نصف پیمانه تخم مرغ: یک عدد گردوی خرد شده: ۱/۳ پیمانه نمک و فلفل: به میزان لازم پنیر فتا (پنیر سفید): نصف پیمانه طرز تهیه اسکن پنیر و گردو فر را با حرارت

مواد لازم برای ۱۲ عدد اسکن

کره: ۱۰۰ گرم

آرد: دو پیمانه

بیکینگ پودر: ۱و۱/۴ قاشق چایخوری

جوش شیرین: ۱/۴ قاشق چایخوری

ماست: نصف پیمانه

تخم مرغ: یک عدد

گردوی خرد شده: ۱/۳ پیمانه

نمک و فلفل: به میزان لازم

پنیر فتا (پنیر سفید): نصف پیمانه

اسکن پنیر و گردو

طرز تهیه اسکن پنیر و گردو

فر را با حرارت ۱۸۰ سانتی‌گراد گرم می‌کنیم و روی سینی فر کاغذ می‌اندازیم. آرد، بیکینگ‌پودر و جوش شیرین را در کاسه‌ای الک می‌کنیم. کره کاملا سرد را به قطعات کوچک برش داده و با کمک چنگال، کره را به خورد آرد می‌دهیم تا بافتی شبیه خرده نان پیدا کند. (توجه کنید اصلا از دست استفاده نکنید، چون کره گرم می‌شود و در نهایت اسکن بافت خوبی نخواهد داشت.) تخم‌مرغ را کمی هم زده، سپس ماست را به همراه نمک و فلفل به آن اضافه می‌کنیم. (چون پنیر فتا نمک دارد، می‌توانید نمک اضافه دستور را حذف کنید) مخلوط ماست را به آرد اضافه نموده و با چنگال مواد را هم می‌زنیم.

اصلا نباید مواد را ورز دهیم گردو و پنیر را که به قطعات کوچک برش داده‌ایم، اضافه می‌کنیم و باز هم در حد مخلوط شدن با چنگال مواد را هم می‌زنیم. حالا روی سطح آردپاشی خمیر را به صورت یک دایره با قطر تقریبا ۵/۲ سانتی‌متر پهن می‌کنیم. اصلا خمیر را ورز نمی‌دهیم و فقط با دست روی آن فشار می‌آوریم تا به شکل دایره شود. با کاتر دلخواه (کاتر گرد شش سانتی‌متری)، خمیر را قالب زده و در سینی فر با فاصله کم می‌چینیم.

READ
اموزش گل کوکب با خمیر گل چینی/آموزش گلسازی

برای رومال: سفیده تخم‌مرغ، کمی زعفران و اندکی شکر را مخلوط کرده و روی اسکن‌ها برس می‌زنیم. در صورت دلخواه، پودر پاپریکا روی آنها می‌پاشیم و حدودا ۲۰ تا ۲۵ دقیقه می‌پزیم. نشانه پخت اسکن این است که وقتی روی اسکن پخته ضربه می‌زنیم، صدای تو خالی می‌دهد.

نکات

حتما کره مصرفی در اسکنها باید سرد باشد.

مواد نباید اصلا با دست ورز بخورد و فقط با چنگال با هم ترکیب شوند.

اسکنها را در سینی فر، نزدیک هم بچینید تا کج نشوند.

منبع :یاس گروپ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *