کد خبر : 18331
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 اسفند 1401 - 9:17

طرز تهیه شیرینی تر بدون فر

طرز تهیه شیرینی تر بدون فر

شیرینی تر بدون فر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود،

طرز تهیه شیرینی تر بدون فر , دستور پخت شیرینی تر تخته ای بدون فر

شیرینی تر بدون فر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی تر بدون فر در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم شیرینی تر بدون فر
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
آرد یک و نیم پیمانه
وانیل نوک قاشق چای خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
خامه فرم گرفته ۵۰۰ گرم
شکلات تخته ای جهت تزیین ۱۰۰ گرم
میوه برای تزیین به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی تر بدون فر

مرحله اول

برای تهیه شیرینی تر بدون فر تخم مرغ ها را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسد. یک کاسه برداشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. شکر و وانیل به آن اضافه کرده و با دور تند همزن هم می‌ زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله دوم

شیر که به دمای محیط رسیده را اضافه می کنیم و با همزن حدود ۳۰ ثانیه هم می زنیم، می توانیم آب را هم جایگزین شیر کنیم. آرد الک کرده و با پکینگ پودر مخلوط می کنیم و طی دو مرحله به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

تابه را روی حرارتی که شعله پخش کن گذاشته‌ایم قرار می دهیم و ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا تابه داغ شود، سپس کف تابه را چرب می کنیم و مواد کیک را درون تابه میریزیم. نیم ساعت زمان می‌برد تا کیک با حرارت ملایم پخته شود.

مرحله چهارم

بعد از نیم ساعت کیک حسابی پف کرده و پخته شده و به راحتی از تابه جدا می شود. سپس اجازه می دهیم کیک دو ساعت استراحت کند و کاملاً خنک شود. با چاقوی بزرگ کیک آن را برش می زنیم.

مرحله پنجم

از چاقوی بلند و بزرگ برای برش کیک استفاده می‌کنیم تا کارمان راحت‌تر باشد. برای شهدی که روی کیک می زنیم تا خامه کاملاً به آن بچسبد، از یک قاشق غذاخوری عسل و ۳ قاشق غذاخوری آب استفاده می کنیم.

مرحله ششم

عسل و آب را با هم مخلوط می کنیم. برای این که عسل راحت تر حل شود، از آب ولرم برای این کار استفاده می کنیم. بعد با برس یک لایه از شهد را روی کیک می مالیم. بعد از خامه قنادی فرم گرفته شده یک لایه روی کیک می‌زنیم و کاملا پخش می‌کنیم.

مرحله هفتم

اندازه خامه بستگی به سلیقه و ذائقه دارد که بیشتر یا کمتر بزنیم. لایه دوم کیک را روی آن قرار می دهیم. مجدد شهد را روی آن می ریزیم و بعد یک لایه نازک خامه می ریزیم. چون برای تزیین روی آن هم از خامه استفاده می‌کنیم، یک لایه باریک کافی است تا زیاد سنگین نشود.

مرحله هشتم

بعد دور کیک را کامل می بریم تا وقتی شیرینی را برش بزنیم تمیز و یکدست باشد. شیرینی را به شکل دلخواه تقسیم می کنیم و برش می زنیم. از ماسوره ساده استفاده کرده و روی شیرینی را با خامه تزیین می کنیم.

مرحله نهم

سپس مقداری کاکائو روی خامه ها می پاشیم تا طعم خوبی به شیرینی بدهد. می توان روی شیرینی را از هر میوه ای برای تزیین استفاده کرد. می توان شکلات تخته ای را خرد کرد و به و به روش بن ماری روی بخار کتری ذوب نمود و روی شیرینی ها را با آن تزیین کرد.

 منبع :چيشي

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *