در این مقاله قصد دارم چند ایده را با شما در میان بگذارم که فکر می‌کنم برای زندگی روزمره بسیار مفید و کاربردی است و به ما این فرصت را می‌دهند که کنترل بیشتری بر روی شرایطمان داشته باشیم و ذهن مان را نیز شاد و سالم نگه داریم.

زندگی ما با ارزش است.

هم اکنون فرصتی استثنایی در اختیارمان است تا کارهای خیلی زیادی در زندگی انجام دهیم. هر روز در این مورد که چه کاری انجام دهیم و به چه نحوی، دست به انتخاب می‌زنیم. زندگی ما خاص، منحصر به فرد و برای ماست و این که چگونه زندگی کنیم کاملاً به خودمان بستگی دارد. اگر این نکته را همیشه به خاطر بسپاریم هر روز صبح که چشمانمان را باز می‌کنیم روز خود را با انگیزه‌ی قوی و انرژی مثبت شروع می‌کنیم.

از وقتمان عاقلانه استفاده کنیم.

ما همگی عمیقاً می‌دانیم که وقتمان در این زندگی محدود است ولی دقیقاً نمی‌دانیم چقدر زمان داریم. اگر به خاطر داشته باشیم که هر روز زندگی‌مان با ارزش است و هر نفسی که می‌کشیم ما را به این پایان اجتناب ناپذیر نزدیک می‌کند، طبیعتاً عاقلانه از زندگی‌مان استفاده خواهیم کرد و تا حد ممکن از آن لذت خواهیم برد.

علت و معلول.

با فکر کردن بدین شیوه، ما طبیعتاً خواستار کنترل بیشتر بر روی انتخاب‌ها و تجربیاتمان خواهیم بود. اگر انتخاب‌های خوبی انجام دهیم و این مطلب را درک کنیم که کارها و افکار منفی ذهن ما را آشفته می‌کند، خودمان باعث شادی بیشتر در زندگی‌مان شده‌ایم. فقط ذهنی پر از آرامش و عاری از افکار منفی، ذهنی شاد است.

تعادل.

ما اکثر اوقاتمان را برای پی بردن به این نکته که یک شخص، موقعیت یا یک تجربه خوب یا بد است اختصاص می‌دهیم. اگر خوب بررسی کنیم می‌توانیم از خلال تجربیاتمان پی به این نکته ببریم که قضاوت ما در مورد هر موقعیت بستگی به طرز تفکر و دید ما دارد. به عنوان مثال، ممکن است با یک موقعیت دشوار یا فردی سخت گیر و دمدمی مزاج در زندگی سر و کار داشته باشید، اگر طرز فکرتان را تغییر دهید، تجربه شما نیز متفاوت خواهد بود.

READ
هیپنوتیزم چیست/روانشناسی

یک مثال خوب زمانی است که ما به شخصی پولدار حسودی مان می‌شود. احساس وحشتناکی داریم ولی احساس مان این موقعیت را تغییر نمی‌دهد. هنوز هم اگر برای آن شخص به خاطر موفقیت‌هایش شاد باشیم انرژی بسیار مثبتی در ذهن خود ایجاد خواهیم کرد که می‌تواند دلیلی برای آینده و شانس خوبمان باشد.

مهربانی و محبت دیگران.

اگر نیک به اطرافمان بنگریم، متوجه خواهیم شد که همه چیز در زندگی‌مان به دیگران وابسته است. تا زمانی که چیزی یا فردی با ارزش را از دست ندهیم، عمیقاً پی به این مطلب نخواهیم برد. مثالی خوب زمانی است که به علت اعتصاب نمی‌توانیم از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنیم. اساساً همه پیش فرض‌ها و نیاز های پایه در زندگی به ما داده شده است. با تفکر راجع به تمام چیزهای مفیدی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم، می‌توانیم احساس شکر گذاری را در خود توسعه دهیم و در سطحی عمیق‌تر قدردان همه چیز و همه کس در زندگی‌مان باشیم.

به دیگران بیشتر فکر کنید.

یک راه عالی و بسیار پر قدرت برای امتناع از داشتن ذهنی غمگین و افسرده این است که خودمان را جای دیگران قرار دهیم. در موقعیتی که فقط خود و مشکلاتمان را می‌بینیم، عصبانی شدن و رنجش بسیار سهل و آسان است. اغلب اوقات ما از دیگران آسیب می‌بینیم، اما بعداً پی به این نکته خواهیم برد که آن‌ها خودشان مسئله ای به مراتب بدتر را تجربه کرده بودند.

READ
طرز تهیه بالشتک عسلی/شیرینی مخصوص ماه رمضان

غم خواری.

زمانی که ما عمیقاً راجع به این مسائل فکر کنیم، می‌توانیم این مطلب را درک کنیم که هر انسان فقط دو چیز در زندگی می‌خواهد، شاد باشد و نرنجد. درست شبیه خودمان. با به خاطر سپردن این نکته، بیشتر با مردمی که روزانه با آن‌ها سروکار داریم احساس نزدیکی خواهیم کرد.

بخشیدن.

ما عموماً در مورد خواسته‌هایمان خیلی فکر می‌کنیم، شغل بهتر، پول بیشتر، شهرت زیاد و غیره. به هر حال ما به ندرت به عواملی که دلیل رسیدن به این خواسته‌هاست فکر می‌کنیم. زمانی که رفتار مان عاری از خودخواهی است، احساس عالی و غیر قابل وصفی خواهیم داشت. هنگامی که هدیه ای ارزشمند برای کسی که دوستش دارید انتخاب کرده و به او تقدیم می‌کنید خواهید دید که شادی بر او غلبه کرده و شما احساس سرخوشی او را با تمام وجود لمس خواهید کرد.

تفکر کردن.

تفکر و اندیشه یعنی تمرکز بر روی یک هدف یا امر مثبت. اگر کشمکش خود را با همه چیز کنار بگذاریم، می‌توانیم طرز فکر و به تبع آن تجربیاتمان را تغییر دهیم. اگر بتوانیم هر روز وقتی را به مراقبه و تفکر اختصاص دهیم خواهیم توانست فضایی شخصی که عاری از استرس و نگرانی است را برای خود به ارمغان آوریم. با مراقبه خواهیم فهمید که ذهن ما واقعاً چگونه عمل می‌کند و فرصتی خواهیم یافت تا تجربیات روزانه مان را برای پیدا کردن نکات مثبت از میان بدترین شرایط بررسی کنیم.

READ
مهارت حرف زدن /روانشناسی

در حقیقت، ذهن ما خالق تمام چیزهایی است که در زندگی تجربه می‌کنیم.

شما از چه راه هایی برای شاد کردن خودتون و اطرافیانتون استفاده می کنید؟

/