کد خبر : 17360
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 18:11

طرز تهیه حلوای ویفر شکلاتی لاکچری

طرز تهیه حلوای ویفر شکلاتی لاکچری

حلوای ویفر شکلاتی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی در مراسم های خاص بسیار مناسب می باشد،

طرز تهیه حلوای ویفر شکلاتی , دستور پخت حلوای ویفر شکلاتی

حلوای ویفر شکلاتی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی در مراسم های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای شکلاتی ویفری در ادامه همراه باشید.

مواد لازم حلوای ویفر شکلاتی
آرد سفید ۱۲۰ گرم
آرد برنج ۵۰ گرم
کره ۷۵ گرم
پودر قند ۵۰ گرم
پودر کاکائو ۱۵ گرم
ویفر شکلاتی ۱۳۵ گرم
شکلات شیری ۱۳۵ گرم
پودر دارچین ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای ویفر شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه حلوا ویفری شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار آرد را درون تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا بدون تغییر رنگ دادن آرد بوی خامی آن از بین برود. حالا آرد را از تابه خارج می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه آرد برنج را به تابه اضافه کرده و به صورت مرتب تفت می دهیم تا بوی خامی آن نیز گرفته شود. توجه داشته باشید آرد برنج نسبت به آرد سفید سریع تر می سوزد. حالا آرد برنج را از تابه خارج کرده و با آرد سفید مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد سفید و آرد برنج را درون الک ریخته و درون تابه الک می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم. حالا کره به دمای محیط رسیده را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم

پس از مخلوط شدن آرد و کره تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس پودر قند را به همراه پودر کاکائو و پودر دارچین درون تابه الک کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. حالا ویفر شکلاتی را پودر می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه پودر ویفر شکلاتی را به تابه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم، سپس شکلات شیری را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود. حالا شکلات ذوب شده را به تابه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله حلوا یکدست شده را درون قالب های سیلیکونی ریخته و با دست به خوبی فشرده می کنیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه حلوا گرفته شود. در نهایت اجازه می دهیم حلوا درون یخچال استراحت کند تا سفت شود

READ
طرز نهیه پاپ کیک های مرمری بسیار زیبا

منبع :چی شی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *