کد خبر : 17965
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 14:45

گس لایتینگ gaslighting چیست + راهکار مقابله با پدیده چراغ گاز

گس لایتینگ gaslighting چیست + راهکار مقابله با پدیده چراغ گاز

اصطلاح “گس لایت” همچنان به محبوبیت خود ادامه می دهد زیرا مهم است که در مقابل کسی که با شما ناعادلانه رفتار می کند بایستید… و دوستان هم از این قاعده مستثنی نیستند. قرار است دوستان به شما احترام بگذارند و از شما حمایت کنند. بنابراین، اگر احساس می‌کنید دوستی با شما بدرفتاری می‌کند، اینجا به شما کمک کنیم رفتار سمی ناشی از گس لایت (پدیده چراغ گاز) را شناسایی کرده و نسبت به آن واکنش نشان دهید

گس لایتینگ یا تکنیک چراغ گاز چیست؛ نشانه های و علائم افراد و دوستان گس لایتر و تاکتیک دستکاری روانشناختی؛ راهکار مقابله با پدیده چراخ گاز gaslighting را بخوانید.

اصطلاح “گس لایت” همچنان به محبوبیت خود ادامه می دهد زیرا مهم است که در مقابل کسی که با شما ناعادلانه رفتار می کند بایستید… و دوستان هم از این قاعده مستثنی نیستند. قرار است دوستان به شما احترام بگذارند و از شما حمایت کنند. بنابراین، اگر احساس می‌کنید دوستی با شما بدرفتاری می‌کند، اینجا به شما کمک کنیم رفتار سمی ناشی از گس لایت (پدیده چراغ گاز) را شناسایی کرده و نسبت به آن واکنش نشان دهید.

درباره گس لایت (پدیده چراغ گاز) چیست، تاکتیک دستکاری روانشناختی چیست و 7 نشانه و علائم افراد و دوستان گسلایتینگ دوستان و راهکار مقابله با پدیده چراخ گاز gaslighting زنان و مردان صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

گس لایت (پدیده چراغ گاز) چیست؟ (دستکاری روانشناختی)

گس لایت یک تاکتیک دستکاری روانشناختی است که باعث می شود کسی واقعیت را زیر سوال ببرد. افرادی که این پدیده را تجربه می کنند احساسات و دیدگاه دیگران را انکار می کنند. پدیده گس لایت نوعی کنترل برای نگه داشتن شخص دیگری در یک زندان عاطفی است و می تواند به طور جدی بر سلامت روان او تأثیر بگذارد.

گس لایت می تواند باعث شود  شما به خود، حافظه و سلامت عقلتان شک کنید. هدف گس لایتر این است که شما را به رفتار سوء استفاده کننده خود وابسته کند. و “حقیقت” فقط همان چیزی است که گس لایتر می گوید درست است. دوست کسی است که می توانید به او اعتماد کنید. اما آنها کامل نیستند. اگرچه قرار است دوستان از شما حمایت کنند، اما ممکن است نسبت به دستاوردهای شما حسادت کنند. یا می ترسند شما را از دست بدهند، و شروع به آزار عاطفی از طریق پدیده گس لایتر می کنند.

گس لایتینگ gaslighting چیست + راهکار مقابله با پدیده چراغ گاز

اجازه ندهید یک دوست شما را دستکاری کند زیرا گس لایتر اثرات وحشتناکی بر سلامت روان شما دارد. گس لایتر می تواند بر ارزش خود تأثیر بگذارد، در تصمیم گیری شما تردید ایجاد کند و بر اضطراب و افسردگی تأثیر بگذارد. به همین دلیل مهم است که تشخیص دهید چه زمانی کسی می‌خواهد شما را تحت تاثیر قرار دهد.حتی اگر مطلقاً کاری به این موقعیت نداشته باشید، آنها راهی برای سرزنش شما پیدا خواهند کرد.

اجازه ندهید کسی با شما بدرفتاری کند فقط به این دلیل که دوست شماست. شما باید از خود دفاع کنید و احساسات خود را بیان کنید. متأسفانه، گاهی اوقات ممکن است لازم باشد برای سلامت روان خود به دوستی پایان دهید. اما یک دوست خوب گوش می دهد و فعالانه بهتر عمل می کند.بنابراین امروز، ما به شما کمک می کنیم تا علائم گس لایت و نحوه پاسخگویی به دوستان گس لایت را شناسایی کنید.

گس لایت چیست؟

7 نشانه دوستان با ویژگی گسلایتینگ

گاهی اوقات نشانه ها می توانند ظریف باشند یا مستقیماً به احساسات یا سلامت عقل شما حمله کنند. بدترین بخش در مورد دوستانی که از پدیده گس لایتینگ استفاده می کنند این است که احتمالاً متوجه نمی شوید که این اتفاق می افتد زیرا به آنها اعتماد دارید. با این حال، زمانی که آنها احساسات یا واقعیت شما را انکار کنند، متوجه خواهید شد که چیزی اشتباه است.اگر در اطراف دوست خود احساس بدی دارید، وقت آن است که بررسی کنید که آیا آنها از شما سواستفاده می کنند یا خیر. مراقب عبارات رایجی که ممکن است بگویند باشید. در اینجا نشانه هایی وجود دارد:

1. از نشانه های دوست گس لایت؛ سرزنش کردن

یکی از پرچم های قرمز که باید به آن توجه کرد، دوستی است که هرگز مسئولیت پذیر نیست. در عوض، آنها تقصیر اشتباهات خود را به گردن شما می اندازند . حتی اگر مطلقاً کاری به این موقعیت نداشته باشید، آنها راهی برای سرزنش شما پیدا خواهند کرد. هدف این است که شما احساس کنید هر اتفاقی که می افتد تقصیر شماست.اگر همه چیز تقصیر شماست، پس آنها از پاسخگویی آزادند. این که شما احساس کنید دلیل مشکلات آنها می تواند ضربه بزرگی به عزت نفس شما باشد.

مراقب دوستانی باشید که از شما به عنوان بهانه ای برای رهایی از مشکلات یا سرزنش استفاده می کنند. این یکی از راه‌های ساده‌تر برای شناسایی فردی است که از گس لایت استفاده می کند. آیا این عبارات آشنا به نظر می رسد؟

  • “من عصبانی هستم زیرا تو مرا عصبانی می کنی.”
  • “تو همیشه سر راه هستی.”
  • “خب، اگر زمان مناسب را به من می گفتی، دیر نمی کردم.”
  • “من مشکلی ندارم. این تو هستی.»
  • “تو کسی هستی که بد رفتار می کنی. برای همین سرت داد زدم.»

2. از نشانه های دوست گس لایت؛ بیش از حد انتقاد می کنند

یک دوست خوب باید حاضر باشد حقیقت را به شما بگوید حتی اگر شنیدن آن سخت باشد.گفتن حقیقت از عشق می آید. دوستی که از پدیده گس لایت استفاده می کند، می خواهد ایرادات شما را به نمایش بگذارد یا ایرادی ایجاد کند که شما حتی ندارید. اگر نسبت به خودتان احساس ناامنی می کنید، ممکن است به این دلیل باشد که آنها دائماً به شما اشاره می کنند که چه مشکلی دارید، حتی اگر درست نباشد. انتقاد بیش از حد باعث می شود باور کنید که دوستتان تنها فردی است که به دلیل صداقتش می توانید به او اعتماد کنید. وقتی در واقعیت، آنها می خواهند که شما نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید. این راهی برای کنترل و نزدیک نگه داشتن شما از لحاظ عاطفی با توهین به شما است. آیا دوست شما چیزی شبیه به این نمونه ها گفته است؟

  • “خیلی حرف میزنی. مردم آن را آزاردهنده می دانند.»
  • «آیا می‌خواهی همه اینها را بخوری؟ من فکر می کردم که شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید.
  • “تو خیلی بلند می خندی. همه به تو خیره شده اند.»
  • “شما باید به خرید بروید. مردم لباس‌های شما را مسخره می‌کنند.»
  • “فکر نمی کنم شما آنقدر باهوش باشید که بفهمید.”

 نشانه دوستان گسلایتینگ /1

3. از نشانه های دوست گس لایت؛ هرگز عذرخواهی نمی کند

برای عذرخواهی یک آدم بزرگ لازم است. نشانه بزرگی که نشان می دهد یکی از دوستان شما از گس لایت استفاده می کند زمانی است که از عذرخواهی امتناع می کند. مانند رفتار یک فرد خودشیفته، دوست شما ممکن است هرگز عذر خواهی نکند. از نظر آنها، آنها نمی خواهند بپذیرند که در اشتباه هستند. در عوض، آنها تمام تلاش خود را می کنند تا از این وضعیت خارج شوند. اگر دوستی هرگز عذرخواهی نکند، نمی توانید اشتباهات او را ببخشید. بخشش نقش مهمی در بازسازی یک رابطه دارد. اگر دوستی نتواند اعتراف کند که اشتباه کرده است، حتی به شما فرصتی نمی دهد که او را ببخشید. آیا دوست شما تا به حال از این بهانه ها به جای عذرخواهی استفاده کرده است؟

  • “نمیدونم چرا اینقدر اهمیت میدی؟”
  • “تقصیر من نیست که احساسات شما جریحه دار شده اند.”
  • “من فکر می کنم شما بیش از حد احساساتی هستید.”
  • “چرا من کسی هستم که باید عذرخواهی کنم؟”
  • “من کار اشتباهی نکردم.”

4. از نشانه های دوست گس لایت؛ چیزی که هرگز اتفاق نیفتاده

یکی از بدترین کارهایی که یک دوست می تواند انجام دهد این است که به راحتی زمانی را که به شما صدمه زده اند «فراموش کند». اگر لحظه ای را مطرح کنید که باعث شده اند احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید، آنها به یاد نمی آورند. در عوض، آنها باعث می شوند فکر کنید لحظه ای هرگز اتفاق نیفتاده است.  آنها می توانند یک لحظه به شما توهین کنند و لحظه بعد فراموش کنند که چه کردند. حقیقت این است که آنها کاملاً به خاطر می آورند. آنها فقط نمی خواهند مسئولیت کاری را که انجام داده اند بپذیرند، بنابراین باعث می شوند باور کنید که هرگز اتفاق نیفتاده است. این باعث می شود که آنها احساس گناه نکنند و فقط احساس بدتری در شما ایجاد می کند.به خاطر ناتوانی آنها در به خاطر سپردن چیزی که باعث ایجاد احساس بدی در شما شده است، غبطه نخورید. شما باید به یاد داشته باشید که خود را باور کنید. زمان وقوع آن را پیگیری کنید. آیا دوستتان اخیراً یکی از این عبارات را به شما گفته است؟

  • “من نمی دانم در مورد چه چیزی صحبت می کنید.”
  • “این هرگز اتفاق نیفتاد.”
  • “من به معنای واقعی کلمه برعکس آن را گفتم.”

5. از نشانه های دوست گس لایت؛ احساسات شما را باطل می کند

احساسات همه معتبر است. بنابراین اجازه ندهید یک دوست به شما بگوید که چه چیزی ارزش پرداختن به آن را ندارد. دوستان باید بدون قضاوت به حرف یکدیگر گوش دهند و احساس شما را بپذیرند. همچنین نباید احساسات خود را به چهره خود برگردانید. دوستان نباید احساسات شما را به نفع خود سلاح بگیرند.

اگر دوستانتان شروع به انکار احساس شما یا ایجاد حس بدی در مورد ابراز وجودتان کنند، در این صورت آنها از پدیده گس لایت استفاده می کنند. در نتیجه، آنها احساسات شما را باطل می کنند . اگر احساسات شما تایید نشود، می تواند بر اعتماد به نفس و عزت نفس شما تأثیر منفی بگذارد.همچنین ممکن است از دوست خود به خاطر نبودن او در مواقعی که به او نیاز دارید، ناراحت شوید. احساسات شما معتبر است، اجازه ندهید دوستانتان چیز دیگری به شما بگویند. چقدر این عبارات را تجربه می کنید؟

  • “تقصیر من نیست که شما چنین احساسی دارید.”
  • “این آنقدرها هم جدی نیست.”
  • “راستش را بخواهید، برای هر چیزی گریه می کنید.”
  • “چرا اینقدر عصبانی هستی؟ شوخي كردم.”
  • “تو ناراحتی؟ من چطور؟»

نشانه دوستان گسلایتینگ 2

6. از نشانه های دوست گس لایت؛ تو دیوانه هستی

یکی از راهبردهای یک گس لایتر این است که کسی را مجبور کند که واقعیت خود را زیر سوال ببرد. یک دوست هرگز نباید باعث شود که وقتی در اشتباه هستید، احساس کنید که شما دیوانه هستید. اگر دوستتان به شما این باور را می دهد که موقعیت هرگز اتفاق نیفتاده یا به گونه ای دیگر اتفاق افتاده است، آنها از پدیده گس لایت استفاده می کنند. آنها همچنین تا آنجا پیش می روند که شما را به این فکر وادار می کنند که احتمالاً دارید دیوانه می شوید.

اگر دوستانتان شروع به انکار احساس شما یا ایجاد حس بدی در مورد ابراز وجودتان کنند، در این صورت آنها از این پدیده استفاده می کنند. شما شروع به شک خواهید کرد و عقل خود را زیر سوال خواهید برد. به یاد داشته باشید، شما حقیقت را می دانید. به خود، احساسات یا واقعیت خود شک نکنید. میدونی چی دیدی و شنیدی اجازه نده کسی حقیقت تو را انکار کند. مراقب این علائم باشید که ممکن است دوستی شما را به چیزی متهم کند که شما نیستی

  • “این چیزی نیست که اتفاق افتاده است.”
  • “من هیچوقت این رو نگفتم.”
  • “شما کسی هستید که این کار را کردید، نه من.”
  • “من عصبانی نبودم. تو دیوانه بودی.»
  • “چیزی  اشتباه است.”

نشانه دوستان گسلایتینگ 3

7. از نشانه های دوست گس لایت؛ آشکارا دروغ می گوید

گس لایتر ها از دروغ های خود دفاع می کنند و باور می کنند. حتی اگر آنها را در هنگام  دروغ گفتن دستگیر کنید و اثبات کنید، آنها با دروغ های بیشتری از خود محافظت می کنند. دوستانی که مدام به شما دروغ می گویند قابل اعتماد نیستند. قطع این رفتار به محض ایجاد آن ضروری است. دوستان باید صادق و راستگو باشند.گاهی اوقات مردم اشتباه می کنند و دروغ می گویند. با این حال، یک دوست خوب به طور مداوم به صورت شما دروغ نمی گوید.

و وقتی دستگیر می شوند، باید دروغ را بپذیرند. آیا تا به حال دوستی را گیر انداخته اید؟ آنها چه واکنشی نشان دادند؟ اگر آنها در دروغ های خود غرق شوند و سعی کنند آنچه را که می گویند درست است باور کنید، از پدیده گس لایتینگ استفاده می کند. آیا دوست شما تا به حال از این عبارات به عنوان بهانه ای برای دروغ استفاده کرده است؟

  • “دروغ نمی گویم. این تقصیر من نیست که شما آن را اشتباه به خاطر می آورید.»
  • “اوه، پس شما می خواهید یک غریبه را بیش از بهترین دوست خود باور کنید؟”
  • “وای، پس الان فکر می کنی من یک دروغگو هستم.”
  • “تو به من اعتماد نداری؟”
  • “من دوست تو هستم. تو باید حرفم را باور کنی!»

راهکار مقابله با پدیده چراخ گاز زنان و مردان

نحوه رفتار با یک دوست گس لایتر

اکنون که نشانه‌های یک دوست گس لایتر را می‌شناسید، می توانید یاد بگیرید چگونه رفتار کنید. اگر کسی آن را انکار کند، چگونه می توانید رفتار کنید. آیا فقط باید روابط خود را قطع کرد؟ نه، شما به دلیلی با این شخص دوست هستید. اگر فکر می کنید که دوستی ارزش دارد، باید روی آن کار کنید. همه ممکن است مقصر گس لایت باشند در زندگی خود در مکان اشتباهی قرار داشته باشیم، ممکن است احساساتمان بالا باشد یا فقط به خودمان فکر می کنیم. اگر دوستتان از گس لایت استفاده می کند، ممکن است حتی آن را ندانند.

بسیار مهم است که به دوست خود از شک و تردید  با او صحبت کنید. در نهایت، شما احساس نزدیکی به آنها خواهید کرد و آنها رفتار بهتری با شما خواهند داشت. هفت گام ما را در مورد نحوه برخورد با دوست گس لایتر خود دنبال کنید.

مرحله 1: برای مقابله با پدیده چراغ گاز؛ منتظر لحظه مناسب باشید

بعد از اینکه متوجه شدید که یکی از دوستانتان از گس لایت استفاده می کند، وقت آن است که به این سوءاستفاده رسیدگی کنید. بهترین زمان برای گفتگو زمانی است که هر دوی شما از نظر روانی با ثبات هستید.شما می خواهید زمانی که این اتفاق می افتد در فضای  مناسب باشید. اگر در حال حاضر به دوست خود خطاب کنید، ممکن است به یک دعوا تبدیل شود، که نمی‌خواهید مجبور به این کار شوید.

شما می خواهید یک مکالمه سازنده داشته باشید و یک فضای امن ایجاد کنید. بنابراین، اگر زمان پرداختن به معضل گس لایت است، زمان و تاریخ را انتخاب کنید. دوست خود را برای صمیمیت به آنجا دعوت کنید و برای چیزی که می خواهید در مورد آن صحبت کنید آماده شوید. در اینجا یک لیست مفید از نحوه آماده شدن برای مکالمه وجود دارد:

  • مدیتیشن کنید و جملات تاکیدی مثبت را در مورد مکالمات آینده تکرار کنید.
  • تمرینات تنفسی را شروع کنید که می توانید در طول بحث از آنها برای پایین آوردن اعصاب خود استفاده کنید.
  • فهرستی از تمام دفعاتی که دوستتان از گس لایت استفاده کرده است تهیه کنید.
  • تمام لحظات خاصی را که با دوستتان به اشتراک گذاشته اید فهرست کنید.
  • به دوستتان بگویید که فقط می خواهید صحبت کنید و دعوا نکنید.

مرحله 2: برای مقابله با پدیده چراغ گاز؛ یک حزب بی طرف پیدا کنید

هنگامی که در مورد زمان گفتگو توافق کردید، دوست بی طرف دیگری پیدا کنید. شما ترجیحاً کسی را می خواهید که هر دوی شما را بشناسد و مایل به جانبداری نباشد. این کار برای این است که شما و دوستتان با خیال راحت هر دو طرف ماجرا را به اشتراک بگذارید.

همچنین به این معنی است که هیچ یک از طرفین نمی توانند از دیگری استفاده کنند. یک دوست بی‌طرف می‌تواند به هر گس لایتی توجه کند، بنابراین در طول مکالمه از شما محافظت می‌شود.اگر نمی توانید یک دوست بی طرف پیدا کنید، پس شاید به فکر استخدام یک درمانگر باشید. هر دوی شما سزاوار صحبت در گفتگو هستید، شخص ثالث می تواند به شما کمک کند و اطمینان حاصل کند که هر دو شنیده می شوند.

مرحله 3: برای مقابله با پدیده چراغ گاز؛ احساسات خود را ابراز کنید

اگر دوست شما که در حال انجام این کار است، مدت زیادی است که این کار را انجام می‌دهد، ممکن است احساس بسته بودن کنید. پس از سوء استفاده طولانی مدت، ممکن است برای به اشتراک گذاشتن احساسات خود خیلی ترسیده باشید. با این حال، زمان آن رسیده است که از خود دفاع کنید. یکی از راه های انجام این کار این است که احساسات خود را بیان کنید. اجازه دهید بدانند چه حسی به شما دست می دهد. مطمئن شوید که موقعیت‌های خاص و احساسی که در شما ایجاد کرده‌اند را مطرح می‌کنید.

مهمترین بخش این مرحله این است که اجازه ندهید احساسات شما را باطل کنند. شما می دانید که چه احساسی دارید و سزاوار این هستید که به یک دوست بگویید چه احساسی در شما ایجاد می کند. این مرحله مستلزم آن است که باز و آسیب پذیر باشید.هدف این است که به دوست خود نشان دهید تأثیر منفی آنها بر شما دارد. امیدوارم آنها بتوانند ببینند که چقدر شما را آزار داده اند.

مرحله 4: برای مقابله با پدیده چراغ گاز؛ به آنها اجازه دهید صحبت کنند

هنگامی که فرصتی برای گفتن آرامش خود دارید، عادلانه است که اجازه دهید دوستتان صحبت کند. گاهی اوقات دوستان حتی متوجه نمی شوند که دارند از گس لایت استفاده می کنند. آنها ممکن است احساس بی کفایتی کنند و شروع کنند به بیان اینکه چرا کاری را انجام دادند. این راهی برای شماست که بفهمید.داشتن یک گفتگوی صادقانه فقط شما و دوستتان را نزدیکتر می کند. اگرچه پدیده گس لایت غیرقابل توجیه است، اما همیشه خوب است بدانید که چرا آن دوست کاری را انجام داده است.

ممکن است به این دلیل باشد که آنها احساس ناامنی می کنند یا ممکن است ربطی به شما نداشته باشد. صرف نظر از دلیل، مهم است که قبل از شروع به رفع مشکل، بفهمید که چرا آنها از این پدیده استفاده می کنند.

مرحله 5: برای مقابله با پدیده چراغ گاز؛ ارائه راه حل

هنگامی که هر دوی شما یک گفتگوی صمیمانه داشتید، زمان ارائه راه حل ها فرا رسیده است. دوست شما ممکن است در برقراری ارتباط مشکل داشته باشد، احساس ناامنی کند یا با دروغ گفتن مشکل داشته باشد. بدون توجه به دلیل گس لایت، باید راه حلی برای جلوگیری از آن اندیشید.نشانه بزرگی که نشان می‌دهد یکی از دوستان شما از گس لایت استفاده می کند زمانی است که از عذرخواهی امتناع می‌کند.

اولین قدم برای یافتن راه حل مناسب برای مشکل. شما و دوستتان باید یک استراتژی در مورد نحوه برقراری ارتباط بهتر در طول یک تعامل ارائه دهید. دفعه بعد که احساس کردید دوستتان در حال استفاده از این پدیده است، این تاکتیک های ارتباطی مفید را امتحان کنید:

  • «احساس می‌کنم الان داری از گس لایت استفاده می کنی.»
  • “من نمی گویم دروغ می گویید، اما می توانید توضیح دهید؟”
  • “فکر نمی کنم اینطوری اتفاق بیفتد.”
  • «احساس می‌کنم می‌خواهی به من توهین کنی و به احساسات من آسیب می‌زنی.»
  • “یادت میاد در مورد چی صحبت کردیم؟”

نحوه رفتار با یک دوست گس لایتر2

مرحله 6: برای مقابله با پدیده چراغ گاز؛ به جلو حرکت کنید

شما و دوستتان باید در پایان مکالمه احساس بهتری داشته باشید. هدف از بحث بیان احساسات و پرداختن به گس لایت است. امیدواریم در آینده، دوست شما دیگر علائمی از گس لایت را نشان ندهد. با این حال، اگر چنین کردند، مطمئن شوید که استراتژی هایی را که در مورد آن صحبت کردید، اعمال کنید.اگر دوستتان دوباره به شما ایراد گرفت، آن را مورد خطاب قرار دهید، به او یادآوری کنید که در مورد چه چیزی صحبت کرده اید، و اجازه دهید تشخیص دهد که چه کار می کند. اگر گفتگو جواب داد، آنها باید بتوانند تشخیص دهند که چه کاری انجام می دهند و رفتار خود را اصلاح کنند. مطمئن شوید که دوست خود را مسئول نگه دارید تا بتوانید همچنان بهترین دوستان باشید.

مرحله 7: سعی کنید رفتار او را تغییر دهید (اختیاری)

یک دوست خوب سزاوار فرصتی است که روی خودش برای شما کار کند. آنها باید دردی را که برای شما ایجاد کرده اند درک کنند و بخواهند آن را برطرف کنند. دوستی که تمایلی به تغییر رفتار سمی خود ندارد ارزش نگه داشتن آن را ندارد. اگر برای نجات دوستی هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام داده‌اید ، اما همچنان به شما فشار می‌آورند، وقت آن است که به دوستی پایان دهید. شما باید خود را در اولویت قرار دهید و هرگز اجازه ندهید کسی احساس بدی نسبت به خودتان ایجاد کند، به خصوص یک دوست. اگر مراحل 1 تا 6 هیچ تفاوتی ایجاد نکرده است، وقت آن است که تغییر دهید . شما لایق دوستی هستید که شما را ازار ندهد بلکه شما را بلند کند و حمایت کند. بعد از قطع رابطه، می توانید دوستی پیدا کنید که بتوانید به او وابسته باشید.

سخن آخر در مورد دوستان گسلایتینگ

برخی از دوستی ها ارزش جنگیدن را دارند، در حالی که برخی دیگر خیر. این شما هستید که تصمیم می گیرید چه کسی لایق دوستی شماست… اما این دوستان را به خاطر بسپارید که لیاقت دوست شما را ندارید.برای محافظت از خود نشانه ها و نمونه های ما از گس لایت دوستان را به خاطر بسپارید. به همین ترتیب، دوست خوب بودن نیز مهم است. مقاله ما در مورد چگونه یک دوست خوب باشیم را بررسی کنید تا مطمئن شوید که انتظارات آنها را برآورده می کنید.

منبع :سلام دنيا

READ
اهمیت بازی های وانمودی /روانشناسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *