کد خبر : 17543
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 13:09

نشانه اصلی والدین سمی

نشانه اصلی والدین سمی

تا زمانی که از لحاظ عاطفی و احساسی بالغ نشده اید بچه دار نشوید. رفتار والدین سمی و از نظر احساسی نابالغ اثرات منفی روی فرزندان و آینده آن ها دارد.

 

والدین سمی

نشانه اصلی والدین سمی و از نظر احساسی نابالغ

تا زمانی که از لحاظ عاطفی و احساسی بالغ نشده اید بچه دار نشوید. رفتار والدین سمی و از نظر احساسی نابالغ اثرات منفی روی فرزندان و آینده آن ها دارد.

 

 

علامت بزرگ شدن توسط پدر و مادرِ سمی یا نابالغ از لحاظ احساسی

نداشتن بلوغ احساسی یعنی شما نمی دانید چگونه باید احساسات خود را کنترل کنید، مسئولیت اشتباهات خود را برعهده بگیرید و دیگران را سرزنش نکنید و بپذیرید که دیگران هم نقطه نظر هایی دارند که ممکن است با شما متفاوت باشد.

والدین سمی

متاسفانه همه ما از لحاظ عاطفی و احساسی بالغ نشده ایم و این می تواند نتیجه منفی روی فرزندانمان داشته باشد

آن ها فقط به نیاز های جسمی فرزندشان توجه می کنند

پدر و مادری که از لحاظ احساسی بالغ نشده باشند، خیلی خوب نیاز های جسمی فرزندانشان را می شناسند و آن ها را برآورده می کنند اما نیاز های روحی را خیر. آن ها، غذا، خانه، تحصیل و انواع این امکانات را در اختیار فرزندشان قرار می دهند و هنگامی که فرزند بیمار می شود به خوبی از او مراقبت می کنند اما در حمایت و ساپورت عاطفی خیلی خوب عمل نمی کنند. هنگامی که کودکشان می ترسد یا در مورد چیزی مضطرب است، معمولاً خیلی احساس او را درک نمی کنند و رفتار صحیح و خوبی هم با او ندارند.

نیاز های روحی همسر

نمی دانند که چگونه باید احساسات شان را ابراز کنند

هنگامی که صحبت از ابراز احساسات عمیق می شود، والدینی که از لحاظ احساسی نابالغ باشند، در این مسئله خیلی راحت عمل نمی کنند. بسیار مهم است که کودک بداند توسط شما دوست داشته می شود اما چنین والدینی خیلی محبت خود را خوب نشان نمی دهند.

READ
مهارت درک زیبایی های زندگی1/روانشناسی

علت آن هم تربیت ناصحیح این والدین است و اینکه آن ها خودشان هم در دوران کودکی با پدر و مادرانشان تبادل محبتی نداشته اند و در نتیجه بعدا در زندگی هم با فرزند خودشان دچار مشکل می شوند.

تفاوت ها را تحمل نمی کنند

والدینی که از لحاظ احساسی بالغ نشده اند، فکر می کنند که فقط خودشان می دانند که چه کاری درست و صحیح است. اگر یک عقیده متفاوت با فرزندانشان داشته باشند، با او مذاکره نمی کنند، مشورت را کنار می گذارند و نظر او را نمی پذیرند. بنابراین اگر در چنین خانواده ای بزرگ شده باشید، احتمالاً تجربه کرده اید که همیشه باید به خواسته پدر مادرتان عمل کنید.

پدر و مادر سمی

بچه گانه عمل می کنند

والدینی که از لحاظ احساسی نابالغ هستند، نمی دانند که چگونه باید احساسات و عواطف خود را از طریق یک راه سالم ابراز کنند و در نتیجه نمی توانند به راحتی احساس خود را بیان کنند. آن ها توقع دارند که کودکشان بدانند باید چگونه رفتار کند اما هرگز این اتفاق نمی افتد . اگر کودک به خواسته آن ها عمل نکند، سریعا مضطرب یا خشن می شوند و کودک را گناهکار می دانند.

انتقادهای تند می کنند

اینکه شما نمی توانید احساسات خود را به شکل صحیح ابراز کنید، یعنی نمی دانید که چگونه باید آن ها را کنترل کنید. بنابراین والدینی که از لحاظ احساسی نابالغ باشند، معمولاً کنترل خودشان را از دست می دهند و کودکشان را به خاطر کار های مختلف سرزنش می کنند.

READ
غلبه بر استرس در مهمانی ها /روانشناسی

در نتیجه شما هم به عنوان فرزند این والدین، ممکن است بیش از حد مراقب گفته ها یا کارهایی باشید که انجام می دهید و در نتیجه همیشه یک حس نگرانی و استرس با شما همراه است.

تربیت اشتباه والدین

آن ها هیچ کار احساسی و عاطفی انجام نمی دهند

کار احساسی و عاطفی کاری است که شما برای نگه داشتن رابطه خود با دیگری به انجام می رسانید. والدینی که از لحاظ احساسی بالغ نباشند، معمولاً کودکانه عمل می کنند و نمی دانند کار درست چیست. حتی شاید اشتباه خود را نپذیرند و هرگز به خاطر رفتار غلط شان عذرخواهی هم نکنند.

رفتار ناپایدار دارند

والدینی که از لحاظ احساسی بالغ نشده اند، به راحتی تحت تاثیر رفتار دیگران یا عوامل بیرونی قرار می گیرند. روحیه آن ها مدام تغییر می کند. روش تعامل آن ها با فرزندانشان مدام تغییر کرده و ناپایدار است. ممکن است در دوره ای خیلی خودشان را درگیر زندگی فرزندشان کنند و ناگهان نسبت به همه کار های او بی تفاوت شوند و در نتیجه غیرقابل پیش بینی هستند.

منبع :نمناک

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *