کد خبر : 18222
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 - 17:38

طرز تهیه کوکو پیتزای مخصوص افطار

طرز تهیه کوکو پیتزای مخصوص افطار

کوکو پیتزایی یکی از غذاهای خوشمزه و ساده است که با کمترین و در دسترس‌ترین مواد به راحتی آماده می‌شود و برای پخت آن نیاز به زمان زیادی ندارید.

کوکو پیتزایی نی نی سایت طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی بدون فر کوکو پیتزایی ساده کوکو پیتزایی با سوسیس کوکو پیتزایی با ارد کوکو پیتزایی بدون فر

کوکو پیتزایی یکی از غذاهای خوشمزه و ساده است که با کمترین و در دسترس‌ترین مواد به راحتی آماده می‌شود و برای پخت آن نیاز به زمان زیادی ندارید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد ۲ قاشق غذاخوری
تخم ‌مرغ ۳ عدد
سیب‌زمینی آب پز ۲ عدد
فلفل دلمه متوسط ۱ عدد
ذرت ۴ قاشق غذا خوری
قارچ ۱۰ عدد
پنیر پیتزا ۱ لیوان
نمک ۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
پودر آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه کوکوی پیتزایی خوشمزه ابتدا سیب زمینی‌ها را در یک قابلمه قرار دهید و به مقدار کافی آب روی آن بگیرید و روی حرارت متوسط حدودا ۴۰ دقیقه زمان دهید تا آب ‌پز شوند و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ‌ها را در یک ظرف ریخته و هم بزنید تا از لختگی در بیاید و حجم آن زیادتر شود بعد آرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله سوم

بعد از آن، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و به مقدار دلخواه پودر آویشن را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و کاملا با ترکیب مواد مخلوط شوند.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی‌های آب‌ پز را نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید بعد قارچ‌ها را که ورقه‌ای برش زده اید را هم روی مخلوط بریزید و با هم ترکیب کنید.

مرحله پنجم

سپس فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید، می‌توانید به دلخواه و سلیقه خودتان از ترکیب ۲ یا ۳ رنگ فلفل دلمه استفاده کنید تا ظاهر کوکو خوشرنگ‌تر شود.

مرحله ششم

بعد ذرت را در ظرفی بریزید و روی آن آب بگیرید و روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه زمان دهید تا پخته و آماده مصرف شوند.

نکته: می‌توانید از کنسرو ذرت آماده استفاده کنید.

مرحله هفتم

بعد ذرت آب‌ پز را هم روی مخلوط بریزید و ترکیب کنید، سپس پنیر پیتزا را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پنیر پیتزا کاملا در همه مواد پخش شود.

مرحله هشتم

سپس داخل یک تابه یا قابلمه را چرب کنید و کمی روغن مایع بریزید، روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود، بعد مخلوط را در تابه بریزید و اجازه دهید تا خوب بپزد.

نکته: می‌توانید از قالب‌های آماده برای فرم‌دهی به کوکو استفاده کنید.

مرحله نهم

بعد لبه کوکو را بلند کنید اگر زیر آن طلایی شده بود کوکو را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود، بعد از آن تابه را از روی حرارت بردارید و کوکو را در ظرف دیگری قرار دهید. در آخر کوکو را به شکل تکه‌های پیتزا برش دهید و در ظرف مناسب بچینید و همراه با سس کچاب و زیتون و سالاد سرو کنید.

READ
طرز تهیه کاسوله، غذای محلی فرانسه

منبع :نکته چی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *