کد خبر : 2235
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 مهر 1392 - 4:39

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی/روبان دوزی

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی/روبان دوزی

وسایل مورد نیاز: روبان 4 سانتی سفید، روبان 2 سانتی و 4سانتی سبز، پرچم کبریتی زرد، سیم گلسازی شماره 7 . این گل به صورت شاخه ای است و از یک گل بزرگ، چهار گل کوچک و 5 غنچه سبز رنگ تشکیل شده است. دوخت غنچه: روبان 2 سانتی سبز را برداشته و 20 سانت

  آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

وسایل مورد نیاز:

روبان 4 سانتی سفید، روبان 2 سانتی و 4سانتی سبز، پرچم کبریتی زرد، سیم گلسازی شماره 7 .

این گل به صورت شاخه ای است و از یک گل بزرگ، چهار گل کوچک و 5 غنچه سبز رنگ تشکیل شده است.

دوخت غنچه: روبان 2 سانتی سبز را برداشته و 20 سانت از آن جدا کنید. با رنگ آکرولیک سبز تیره یک طرف روبان را تیره تر کنید و بگذارید خشک شود. سپس دو سر عرضی روبان را روی هم گذاشته و بدوزید. بالا و پایین روبان را نیز کوک زده و محکم بکشید تا به شکل یک توپ درآید. قسمت تیره تر روبان باید سر غنچه باشد. از این غنچه 3 عدد آماده کنید.

روبان 4 سانتی سبز را برداشته و 25 سانت از آن جدا کنید و مراحل بالا را روی آن اجرا کنید. از این غنچه هم 2 عدد آماده کنید.

دوخت گل: روبان 4 سانتی سفید را برداشته و 22 سانتی متر از آن را برش زده ولبه های آن را با فندک بسوزانید تا ریش نشود. سپس با رنگ آکرولیک قرمز یک طرف آن را رنگ آمیزی کنید و بگذارید تا خشک شود.

حال دو سر عرضی روبان را روی هم گذاشته و بدوزید. سپس دور تا دور لبه سفید روبان را کوک زده و محکم بکشید و گره بزنید. لبه قرمز روبان را نیز کمی کریشه کنید تا جمع شود ( با سوزن و نخ دور تا دورش را کوک زده و کمی بکشید). اکنون چند عدد پرچم کبریتی وسط آن بچسبانید. ( شکل 1)

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

9 عدد از این گل آماده کنید. سپس 5 تای آنها را دور تا دور هم بچینید ( 4 تا پایین و یکی بالا روی آنها قرار بگیرد) و انتهای همه آنها را به هم بدوزید تا به هم وصل شوند. این گل بزرگ ماست. ( شکل 2)

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

مونتاژ: مقداری از سیم شماره 7 را چیده و آن را با روبان نیم سانتی سبز ساقه پیچی کنید. ابتدا و انتهای آن را چسب بزنید تا باز نشود. یک غنچه کوچک سر سیم گذاشته و با چسب آن را ثابت کنید. یک سانت پایین آمده و دو غنچه کوچک دیگر را روبروی هم گذاشته و چسب بزنید. 3 سانتی متر دیگر فاصله گذاشته و 2 غنچه بزرگ را بچسبانید. 4 گل کوچک را با رعایت فاصله مطابق شکل به ساقه بچسبانید. و در انتها گل بزرگ را هم به ساقه بچسبانید.( شکل 3)

READ
آموزش کوسن روبان دوزی شده/روبان دوزی

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

حال این شاخه گل ختمی را در وسط قاب در جای خود گذاشته و سر آن را اندکی حالت دهید و پایین آن را به قاب بچسبانید.

منبع: فروشگاه روبان دوزی نسیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *