کد خبر : 7470
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 - 16:17

درماه رمضان کدام ویتامینها لازم است

درماه رمضان کدام ویتامینها لازم است

 در این پست ویتامینهایی که برای بدن روزه دار لازم و ضروری است معرفی میکنیم  و رعایت نکات تغذیه ای که باید در ماه رمضان رعایت شود  از زبان متخصص تغذیه  بیان میکنیم در ماه رمضان بایستی از مواد غذایی به ویژه کرفس، بادمجان و هویج که بسیار مفیدند و سرشار از ویتامین AوBوC بوده

21   درماه رمضان کدام ویتامینها لازم است

 در این پست ویتامینهایی که برای بدن روزه دار لازم و ضروری است معرفی میکنیم  و رعایت نکات تغذیه ای که باید در ماه رمضان رعایت شود  از زبان متخصص تغذیه  بیان میکنیم

در ماه رمضان بایستی از مواد غذایی به ویژه کرفس، بادمجان و هویج که بسیار مفیدند و سرشار از ویتامین AوBوC بوده استفاده کنید.
سید ضیا‌ءالدین مظهری متخصص تغذیه گفت: حدود نیم تا سه ربع از خوردن افطاری که ولع شدید و اولیه روزه‌گیران تعدیل و تسکین پیدا کرده، دستگاه گوارش آمادگی کامل برای جذب و هضم مواد غذایی پیدا می‌کند.
وی   افزود: پرخوری و پرنوشی و انباشتن مواد غذایی و مایعات در معده بسیار بیماری‌زا است که اعتدال در میزان مصرف غذا در ایام ماه رمضان بایستی رعایت شود.
وی عنوان کرد: از مواد غذایی که حاوی ۶۰ تا ۹۰ گرم از گوشت‌های قرمز و سفید بدون چربی و یا جایگزین آنها بخارپز یا آب‌پزشده بسیار توصیه می‌شود.
وی افزود: مواد غذایی مانند کدو، کرفس، هویج، بادمجان پخته و گاهی خام درایام ماه رمضان بسیار مفیدند که سرشار از ویتامین‌های AوBوC بوده و جایگزین مناسبی برای ویتامین‌های از دست رفته می باشد.
وی در ادامه گفت: رعایت متناسب تنوع و تعادل مواد تغذیه‌ای در تمام وعده‌ها در طول ماه رمضان  اکیدا توصیه می‌شود.
 منبع:مجله پزشکی دکتر سلام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *