کد خبر : 8310
تاریخ انتشار : جمعه 23 خرداد 1393 - 21:56

طرز تهیه رویال آیسینگ با پودر مرنگ /شیرینی

طرز تهیه رویال آیسینگ با پودر مرنگ /شیرینی

حدس می زنم تا به حال نام رویال آیسینگ  ده ها بار به گوشتان رسیده  و حتی از آن در تزئین کوکی ها یا بیسکوئیت ها و شیرینی ها استفاده کرده باشید شاید هم به همان شنیدن نامش اکتفا کرده باشید و دیگر هیچ! راستش را بخواهید رویال آیسینگ هم خوب است هم بد  هم

cookie1حدس می زنم تا به حال نام رویال آیسینگ  ده ها بار به گوشتان رسیده  و حتی از آن در تزئین کوکی ها یا بیسکوئیت ها و شیرینی ها استفاده کرده باشید شاید هم به همان شنیدن نامش اکتفا کرده باشید و دیگر هیچ! راستش را بخواهید رویال آیسینگ هم خوب است هم بد  هم به امتحانش می ارزد  هم نه ! خوب است از آن جهت که با آن می توان ساعتها مشغول تزئین  کیک و شیرینی و کوکی شد و گذر زمان را حس نکرد  و بد است بدان جهت که  قند بالاخره قند است اما نمیدانم چه کششی در این قند است  با اینکه  همیشه از همان نوزادی تا بزرگسالی از خوردنش نهی شده ایم باز میلمان به سوی قند می رود.  قسمت عمده ی رویال آیسینگ را پودر قند تشکیل می دهد که با سفیده تخم مرغ مخلوط شده است در واقع سفیده تخم مرغ به عنوان یک استبلایزر یا بافت همبند می باشد.  من به جای سفیده تخم مرغ از پودر مرنگ یا پودر سفیده تخم مرغ استفاده می کنم زیرا شرایط نگهداری تخم مرغ ها در فروشگاه ها  مناسب نیست به همین دلیل از خوردن تخم مرغ خام به خاطر خطر مسمومیت سالمونلا اکبدا خودداری می کنم. البته اگر دوست دارید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید بهتر است روی یک حمام آب داغ  دمای سفیده را به ۶۰ درجه سانتی گراد برسانید تا احتمال   سالمونلا از بین برود.

READ
آموزش درست کردن پشمک مخصوص شب یلدا/شیرینی

مواد مورد نیاز :

  • آب  گرم  ۱/۲  پیمانه
  • پودر سفیده تخم مرغ یا پودر مرنگ   ۳ قاشق غذاخوری
  • ۱/۲ قاشق چایخوری  کرم تارتار یا ۱ ق چ آب لیمو
  • ۱ ق چ وانیل
  • ۱/۴ ق چ اسانس بادام شیرین  من خودم دو یا سه قطره اسانس بادام تلخ هم اضافه می کنم
  • پودر قند   ۴ پیمانه

روش تهیه:

پودر سفیده تخم مرغ یا مرنگ را با آب در یک کاسه استیل یا شیشه ای با همزن دستی به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید.  توجه داشته باشید که کاسه ی مورد استفاده یا شیشه ای باشد و یا استیل  از کاسه های پلاستیکی استفاده نکنید.  سپس کرم تارتار یا آب لیمو را اضافه کرده و سی ثانیه دیگر با همزن دستی هم بزنید. اسانس ها را اضافه کرده و دوباره سی ثانیه با همزن دستی هم بزنید  سپس پودر قند را کم کم اضافه کرده و حدود ده دقیقه  هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. غلظت رویال آیسینگ بسته به نیاز شما می تواند تغییر کند.  معمولا غلظت مناسب برای کارهای تزئینی  و دور گیری باید مثل غلظت خمیر دندان باشد که به آن غلظت پایپینگpiping  ( قیف زدن)  می گویند.

royal-icing-a

غلظت رقیق تر آن مثل غلظت سفیده تخم مرغ است که برای پرکردن داخل طرحها بعد از دور گیری استفاده می شود  که به اصطلاح  فلادینگ flooding می گویند.  در شکل پایین قسمت بنفش کمرنگ همان غلظت فلادینگ می باشد و خطوط آبی به غلظت خمیر دندان یا همان پایپینگ می باشد.

cookie4همیشه برای تهیه یک غلظت مناسب ابتدا آیسینگ غلیظی درست کنید سپس با اضافه کردن آب قطره به قطره  غلظت آنرا رقیق تر کنید تا به غلظت مناسب فلادینگ برسید یادتان باشد آب را قطره ای اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسید.

READ
آموزش شیرینی نخودچی بدون فر

royal-icing1برای اینکه  بدانید چه موقع به غلظت مناسب  دست پیدا کرده اید  می توانید از یک چاقو یا قاشق استفاده کنید بدین ترتیب که وقتی چاقو یا دسته قاشق را در کاسه ی رویال آیسینگ فرو می برید و حرکت می دهید رد چاقو یا رد قاشق بعد ازچند ثانیه از بین برود.

رویال آیسینگ در مجاورت هوا  خشک می شود بنابراین باید روی کاسه را با یک حوله یا پارچه نم و خیس بپوشانید. در اینصورت می توانید  سه تا پنج روز در یخچال نگهداری کنید  و در هنگام مصرف برای مدتی در دمای اتاق بگذارید سپس دوباره با همزن قدری آنرا هم بزنید و آنرا به طور دلخواه مصرف کنید.

امیدوارم  ساعات خوشی را در کنار خانوادتان بگذرانید.

منبع: آشپزخانه مجازی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *