کد خبر : 19537
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 20:41

طرز تهیه هواری ماکارونی خوشمزه

طرز تهیه هواری ماکارونی خوشمزه

هواری ماکارونی یکی از انواع غذای خوشمزه و لذیذ است که با روشی متفاوت تر از پخت ماکارونی پخته می‌شود، این غذای لذیذ را می‌توانید خیلی راحت و سریع درست کنید. هواری ماکارونی برای پذیرایی و مهمانی‌ها خیلی مناسب و مجلسی است.

طرز تهیه هواری ماکارونی , دستور پخت هواری ماکارونی

هواری ماکارونی یکی از انواع غذای خوشمزه و لذیذ است که با روشی متفاوت تر از پخت ماکارونی پخته می‌شود، این غذای لذیذ را می‌توانید خیلی راحت و سریع درست کنید. هواری ماکارونی برای پذیرایی و مهمانی‌ها خیلی مناسب و مجلسی است.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز ۲ عدد
سینه و ران مرغ ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه نصف ۱ عدد
ماکارونی فرمی ۵۰۰ گرم
سس فلفل و سس تای از هر کدام ۲ قاشق غذا خوری
عصاره مرغ ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
پودر فلفل سیاه و پودر سیر به مقدار لازم
پودر پاپریکا و پودر پیاز به مقدار لازم

طرز تهیه هواری ماکارونی

مرحله اول

ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزد و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود، سپس پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند، بعد زردچوبه را اضافه کنید و هم بزنید و کمی تفت دهید.

مرحله دوم

سپس مرغ را از استخوان جدا کنید و نگینی خرد کنید و به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا همه قسمت‌های آن سرخ شود، سپس نمک و فلفل سیاه را هم روی مواد بریزید و کمی تفت دهید، سپس یک فلفل دلمه‌ای را تمیز بشورید و خشک کنید.

مرحله سوم

بعد فلفل دلمه‌ای را ریز و نگینی خرد کنید و در مواد بریزید و کمی تفت دهید، سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان پودر سیر، پودر پیاز و مقداری پاپریکا را هم به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در مواد پخش شود‌.

مرحله چهارم

سپس به دلخواه خودتان کمی سس فلفل و سس تای را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد دو عدد عصاره مرغ را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و کمی تفت دهید، سپس رب گوجه فرنگی را روی مواد بریزید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود.

مرحله پنجم

وقتی بوی خامی رب از بین رفت و رنگ رب باز شد آب را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، سپس آب که به جوش آمد ماکارونی را اضافه کنید، حجم آب باید زیاد باشد چون ماکارونی باید در همین آب بپزد و نرم شود.

مرحله ششم

سپس شعله را کم کم کنید و اجازه دهید تا ماکارونی‌ها در مخلوط مواد نرم شوند حدودا چهل دقیقه زمان پخت ماکارونی‌ها طول می‌کشد، بسته به نوع ماکارونی و میزان آب آن برای پخت، زمان پخت ماکارونی‌ها متغیر است و با هم فرق دارند.

مرحله هفتم

بعد هواری ماکارونی را داخل ظرف مناسب بکشید و با چند برگ نعناع و شوید تزئین کنید و به عنوان یک غذای ساده و خوش طعم همراه با سالاد، ترشی، سبزی خوردن، ماست موسیر، زیتون و انواع دورچین سرو کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *