کد خبر : 19295
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 18:05

طرز تهیه پاراتا_پیش غذا (تصویری)

طرز تهیه پاراتا_پیش غذا (تصویری)

برای درست کردن این پاراتا به مواد لازم زیادی نیاز نداریم . این غذا به صورت سریع درست میشه و غذایی بسیار سالمه. و در کنار کشک و ترشی انبه خرد شده یه وعده ی غذایی خوب محسوب میشه .

 

Ago - Food (5)

برای درست کردن این پاراتا به مواد لازم زیادی نیاز نداریم . این غذا به صورت سریع درست میشه و غذایی بسیار سالمه. و در کنار کشک و ترشی انبه خرد شده یه وعده ی غذایی خوب محسوب میشه .

 

1 – آرد گندم دو پیمانه
2 – پیاز ریز خرد شده یک عدد
3 – 2 عدد فلفل ریز خرد شده
4 – مقداری برگ گشنیز خرد شده
5 – دانه انار له شده نصف قاشق چای خوری
6 – پودر فلفل 1/4 قاشق چای خوری
7 – دانه زیره سبز 1/2 قاشق چای خوری
8 – مقداری نمک و کره آب کرده

Ago - Food (6)

 

Ago - Food (7)

 

Ago - Food (8)

 

Ago - Food (9)

 

Ago - Food (10)

 

Ago - Food (11)

 

Ago - Food (1)

آماده کردن خمیر
اول از همه پیاز ، فلفل سبز و برگ گشنیز را کاملا ریز ریز کنین ، سپس آرد گندم را الک کنین و نمک ، دانه زیره سبز ، دانه له شده انار ، پودر فلفل ، و کمی روغن یا کره آب شده به اون اضافه کنین . بعد مخلوط رو خوب هم بزنین تا همه مواد با هم ترکیب بشن و یه خمیر سفت بدست بیاد . ( لازم به ذکر است که دانه انار خشک شده و پودر انبه خشک در بسیاری از غذاهای هندی استفاده می شود و منبع خوبی از آنتی اکسیدان هاست . انبه بیش از چای سبز دارای آنتی اکسیدان است ). خمیری رو که آماده کرده بودین رو به شکل چند توپ کوچیک در بیارین ، هر کدوم از خمیر های توپی رو با وردونه پهن کنین و سپس روی سطح اون رو با چاقو یا چنگال چند خراش بندازین ( ما برای اطمینان از پخته شدن یکنواخت خمیر ، این خراش ها رو ایجاد می کنیم ) حالا ماهیتابه رو رو شعله متوسط قرار بدین مقداری روغن توی ماهیتابه بریزین و مخلوط خمیر رو در ماهیتابه قرار بدین باید تا زمانی روی حرارت بمونه که خمیر بافت تردی پیدا کنه . این غذا زمانی آماده شده که رنگ سطح اون قهوه ای روشن و لکه های قهوه ای تیره روی اون به نظر برسه . مقدار روغنی که داخل ماهیتابه میریزین بستگی به خودتون داره و به دلخواه خودتون می تونین کم یا زیاد ش کنین . بهترین انتخاب استفاده از یه ظرف نچسب برای این کاره . در پایان شما می تونین با اضافه کردن پودر انبه خشک شده طعم بهتری به این غذا بدین . بعضی ها ترجیح میدن برای عطر و طعم بهتر این غذا ، برگ نعناع رو بهش اضافه کنن . میتونین این غذا رو موقع سفر به همراه ببرین برای اینکار اون ها رو در فویل قرار بدین . در این صورت می تونین یک روز یا بیشتر از اون استفاده کنین

READ
آموزش تزئین فلفل به شکل گل /سفره آرایی

Ago - Food (2)

 

Ago - Food (3)

 

Ago - Food (4)

منبع :آشپزی ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *