کد خبر : 8861
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 مرداد 1393 - 17:46

طرز تهیه استیک مزه دار شده با پیازچه /آشپزی

طرز تهیه استیک مزه دار شده با پیازچه /آشپزی

ا این استیک طعم و لطافتی از گوشت را تجربه می کنید که کمترجایی ممکن است خورده باشید. مناسب برای :8 نفر زمان آماده سازی : حداکثر 30 دقیقه این استیک را قبل از این‌که روی گریل بپزید، یک شب در سس سویا و سیر مزه‌دار کنید. این استیک را با سالاد و سیب‌زمینی سرو

ا این استیک طعم و لطافتی از گوشت را تجربه می کنید که کمترجایی ممکن است خورده باشید.ld103622_0808_flank_stk_xl

مناسب برای :8 نفر

زمان آماده سازی : حداکثر 30 دقیقه

این استیک را قبل از این‌که روی گریل بپزید، یک شب در سس سویا و سیر مزه‌دار کنید. این استیک را با سالاد و سیب‌زمینی سرو کنید تا از آن بیشتر لذت ببرید. این استیک با مخلفات کنارش برای 8 نفر در نظر گرفته شده و به غیر از مزه‌دار کردن (این استیک نیاز دارد برای مدت 12 ساعت در سس سویا، روغن، آب‌لیمو، سیر و پیازچه خردشده قرار گیرد) در مدت 30 دقیقه آماده می‌شود.

مواد لازم:

استیک فیله گوساله

870 گرم

سس سویا

¼ پیمانه

روغن زیتون بکر

¼ پیمانه

پیازچه

10 عدد

سیر

6 حبه درشت

آب لیموی تازه

3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل تازه آسیاب شده

به مقدار لازم

طرز تهیه:

  1. سس سویا، روغن، آب‌لیمو، سیر و پیازچه (خرد شده) را در کاسه‌ای کوچک با هم مخلوط کنید. ¼ پیمانه از آن را در یک پیاله نگه دارید، در آن را پوشانده و در یخچال بگذارید. استیک‌ها را در یک ظرف پیرکس با ابعاد حدود 20 سانتی‌متر در 30 سانتی‌متر، قرار داده و باقی سس را روی آن‌ها بریزید، استیک را برگردانید تا پشت آن‌ها نیز آغشته به سس شود. درب ظرف را پوشانده و یک شب در یخچال نگه دارید.
  2. گریل را از قبل روی دمای به نسبت بالا گرم کنید (اگر از گریل زغالی استفاده می‌کنید، زغال‌ها زمانی آماده هستند که بتوانید دست‌تان را 4 تا 5 ثانیه در فاصله 10 سانتی‌متری آن‌ها نگه دارید). استیک‌ها را از سس بیرون آورده و سس را دور بریزید. روی استیک‌ها را پوشانده و اجازه بدهید 30 دقیقه در دمای محیط بمانند. سپس به آن‌ها نمک و فلفل زده و گریل کنید؛ برای نیم پز شدن هر طرف حدود 7 دقیقه کافی است. استیک‌ها را به تخته برش منتقل کرده و 10 دقیقه بگذارید بمانند.
  3. تمامی پیازچه‌ها را آغشته به سسی که نگه داشته بودید کرده و گریل کنید. پی‌درپی آن‌ها را برگردانید تا زمانی که پیازچه‌ها نرم شوند، حدود 2 دقیقه کافی است. باقی سس را دور بریزید. استیک‌ها را خلاف جهت بافت آن ورقه کنید و با پیازچه گریل‌شده سرو کنید.
READ
آموزش دوخت بالش شیردهی /خیاطی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *