کد خبر : 18673
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 12:53

برخی زنان در گوشی خانواده‌هایشان را تشکیل می‌دهند

برخی زنان در گوشی خانواده‌هایشان را تشکیل می‌دهند

در روش “خانواده مستبد” محبتی نیست، والدین خیلی کنترلگر هستند و برای فرزندشان تصمیم گیری می کنند بنابراین فرزندان در این روش از خانواده زده می شوند و راحت خانواده را ترک می کنند.

 

برخی زنان در گوشی خانواده‌هایشان را تشکیل می‌دهند

یک روانشناس خانواده با اشاره به خودخواهی والدین کنونی به ویژه مادران مطرح کرد: برخی زنان در گوشی خانواده هایشان را تشکیل می دهند.

رضوان مسعودمیدانچی ، به روش های فرزندپروری اشاره و مطرح کرد: در روش “خانواده مستبد” محبتی نیست، والدین خیلی کنترلگر هستند و برای فرزندشان تصمیم گیری می کنند بنابراین فرزندان در این روش از خانواده زده می شوند و راحت خانواده را ترک می کنند.

وی ادامه داد: در روش “سهل انگارانه” والدین خیلی محبت می کنند، استقلال زیاد است و تصمیم گیری به عهده فرزندان قرار داده می شود، روی اعمال فرزندان کنترلی نیست و رها می شوند، در این صورت بچه ها متوقع بار می آیند، هر کاری می خواهند انجام می دهند و بی احترامی می کنند.

مسعودمیدانچی با بیان اینکه فراهم آوردن رفاه بیش از حد برای کودکان، آنها را پرتوقع بار می آورد و هنگام ورود به اجتماع و مواجهه با موانع، پرخاشگری آنها آغاز می شود، اضافه کرد: جامعه ملاحظات خانواده را ندارد بنابراین باید نحوه مواجهه با مشکلات را به آنها بیاموزیم.

وی روش سوم فرزندپروری را “بی تفاوتی” عنوان کرد و گفت: در این روش محبتی وجود ندارد، کنترلگری نیست، استقلال در تصمیم گیری به فرزندان داده می شود و بچه ها کامل رها می شوند در نتیجه این فرزند متوقع و زورگو بار می آید به طوریکه زوج های کنونی اکثراً حاصل این نوع فرزندپروری هستند و بیشتر برای مادیات ارزش قائل بوده و زندگیشان را روی مادیات پایه گذاری می کنند چراکه به خودشناسی نرسیده اند.

این روانشناس انتخاب همسر را از چالش‌های اساسی و پیش روی خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: بسیاری از جوانان شناختی از خود ندارند، هدف خود را نمی شناسند، به نظام ارزشی خانواده هایشان پایبند نیستند، از خانواده هایشان فاصله گرفته اند و در نتیجه در انتخاب همسر دچار مشکل می شوند و بعدها ناسازگاری بین زوجین افزایش می یابد.

READ
چرا برخی متاهلان احساس تنهایی می‌کنند؟

وی با بیان اینکه متأسفانه خانواده ها مهارت های اجتماعی را به فرزندانشان آموزش نمی دهند، مطرح کرد: گاه دیده می شود دختر یا پسری اصلاً آمادگی مالی، فکری یا جنسی برای ازدواج ندارد اما وارد این مقوله شده و با مشکلات متعددی مواجه شده این در حالیست که اگر جوانان با آمادگی اقدام به ازدواج کنند، نحوه مواجهه با مشکلات احتمالی در زندگی مشترک را خواهند داشت.

به گفته مسعودمیدانچی، در روش فرزندپروری “اقتدارطلبی” محبت به موقع به فرزند تزریق می شود، والدین با بچه ها دوست بوده و به گفتگو می پردازند، فرزندانشان را در امور مختلف مشارکت می دهند و بر روی کارهایشان کنترل نامحسوس دارند، به بچه ها استقلال می دهند و در تصمیم گیری ها کمکشان می کنند، خانواده چارچوب دارد و قانونمند و نظام مند است.

وی تصریح کرد: بنابراین والدین باید اهداف را برای فرزندانشان ترسیم کرده و شخصیتش را از کودکی شکل دهند، اعتماد متقابل را ایجاد کنند و پاسخگوی نیازهایی چون محبت، امنیت، حمایت، پذیرش و اعتماد باشند تا در آینده دلبستگی ایمن داشته باشند.

این روانشناس به والدین توصیه کرد که خلق و خوی هیجانی کودکان نظیر تحریک پذیری نقطه مقابل پرخاشگری، افسرده خو بودن نقطه مقابل خوش بینی، اضطراب، ناپایداری نقطه مقابل ثبات، اجتماعی بودن نقطه مقابل خجالتی بودن و حواس پرتی نقطه مقابل وسواسی بودن را بشناسند و مطابق آن فرزندانشان را تربیت کنند.

READ
 زمان هایی که ندانسته مراقبه می کنید/روانشناسی

وی با اشاره به خودخواهی والدین کنونی به ویژه مادران اظهار کرد: این موضوع باعث می شود همسران به جای دلبستگی دچار وابستگی باشند، تنهایی مردان، عدم پاسخگویی به نیازهای عاطفی آنها و در نتیجه خیانت رقم می خورد، فاصله والدین از فرزندانشان روز به روز بیشتر می شود و این باعث از هم پاشیدپی بنیان خانواده خواهد شد.

مسعودمیدانچی با بیان اینکه برخی زنان در گوشی خانواده هایشان را تشکیل می دهند، به خیانت زنان اشاره کرد و ادامه داد: ضعف در ایمان و نبود باورهای دینی باعث می شود فرزندان تربیت مناسبی نداشته باشند و در آینده دچار چالش های متعددی به ویژه در انتخاب همسر شوند و حتی والدینشان را هم قبول نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر بزرگی در خانواده ها وجود ندارد، بیان کرد: باید نیازهای اولیه نظیر خودگردانی، استقلال، خویشتن داری و محدودیت های واقع بینانه را به فرزندانمان آموزش دهیم تا با چالش های کمتری در آینده مواجه شوند.

منبع :جهان بانو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *