کد خبر : 18248
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اسفند 1401 - 17:47

طرز تهیه شیرینی برگ بیدی مخصوص عید

طرز تهیه شیرینی برگ بیدی مخصوص عید

این شیرینی با موادی تهیه می شود که بسیار در دسترس بوده و در هر خانه ای یافت می شود. شیرینی برگ بیدی نیازی به فر و امکانات آنچنانی نیز ندارد زیرا در روغن سرخ شده و سپس در شهد قرار داده می شود.

طرز تهیه شیرینی برگ بیدی اصفهانی

شیرینی برگ بیدی یک شیرینی شهدی از اصفهان است که در کمترین زمان ممکن آماده شده و دارای دستور تهیه بسیار آسانی می باشد. این شیرینی با موادی تهیه می شود که بسیار در دسترس بوده و در هر خانه ای یافت می شود. شیرینی برگ بیدی نیازی به فر و امکانات آنچنانی نیز ندارد زیرا در روغن سرخ شده و سپس در شهد قرار داده می شود. از آنجا که این شیرینی طعم بسیار شیرینی دارد طرفداران زیادی را از آن خود نموده و دارای محبوبیت بسیاری است


مواد لازم برای تهیه شیرینی برگ بیدی

  • آرد به میزان لازم
  • روغن مایع نصف استکان
  • تخم مرغ 1 عدد
  • بکینگ پودر 1 پاکت
  • آب 1 استکان
  • سرکه 1 ق مربا خوری
  • پودر هل نصف ق چای خوری
  • نمک مقداری

مواد لازم برای تهیه شربت

  • آب 2 لیوان
  • شکر 2 لیوان
  • گلاب 1 ق مربا خوری
  • آب لیمو ترش تازه 3 قطره

مواد داخل شیرینی

  • گردوی خرد شده

طرز تهیه شیرینی برگ بیدی خانگی اصفهانی با شهد مخصوص

مرحله اول: آماده نمودن شهد شیرینی برگ بیدی

برای تهیه شیرینی برگ بیدی ابتدا آب و شکر را درون ظرفی ریخته و روی شعله قرار می دهیم. پس از آن که شکر حل شد صبر کنید تا آب به جوش آمده و شربت مقداری قوام آید. در مرحله آخر گلاب و آب لیمو ترش تازه را افزوده و بعد از چند قل که زد شعله را خاموش نمایید. پس از آنکه شهد شیرینی برگ بیدی از حرارت افتاد آن را در یخچال قرار دهید تا مقداری خنک گردد.

مرحله دوم: ترکیب تخم مرغ و روغن

در این مرحله خمیر شیرینی برگ بیدی را آماده می کنیم بنابراین تخم مرغ را در ظرف مناسبی شکسته و آن را با همزن به آرامی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج گردد. سپس پودر هل و بکینگ پودر را به آن افزوده و مجددا هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. اکنون روغن مایع سرکه و آب را به آن بیفزایید. به خوبی هم بزنید تا مواد بدست آمده به خورد هم بروند.

مرحله سوم: اضافه نمودن آرد به صورت مرحله ای

حالا نمک را افزوده و اقدام به اضافه نمودن آرد نمایید. افزودن آرد در شیرینی برگ بیدی به گونه ای است که بایستی آرد را در ظرف الک نموده و به تدریج در چند مرحله به مواد بیفزایید. آرد را تا جایی به مواد بیفزایید که خمیر به دست نچسبد. اکنون خمیر آماده است.

READ
غذاهای ضدافسردگی زمستانی

مرحله چهارم: باز نمودن خمیر با وردنه

ذز این مرحله روی میز کار خود مقداری آرد پاشیده و گلوله ای از خمیر را برداشته و با دستان خود گرد نمایید. گلوله خمیر را روی میز کار قرار داده و با یک وردنه آن را باز نمایید تا به خوبی نازک گردد. اکنون خمیر نازک شده را می توانید به شکل دلخواه خود در آورده و داخل آن را با مغز گردو پر نمایید.

مرحله پنجم: ساختن شکل شیرینی

یکی از شکل هایی که می توانید با خمیر شیرینی برگ بیدی بسازید اینگونه است که خمیر نازک را به شکل یک برگ سوزنی و بلند در آورده سپس دستان خود را خیس کنید و قسمت وسط آن را چین دهید. حالا سمت راست چین را از مغز گردو پر نموده و سمت چپ آن را روی مغز گردو آورده و بپوشانید. دقت فرمایید اطراف برگ را به خوبی فشار داده و به هم بچسبانید.

مرحله ششم: سرخ نمودن شیرینی برگ بیدی

با بقیه خمیر نیز اشکالی متفاوت و به دلخواه خود ساخته و آماده نمایید. اکنون روغن را در ظرفی مکناسب ریخته و روی شعله قرار دهید. پس از آنکه روغن داغ شد؛ خمیر شیرینی را درون آن قرار داده و سرخ نمایید. پس از آنکه رنگ خمیرها برگشته و طلایی شد آنها را به کمک یک کفگیرک توری از روغن خارج نموده و در شهد سرد بگذارید.

READ
آموزش کیک بستنی/شیرینی مخصوص عید

مرحله هفتم: قرار دادن در شهد شیرین

پس از گذشت چند دقیقه که شهد به خورد شیرینی رفته و طعم آن کاملا شیرین شد. یکی یکی شیرینی ها را از آن خارج نموده و در آبکش قرار می دهیم تا شهد اضافی آن گرفته شده و آماده خوردن گردد.

مرحله هشتم: قرار دادن شیرینی برگ بیدی در یخچال

اکنون شیرینی برگ بیدی شما آماده است. آنها را در ظرف مناسبی چیده و میل نمایید. شایان ذکر است که برخی این شیرینی را به صورت سرد می پسندند در این صورت شیرینی ها را برای مدت 1 ساعت در یخچال قرار داده و سپس میل نمایید. نوش جان

طرز تهیه شیرینی برگ بیدی


نکات کلیدی در تهیه شیرینی برگ بیدی ترد و خوشمزه

  1. شهد شیرینی برگ بیدی نباید بیش از حد رقیق یا غلظت بالایی داشته باشد.
  2. با خمیر شیرینی اشکال بسازید که دارای قسمت میانی باشند؛ مغز گردو را داخل آن بریزید
  3. برای تزئین این شیرینی می توانید از پودر نارگیل و پسته استفاده نمایید.

منبع :آلامتو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *