کد خبر : 19789
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 13:57

سامبره چیست و چگونه انجام می‌شود؟

سامبره چیست و چگونه انجام می‌شود؟

سامبره نوعی روش جدید برای هایلایت موها است. این تکنیک، که نوعی آمبره ملایم‌تر و طبیعی‌تر شناخته می‌شود، رنگ به ملایمت روی مو می‌نشیند ولی مرزبندی آن مانند آمبره نیست. سامبره یکی از روش‌های بسیار مناسب برای موهای نازک و کم حجم است.

سامبره چیست و چگونه انجام می‌شود؟
سامبره نوعی روش جدید برای هایلایت موها است. این تکنیک، که نوعی آمبره ملایم‌تر و طبیعی‌تر شناخته می‌شود، رنگ به ملایمت روی مو می‌نشیند ولی مرزبندی آن مانند آمبره نیست. سامبره یکی از روش‌های بسیار مناسب برای موهای نازک و کم حجم است.

با روند پیدایش تکنیک‌های رنگ مو و سامبره آشنا شوید

صنعت زیبایی و حوزه رنگ مو، در سال‌های اخیر تغییرات باور نکردنی را پشت سر گذاشته است. در سال‌های اولیه عرضه رنگ موهای شیمیایی، آرایشگران این محصول را به صورت سرتاسری روی موها می‌مالیدند و تمام قسمت‌های مو را به یک رنگ در می‌آوردند.
این تکنیک تا مدت‌های مدیدی مورد استفاده قرار می‌گرفت تا اینکه در اوایل دهه 90، سر و کله هایلایت‌ها پیدا شد. تکنیکی جذاب و چشمگیر، که لایه‌های تیره و روشن رنگ مو را در هم می‌آمیخت. چیزی نگذشت که هایلایت‌ها به یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌های رنگ مو تبدیل شدند و جای رنگ موهای سرتاسری و یکدست را گرفتند.

اما در مدت زمان بسیار کمی، اصول هایلایت دستخوش تغییرات خلاقانه‌ای شد و زمینه را برای پیدایش دیگر تکنیک‌ها فراهم نمود. اینجا بود که روش‌های لاکچری و جذاب آمبره و بالیاژ وارد صنعت زیبایی شدند.
این تکنیک‌ها، ظاهری فوق‌العاده روی موها به وجود می‌آوردند و زیبایی بی‌بدیلی به چهره‌ها می‌بخشیدند. با این تفاسیر، کمتر کسی انتظار ظهور تکنیک‌های جدید دیگری را داشت. تا اینکه متخصصان رنگ مو از تکنیکی نوین به نام سامبره رونمایی کردند. روشی ظریف و جذاب که تمام فرش قرمزها را به تصاحب خود درآورد.

تفاوت سامبره، آمبره و بالیاژ

حقیقت این است که روش اجرا و نتیجه تکنیک‌های رنگ مو، تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. اما  تشخیص و تمایز تکنیک‌های رنگ مو برای اغلب افراد، کار دشواری به نظر می‌رسد. حتی هنگام مراجعه به آرایشگاه، با شنیدن نام‌های تخصصی مانند آمبره، بالیاژ، هایلایت فویلی و … ممکن است سردرگم شوید.

تفاوت سامبره، آمبره و بالیاژ
اما اگر می‌خواهید انتخاب صحیح و جذابی برای رنگ و استایلینگ موهایتان داشته باشید، بهتر است با تفاوت، ویژگی کلی و جزئیات تکنیک‌های مختلف رنگ مو آشنا شوید.

تکنیک بالیاژ

بالیاژ، گل سر سبد تکنیک‌های رنگ موی امروزی است. روش اجرای بالیاژ، کاملا دستی است، به این شکل که آرایشگر لایه‌های مختلف مو را با سلیقه خود رنگ و دکلره می‌کند. به همین خاطر است که نتیجه نهایی تکنیک بالیاژ، تا حد زیادی به مهارت آرایشگر مورد نظر شما بستگی دارد.

اگر به دنبال تغییری بسیار شگرف و جذاب برای موهایتان هستید، بالیاژ دقیقا همان چیزی است که دنبالش می‌گردید. اما توجه داشته باشید که این تکنیک، اغلب برای موهای بلند توصیه می‌شود. بالیاژ، ظاهری سه بعدی و جذاب به موهایتان هدیه می‌دهد. همچنین، حجم موها بعد از بالیاژ، بیشتر از حالت عادی به نظر می‌رسد.

تکنیک آمبره

آمبره، یکی از جدیدترین انواع تکنیک‌های رنگ مو است و نخستین بارقه‌های پیدایش آن به سال 2008 باز می‌گردد. در این تکنیک، رنگ مو با هدف ایجاد گرادیانت اجرا می‌شود. آرایشگر، رنگ موی ریشه را تا قسمت پایه تیره نگه می‌دارد و با رسیدن به قسمت انتهایی و نوک مو، شدت رنگ افزایش می‌یابد و روشن‌تر می‌شود.
آمبره مو با توجه به تناژ رنگ مورد نظر شما، با دکلره و بدون دکلره قابل اجرا است. در تکنیک آمبره، اغلب شاهد کنتراست رنگ ویژه‌ای بین قسمت پایه و انتهایی مو هستیم.

READ
تزریق ژل لب مدل روسی | مزایا، عوارض، ماندگاری، مراقبت ها و هزینه

سامبره چیست؟

حقیقت این است که سامبره، یکی از زیرمجموعه‌های تکنیک آمبره است. بسیاری از کارشناسان حوزه رنگ، سامبره را خواهر کوچکتر آمبره می‌دانند. چرا که پایه اجرای رنگ تقریبا مشابه است. اما کنتراست نهایی و رادیانت به وجود آمده، بسیار لطیف‌تر از آمبره است. در سامبره، طیف رنگ مو با شدت بسیار ملایم‌تری رو به روشنی و تیرگی میل می‌کند. در نتیجه، ظاهر طبیعی‌تری را رقم می‌زند.

مزایای تکنیک سامبره

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، سامبره را می‌توان به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های تکنیک آمبره در نظر گرفت. با این تفاوت که سامبره، مزیت‌های بیشتری را در اختیار طرفداران خود قرار می‌دهد. حتی با اطمینان می‌توان گفت تکنیک سامبره، یکی از پرتقاضاترین راهکارهای رنگ مو در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی است.
از جمله مزایای منحصر به فرد این تکنیک رنگ مو، عبارتند از:

تکنیک سامبره

  • عدم محدودیت انتخاب رنگ

همه شما به خوبی می‌دانید که انتخاب رنگ موی مناسب، تا حد بسیار زیادی به رنگ و تناژ پوست، رنگ چشم و دیگر فاکتورهای ظاهری بستگی دارد. با این اوصاف، انتخاب رنگ موی مناسب برای هر فرد با یک سری محدودیت همراه است. اما با تکنیک سامبره، می‌توانید از همه این موانع بگذرید.

در این تکنیک با توجه به بلندی مو، پایه موها حدود 10 تا 15 سانت تقریبا تیره است. بعد از آن، آرایشگر گرادینت رنگ روشن را به سمت انتهای ساقه مو به وجود می‌آورد. به همین خاطر است که شما می‌توانید بدون توجه به فاکتورهای کلیدی انتخاب رنگ مو، هر رنگ و تناژی که بخواهید را انتخاب و اجرا نمایید. این گزینه، به خصوص برای افرادی که پوست سبزه یا تیره دارند عالی است.

  • کاهش آسیب مو

از هایلایت و بالیاژ گرفته تا سامبره، بسیاری از رنگ موها و تکنیک‌های مورد نظر شما، نیازمند دکلره هستند. دکلره، ترکیبی از مواد شیمیایی است که بر پلاک کوتیکول مو تاثیر می‌گذارد و رنگدانه طبیعی پوست را اکسید می‌کند.
در نتیجه، موهای شما رنگ خود را از دست می‌دهد و برای پذیرش رنگدانه‌های جدید آماده می‌شود. این فرایند، اغلب باعث آسیب به کوتیکول و فولیکول مو می‌شود. اما در تکنیک سامبره، آسیب ناشی از دکلره به حداقل می‌رسد. چرا که دکلره از میانه ساقه مو اجرا می‌شود و بخش کمی از موها را دربر می‌گیرد.

  • ظاهر طبیعی

گرادیانت ملایم و ظریف تکنیک سامبره، ظاهری طبیعی و جذاب به موهایتان هدیه می‌دهد. به خصوص اگر تمایل دارید از کنتراست تیره و تناژهای قهوه‌ای و شکلاتی استفاده کنید.

  • هزینه مقرون به صرفه

در فرایند سامبره، حدود 30 تا 40 درصد موهای شما دکلره و رنگ می‌شوند. در نتیجه، مواد مصرفی برای اجرای این رنگ نسبت به دیگر تکنیک‌ها بسیار کمتر است. به همین خاطر است که اجرای سامبره اغلب کم هزینه‌تر است و گزینه‌ای اقتصادی برای رنگ کردن موها محسوب می‌شود.

  • عدم نیاز به تمدید مجدد

از رنگ موهای سراسری گرفته تا آمبره و بالیاژ، بعد از چند هفته موهای شما به تمدید رنگ و دکلره احتیاج دارند. اما در تکنیک سامبره، این امر کمی متفاوت است. چرا که در این تکنیک، اجرای دکلره و رنگ مو از دو سوم انتهایی ساقه مو آغاز شده است و ریشه موها طبیعی و تیره هستند. در نتیجه شما نهایتا 2 تا 3 بار در سال به ترمیم دوباره سامبره خود احتیاج دارید.

READ
در فصل پاییز زیبایی تان را حفظ کنید/آرایش وزیبایی

مراقبت از موهای سامبره

با توجه به اینکه درصد کمی از موها در تکنیک سامبره دکلره می‌شوند، بسیاری از افراد مقوله مراقبت از مو را جدی نمی‌گیرند. اما توجه داشته باشید که سلامت عمومی موها بعد از اجرای هرگونه تکنیک رنگ مو و دکلره، به خطر می‌افتد. تماس با مواد شیمیایی و ترکیباتی مانند آمونیاک، باعث تضعیف مو و شکنندگی آنها می‌شود.

مراقبت از موهای سامبره

با این تفاسیر، بهتر است مراحل مراقبت از موهایتان را بعد از سامبره و هر تکنیک رنگ موی دیگری جدی بگیرید.
از مهم‌ترین نکات مراقبت از موهای رنگ شده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از شامپوهای مخصوص استفاده کنید

بعد از فرایند دکلره، پلاک‌های کوتیکولی تار شما باز می‌شوند و این امر با خشک و وز شدن موها همراه است. استفاده از شامپوهای معمولی، اغلب باعث تشدید این مشکل می‌شود. به همین خاطر، بهتر است تا حد امکان از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده نمایید. این شامپوها، حاوی ترکیبات ویتامینه هستند و موهایتان را عمیقا آبرسانی و تغذیه می‌نمایند. همچنین، مانع از خشکی و گره خوردن تار موهای رنگ شده نیز می‌شوند.

 

کاندید، محصولی فوق‌العاده برای محافظت از موهای رنگ شده شما است. این شامپو، با به کارگیری پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا در کشور فرانسه فرموله شده است. اما بسته بندی و عرضه این محصول، در ایران انجام می‌شود.
از مزایای منحصر به فرد شامپوی کاندید برای موهای رنگ شده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لطافت کم نظیری به موهایتان می‌بخشد و از خشکی و گره خوردن تار موها جلوگیری می‌نماید.
  • آب و رطوبت مورد نیاز کوتیکول را به خوبی فراهم می‌نماید.
  • کاندید، از موهای شما در برابر آسیب‌های محیطی و نفوذ آفتاب محافظت می‌کند.
  • مانع از ایجاد موخوره می‌شود.
  • علاوه بر تثبیت رنگ مو، ماندگاری آن را نیز افزایش می‌دهد.
  • از کدر شدن رنگساژ و پایه دکلره جلوگیری می‌کند و ظاهری درخشان و شاداب به موهایتان می‌بخشد.
  • فرمولاسیون پیشرفته کاندید، ترکیبی کاملا ایمن را برای مصرف کنندگان فراهم کرده است. این شامپو، فاقد هرگونه ماده شیمیایی مضر از قبیل: الکل، سولفات و پارابن است.

استفاده از شامپو کاندید برای چه کسانی مناسب است؟

این محصول، به صورت اختصاصی برای موهای رنگ شده طراحی و تولید شده است و تمام نیازهای آن را پوشش می‌دهد. همچنین فرمولاسیون ایمن کاندید، برای موهای کراتینه شده نیز مناسب است.

شامپو تثبیت رنگ و ترمیم کننده موهای رنگ شده کاندید

 

 

استفاده از نرم کننده را جدی بگیرید

نرم کننده‌ها، به طور اختصاصی برای آبرسانی و تامین رطوبت تار موها تولید شده‌اند. استفاده از این محصول، به خصوص بعد از رنگ کردن موها، امری کاملا ضروری است. نرم کننده، به بازسازی بافت کوتیکولی مو کمک می‌نماید و قدرت جذب آب و مواد مغذی آنها را نیز افزایش می‌دهد.

 

زی موی، برندی ایرانی است که در زمینه تولید محصولات مراقبت از مو فعالیت می‌نماید. این لاین تخصصی، محصولات بسیار باکیفیتی را تولید و فرآوری کرده است که به عنوان یکی از بهترین آنها، می‌توان به نرم کنند موهای رنگ شده اشاره کرد:

  • زی موی، به تثبیت شدن رنگ موها کمک می‌کند و از کدر شدن آن نیز جلوگیری می‌نماید.
  • لایه محافظت کننده و مقاومی را روی سطح تار مو به وجود می‌آورد.
  • با نفوذ به عمق کوتیکول، ساختمان تار مو را آبرسانی می‌کند.
  • مانع از گره خوردن موهای رنگ شده، حین و بعد از شستشو می‌شود و شانه پذیری موها را بهبود می‌دهد.
  • نیازهای تغذیه‌ای کوتیکول و فولیکول مو را به خوبی  فراهم می‌نماید.
  • زی موی، خاصیت محافظت کنندگی دارد و از موها در برابر اشعه ماورا بنفش آفتاب محافظت می‌کند.
  • این نرم کننده، ساختار شیمیایی استانداردی دارد و فاقد مواد مضری مانند پارابن است.
READ
آموزش شینیون بافت تاج/بافت مو

عناصر به کار رفته در فرمولاسیون زی موی عبارتند از:

  • پرو ویتامین B5

استفاده از نرم کننده زی موی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اخیرا موهایتان را رنگ یا دکلره کرده‌اید، در انتخاب نرم کننده زی موی شک نکنید. این محصول، با تمام قدرت از موهای رنگ شده شما مراقبت می‌کند. همچنین اگر مو یا پوست سرتان حساس است، فرمولاسیون ایمن زی موی گزینه عالی برای شما به حساب می‌آید.

نرم کننده موی رنگ شده زی موی

 

 

از معجزه ماسک مو غافل نشوید

اگر می‌خواهید روند تقویت و ترمیم موهایتان را سرعت ببخشید، بهتر است ماسک موها را در روتین مراقبتی خود بگنجانید. این محصولات، نیازهای تغذیه‌ای مو را تامین می‌نمایند و به بازسازی آسیب‌ها نیز کمک می‌کنند.

 

به دنبال محصولی تقویت کننده و باکیفیت برای موهای رنگ شده‌تان هستید؟ ماسک موی فولیکا پیشنهاد خارق العاده‌ای برای شما است.
این محصول، پکیجی کامل از عناصر مورد نیاز موهای رنگ شده را به صورت یکجا جمع آوری کرده است:

  • آنتی اکسیدان‌های موجود در فولیکا، در سطح مولکولی از تار موهای شما محافظت می‌نمایند.
  • مانع از کدر شدن و از دست رفتن جذابیت رنگ مو می‌شود.
  • از تار مو در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش مراقبت می‌کند.
  • در تقویت ساختمان کوتیکول و فولیکول مو موثر است.
  • استحکام و مقاومت تار مو را افزایش می‌دهد.
  • ترکیبی مغذی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را برای مو فراهم می‌نماید.

عناصر به کار رفته در ساختار ماسک مو فولیکا عبارتند از:

  • عصاره انار
  • کمپلکس ویتامین‌های B5 و B6

استفاده از ماسک موی فولیکا برای چه کسانی مناسب است؟

این ماسک مو، ویژه  موهای رنگ و دکلره شده طراحی و فرموله شده است و تمام نیازهای ریشه و ساقه مو را فراهم می‌نماید. شما می‌توانید با مصرف مداوم و اصولی این محصول، سلامت و زیبایی موهای رنگ شده و آسیب دیده خود را تضمین کنید.

منبع:  روژا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *