کد خبر : 17782
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 11:37

طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی سه بعدی با قالب، ویژه ولنتاین

طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی سه بعدی با قالب، ویژه ولنتاین

قلب سورپرایز شکلاتی قرمز یکی از جدیدترین روش های هدیه دادن است که بسیار مناسب برای ولنتاین

دستور تهیه قلب سورپرایز

طرز قلب سورپرایز

 

قلب سورپرایز شکلاتی قرمز یکی از جدیدترین روش های هدیه دادن است که بسیار مناسب برای ولنتاین و روز های تولد و حتی روز مادر است شما برای تهیه قلب سورپرایز باید یک قالب قلبی شکل را تهیه کنید این قالب هم به صورت پلاستیکی و هم سیلیکونی در بازار موجود است اگر برای بار اول این قلب سورپرایز سعی کنید از قالب سیلیکونی استفاده کنید تا راحت تر خارج شود در قالب پلاستیکی هم می شود انجام داد ولی که قلق می خواهد که ما امروز هم این نکات را به شما یاد می دهیم. شما ابتدا باید کادو مورد نظر را با توجه به حجم و اندازه قالب تهیه کنید سپس شکلات رنگی را از هر رنگی که دوست دارید بخرید و همه این ها بستگی به سلیقه شما دارد می توانید از چکش های مخصوص قلب سورپرایز نیز از لوازم قنادی های استفاده کنید و در کنار قلب بگذارید و روی قلب سورپرایز را می توانید شکلات رنگی ریخته و یا با قالب حروف متن مورد نظر را بزنید

مواد لازم برای تهیه قلب سورپرایز

  • شکلات رنگی ۲ بسته
  • روغن جامد به مقدار لازم
  • قالب سیلیکونی قلب

طرز تهیه قلب سورپرایز شکلاتی سه بعدی

مرحله اول : چرب کردن قالب

ابتدا با روغن جامد و با کمک قلمو تمام قالب را چرب کنید اگر از قالب سیلیکونی استفاده می کنید اصلا نیاز به چرب کردن ندارد و با یک فشار ساده شکلات خارج می شود ولی برای تهیه قلب سوپررایز در قالب پلاستیکی حتما قالب را چرب کنید.

مرحله دوم : بن ماری کردن شکلات

۱ بسته از شکلات رنگی مورد نظر را بن ماری کنید بدین صورت که شکلات را با چاقو خرد کنید و داخل کاسه ریخته و بمدت ۱ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید تا ذوب شود و یا روی بخار غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا شکلات ها نرم شوند.

مرحله سوم : تهیه قلب سورپرایز

شکلات را با کمک قلمو داخل قالب بریزید باید تمام جاهای قالب را شکلات بزنید سپس قالب را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید سپس خارج کنید و مجدد از شکلات آب شده داخل قالب بزنید تا شکلات نازک نشود و موقع خارج شدند مجدد قالب را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود.

مرحله چهارم : درآوردن شکلات از قالب

اگر در قالب سیلیکونی این شکلات را تهیه کنید به آرامی کف آن را فشار دهید تا شکلات قلبی خارج شود اگر از قالب پلاستیکی استفاده می کنید کمی حوصله به خرج بدید و به آرامی فشار دهید تا شکلات از قالب جدا شود بدین ترتیب یک طرف قلب سورپرایز را تهیه کردید به همین روش فوق طرف دیگر قلب شکلاتی را تهیه کنید.

مرحله پنجم : : چسباندن قلب سورپرایز

حالا شما باید دوتا شکلات قلبی داشته باشید و باید آن را بهم بچسبانید برای چسباندن دو تا قلب ها دو روش وجود دارد. روش اول : یکی از قلب های شکلاتی را با کادو مورد نظر پر کنید سپس یک تابه را روی گاز قرار دهید تا کمی داغ شود در این مرحله باید سرعت عمل داشته باشید طرف دیگر قلب شکلاتی را در حد ۱ ثانیه داخل تابه داغ بزنید تا دور های آن کمی شل داغ شود سپس سریع روی قلب دیگر بچسبانید و اگر نیاز بود دور آن با کمک قلمو شکلات بزنید. روش دوم : قلب شکلاتی اول را روی میز کار بگذارید  کادو مورد نظر را داخل قرار دهید و قلب دیگر را روی آن خوب قرار دهید تا کاملا همو بپوشانند سپس با کمک شکلات آب شده و قلمو دور تا دور قالب را بزنید و صبر کنید تا خشک شود و برای کاور کردن خط دور می توانید یک روبان دور قلب سورپرایز بکشید.

مرحله ششم : تزئین قلب سورپرایز

قلب سورپرایز بعد از آماده شدن داخل یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود سپس برای تزئین آن کمی شکلات رنگی آب کرده و با کمک قیف بدون ماسوره روی آن ریخته و یا می توانید با قالب حروف و شکلات آب یا فوندانت شده متن مورد نظر را روی قلب سورپرایز بزنید و در کنار آن چکش را بگذارید و برای باز کردن کادو با چکش روی قلب بزنید تا خرد شود بدین صورت شما یک هدیه لاکچری زیبا و متفاوت را به کسی که دوست دارید دادید.

نکات کلیدی در تهیه قلب سورپرایز

  1. موقع درآوردن از قالب هر موقع شکست اصلا نگران نباشید دوباره شکلات را خرد کنید و آب کنید و مجدد بزنید.
  2. وقتی برای بارهای دوم و سوم قالب را با شکلات کاور می کنید سرعت عمل داشته باشید چون قالب سرد است سریع شکلات بسته می شود.
  3. همه جای قالب را به طور یکنواخت شکلات بزنید تا جایی خیلی نازک یا کلفت نشود.
  4. منبع :پارسي دي

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *