کد خبر : 19470
تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 17:47

آموزش خشک کردن گوجه سبز در خانه

آموزش خشک کردن گوجه سبز در خانه

گوجه سبز یکی از میوه‌های بهاری و فوق‌العاده محبوب و پر طرفدار است که شما می‌توانید از آن انواع لواشک و ترشی را تهیه و برای بالانس کردن مزه‌های غذا به عنوان یک چاشنی استفاده کنید

شما می‌توانید آلوچه را به راحتی و به صورت سالم و بهداشتی در خانه خشک کنید و برای طعم‌دار کردن غذاهایی مانند دلمه یا مرغ و ترش واش از آن استفاده کنید.
خشک کردن گوجه سبز

گوجه سبز یکی از میوه‌های بهاری و فوق‌العاده محبوب و پر طرفدار است که شما می‌توانید از آن انواع لواشک و ترشی را تهیه و برای بالانس کردن مزه‌های غذا به عنوان یک چاشنی استفاده کنید. خشک کردن گوجه سبز به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. شما می‌توانید از آفتاب کمک بگیرید یا داخل فر و سرخ کن یا هواپز خود آن را قرار دهید تا سرعت بیشتری داشته باشید. بهتر است گوجه‌ها را داخل شیشه بریزید و در یخچال بگذارید زیرا ممکن است کرم بگذارد.

مواد لازم برای خشک کردن گوجه سبز

  • آلوچه ۱ کیلوگرم
  • نمک ۲  قاشق غذاخوری
  • روغن ۲ قاشق غذاخوری

طرز خشک کردن گوجه سبز

طرز خشک کردن گوجه سبز

مرحله اول

ابتدا باید آلوچه‌ها را خوب بشویید و دم آن را بگیرید تا بعد از خشک شدن راحت‌تر از آن استفاده کنید. یک قابلمه آب پر کنید و بگذارید تا به جوش بیاید. نمک و روغن (افزودن روغن باعث می‌شود آلوچه‌ها بعد از خشک شدن براق باشند) را اضافه کنید و آلوچه‌ها را داخلش بریزید و ۱ دقیقه بگذارید بجوشد. سپس از آب خارج کنید و روی یک پارچه یا داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه کاملا خارج شود.

مرحله دوم

برای خشک کردن در آفتاب باید از یک آبکش استفاده کنید تا گوجه‌ها کاملا هوا بخورد. بعد آن‌ها را مقابل آفتاب قرار دهید و ۴ روز صبر کنید تا کاملا خشک شود. در این روش حتما هر ازچندگاهی آلوچه‌ها را زیر و رو کنید. بهتر است روی هم نباشند تا خوب خشک شوند. اصلا از سینی استفاده نکنید زیرا هوا نمی‌خورد و امکان خراب شدن دارد.

READ
آموزش دوپیازه ماهی مرکب (خساک) با طعم واقعی

مرحله سوم

برای خشک کردن در فر باید آلوچه‌ها را بعد از خشک شدن روی سینی فر و در دمای خیلی کم قرار دهید و ۱ ساعت صبر کنید. در طول این مدت گوجه‌ها را زیر و رو کنید و هر موقع نیاز بود آن‌ها را درآورید. برای خشک کردن در سولاردم نیز باید روی حالت کانوکشن قرار دهید و دمای ۱۲۰ درجه را انتخاب کنید و ۴۰ دقیقه زمان دهید تا حسابی خشک شود.

خشک کردن گوجه سبز

فوت و فن‌های طرز خشک کردن گوجه سبز

  • افزودن نمک دلخواه است و می‌توانید آن را حذف کنید.
  • حتما بعد از خشک شدن در یخچال نگهداری کنید.
  • خشک شدن در آفتاب به شدت آفتاب حیاط شما بستگی دارد. حتما مدام به آن سر بزنید. بهتر است یک توری روی آن بیندازید تا حشرات روی آن نیایند. می‌توانید بعد از خشک شدن و موقع استفاده روی آن‌ها را آب بگیرید.
  • برای خشک کردن در سرخ‌کن یا هواپز نیز باید دما کم باشد. حتما مدام به آن سر بزنید تا نسوزد.
  • می‌توانید آلوچه را هسته‌گیری و خرد کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *