کد خبر : 17431
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 بهمن 1401 - 17:53

روش تهیه بیسکوئیت شیشه ای در منزل

روش تهیه بیسکوئیت شیشه ای در منزل

*برای داشتن بهترین بیسکوئیت های شیشه ای باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید

روش تهیه بیسکوئیت شیشه ای در منزل

روش تهیه بیسکوئیت شیشه ای در منزل

 

*موادی که برای تهیه این بیسکوئیت لازم دارید:

-آرد   ۲/۵ پیمانه

-وانیل   ۱/۴ قاشق چای خوری

-تخم مرغ   ۱ عدد

-شکر   ۱پیمانه

-کره   ۱۵۰ گرم

-آبنبات رنگی خرد شده   به میزان لازم

 

*برای داشتن بهترین بیسکوئیت های شیشه ای باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید

۱-در این مرحله خمیر بیسکوییت خود را آماده کنید برای این کار ابتدا کره ی خود را کمی زودتر از یخچال بیرون آورده تا کره شما به دما اتاق رسیده و کمی نرم شود سپس طرف مناسبی را انتخاب کرده و شکر و کره ی خود را درون ظرف ریخته و با هم زن برقی خوب با هم مخلوط کنید تا مایع کرمی رنگ و پف داری بدست بیاید.

 

یک عدد تخم مرغ خود را ابتدا درون طرف جداگانه ای شکسته سپس به همراه وانیل به ترکیب کره و شکر خود اضافه کرده و همه ی مواد خود را با هم زن برقی خوب مخلوط کنید.

 

آرد خود درون ظرف جداگانه ای خوب الک کرده تا کاملا سبک و هوادهی شود تا هنگام ترکیب ان با بقیه مواد حالت گلوله گلوله به خود نگیرد.آرد الک شده ی خود را طی چند مرحله به بقیه مواد خود اصافه کرده و با دور کند هم زن برقی با بقیه مواد خوب ترکیب کنید.

READ
آموزش شکلات ولنتاین خانگی

 

۲-بعد از آماده سازی خمیر، ان را بین دو نایلون قرار داده و با وردنه خمیر خود را به قطره یک سانتی متر پهن کنید و به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید تا خمیر شما کمی استراحت کند.

 

روش تهیه بیسکوئیت شیشه ای در منزل

 

۳-در این مرحله فر را روشن کرده و بر روی دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار داده تا گرم شود بر روی سینی فر خود کاغذ روغنی پهن کنید خمیر خود را از یخچال بیرون آورده و نایلون روی آن را بر دارید .

 

برای قالب زنی این بیسکوییت از دو قالب با اندازه های مختلف نیاز است البته شما می توانید بر تنوع و شکل دهی به به بیسکوییت خود از قالب های شکلی مختلف استفاده کنید برای شکل دهی به بیسکوییت.

 

ابتدا با قالب بزرگتر خمیر خود را برش بزنید سپس با قالب کوچکتر وسط خمیر های برش خورده ی خود را قالب زده و آن را به آرامی از خمیر خود جدا کرده به طوری که خمیر خود وسط آن تو خالی می باشد.

 

بعد از برش خمیر بیسکوییت آن ها را به آرامی و با کمی فاصله بر روی کاغذ روی سینی فر بچینید آبنبات های رنگی خرد شده ی خود را در وسط خمیر بیسکوییت های خود بریزید البته باید این کار را به صورتی باید انجام بدهید که آبنبات ها به دیوارهای خمیری وسط بیسکوییت نچسبد.

READ
آموزش ترافل توپی

 

سینی فر خود را به مدت هفت الی هشت دقیقه درون فری که از قبل آماده کرده اید قرار دهید تا آبنبات رنگی آن ها کاملا ذوب شد و تمامی سطح داخلی بیسکوییت ها را کاملا بپوشاند بعد از این مدت سینی را از فر بیرون آورده و اجازه دهید بیسکوییت های خود کاملا خنک شود .

 

توجه داشته باشید تا زمانی که بیسکوییت های شما کاملا سرد نسده و آبنبات وسط بیسکوییت ها کاملا سفت نشده به هیچ عنوان بیسکوییت ها را از کاغذ روغنی جدا نکنید چون در این صورت بیسکوییت های شما خرد می شود و تمامی زحمات شما به هدر می رود.

 

بنابراین بعد از این که بیسکوییت های شما همانند دستور العمل سرد شد به آرامی بیسکوییت ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مناسبی چیده و سرو کرده و به همراه یک فنجان چای یا قهوه و یا هر نوشیدنی دلخواه دیگر به عنوان یک میان وعده مقوی میل کرده و لذت ببرید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص ۷ نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد ۲۰ دقیقه و زمان مناسب برای پخت  ۷۰ دقیقه است.

منبع :ایران ناز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *