کد خبر : 15986
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 بهمن 1395 - 14:21

عامل اصلی شوره سر مشخص شد

عامل اصلی شوره سر مشخص شد

عامل اصلی شوره سر مشخص شدشوره سر شایع‌ترین عارضه در پوست سر است و از قرن‌ها قبل انسان به آن دچار بوده و همچنین نزدیک به ۵۰ درصد از جمعیت جهان دچار آن هستند.. جنگ بین باکتری‌های موجود روی پوست سر می‌تواند به شوره سر منجر شود.

عامل اصلی شوره سر مشخص شدشوره سر شایع‌ترین عارضه در پوست سر است و از قرن‌ها قبل انسان به آن دچار بوده و همچنین نزدیک به ۵۰ درصد از جمعیت جهان دچار آن هستند.. جنگ بین باکتری‌های موجود روی پوست سر می‌تواند به شوره سر منجر شود.

جنگ باکتری‌ها، عامل بروز شوره سر

پوست سر انسان مملو از باکتری‌هاست اما تقابل بین دو میکروارگانیسم می‌تواند پیش‌بینی کننده احتمال ابتلا یا عدم ابتلا به شوره سر باشد. مطالعات فوق روی باکتری‌های “استافیلوکوک” و “پروپیونی باکتریم” تمرکز داشته و توجه را از روی قارچ‌ها که پیش‌تر به عنوان عامل اصلی شوره‌سر شناخته شده بود برداشته است.

شوره سر شایع‌ترین عارضه در پوست سر است و از قرن‌ها قبل انسان به آن دچار بوده و همچنین نزدیک به ۵۰ درصد از جمعیت جهان دچار آن هستند.

شوره سر در اصل شامل تکه‌هایی از پوست خشک همراه چربی طبیعی پوست (سبوم) است. این عارضه پیش از دوره بلوغ نادر است اما در دوران نوجوانی و اوایل دهه ۲۰ سالگی به اوج خود می‌رسد و پس از آن، شدت آن کاهش می‌یابد. در حالی که شامپوهای خاص و تغییر در سبک زندگی در کنترل تشکیل شوره سر کمک کننده است، درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

در این بررسی محققان چینی به بررسی ۱۷۴ نمونه شوره سر گرفته شده از ۵۹ فرد ۱۸ تا ۶۰ ساله پرداختند. همچنین از این افراد درخواست شد موهای خود را ۴۸ ساعت بعد شست‌وشو دهند.

READ
سرمه بهتر است یا خط چشم

این محققان دریافتند استافیلوکوک و پروپیونی باکتریم در اصل با یکدیگر در جنگ هستند و هرکدام از حضور دیگری جلوگیری می‌کند. همچنین هر دوی آنها شکل غالب باکتری‌ها در میان صدها نوع باکتری روی پوست سر انسان است. در مواقعی که شوره سر وجود دارد، سطح پروپیونی باکتریم در کف سر کاهش یافته و سطح استافیلوکوک افزایش می‌یابد.

به اعتقاد محققان چینی چربی طبیعی پوست می‌تواند به عنوان منبع غذایی برای پروپیونی باکتریم عمل کند. وجود سطح بالاتری از آب در کف سر ممکن است فضای مناسبی را برای رشد این باکتری به وجود آورد.

به گزارش دیسکاوری نیوز، کارشناسان معتقدند تنظیم تعادل باکتری‌های موجود در کف سر به خصوص از طریق ارتقاء وضعیت باکتری پروپیونی باکتریم و از بین بردن استافیلوکوک می‌تواند میزان شوره سر را کاهش دهد. امیدواریم شوره سر شما درمان شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *