کد خبر : 11597
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 آذر 1393 - 21:36

آموزش بافت کاور تی نظافت/قلاب بافی

آموزش بافت کاور تی نظافت/قلاب بافی

  کاور تی نظافت بافت این کاور بسیار آسان است.از آنجاییکه امروزه کفپوش اکثر منازل سرامیک، پارکت و …. است ، تمیزکاری این سطوح یکی از دغدغه های جدی خانم ها می باشد. و همانطورکه می دانید کاور های تی موجود در بازار هم کم استحکام بوده و هم بسیار هزینه بر هستند و هم

svwdvs

 

کاور تی نظافت

بافت این کاور بسیار آسان است.از آنجاییکه امروزه کفپوش اکثر منازل سرامیک، پارکت و …. است ، تمیزکاری این سطوح یکی از دغدغه های جدی خانم ها می باشد. و همانطورکه می دانید کاور های تی موجود در بازار هم کم استحکام بوده و هم بسیار هزینه بر هستند و هم اینکه کار جذب مو و خاک را بخوبی انجام نمیدهند. پیشنهادم این است که دو عدد از این کاور ها را ببافید و چند سالی راحت باشید زیرا هم قابل شستشو با ماشین می باشند و هم پر استحکام. از طرفی به دلیل بافت خاصی که در آن به کار رفته دارای پستی و بلندی هایی می باشند که کار نظافت را به بهترین نحو انجام می دهند. در ضمن پس از مدتی می توانید درزها را شکافته و برعکس بدوزید و مجددا استفاده کنید.

وسایل لازم:

– کاموای ضخیم ( دارای 4 رشته باشد یا اینکه دو کاموای 2 رشته ای را کنار هم قرار دهید( کاری که خودم کردم ) .

– قلاب (شماره ی بالا)

بافت های بکار رفته: زنجیره، پایه کوتاه ،پایه دوبل ، پایه دوبل از جلو ( با قلاب کاموا را می گیریم و سپس قلاب را به داخل برامدگی پایه دوبل ردیف قبل فرو برده و از آنجا کاموا را با قلاب گرفته و از داخل برآمدگی عبور می دهیم .هم اکنون سه حلقه بر روی قلاب داریم . در ادامه مانند پایه ی دوبل عمل می کنیم یعنی با قلاب کاموا را می گیریم و از داخل دو حلقه عبور می دهیم . سپس دوباره با قلاب کاموا را می گیریم و از داخل دو حلقه ی باقیمانده بر روی قلاب عبور می دهیم.)

READ
آموزش بافت تونیک با پترن نروژِی/بافتنی

به نظرم عکس زیر می تواند مفید باشد:

lknasgfs

پایه دوبل از پشت ( با قلاب کاموا را می گیریم و سپس قلاب را از پشت به داخل برآمدگی پایه دوبل ردیف قبل فرو برده و از آنجا کاموا را با قلاب گرفته و از داخل برآمدگی عبور می دهیم .هم اکنون سه حلقه بر روی قلاب داریم . در ادامه مانند پایه ی دوبل عمل می کنیم یعنی با قلاب کاموا را می گیریم و از داخل دو حلقه عبور می دهیم . سپس دوباره با قلاب کاموا را می گیریم و از داخل دو حلقه ی باقیمانده بر روی قلاب عبور می دهیم.)

به عکس های زیر دقت کنید:

پشت کار

lkn,klkk

روی کار

lkn,k

دستورالعمل بافت

ردیف 1: به اندازه ی عرض تی نظافت زنجیره ببافید.

ردیف 2: دو زنجیره ببافید. در زنجیره ی سوم بعد از قلاب یک پایه ی دوبل ببافید. در زنجیره های بعدی تا آخر هم پایه ی دوبل ببافید. برگردید.

ردیف 3 تا آخر :  دو زنجیره ببافید.* در دانه ی اول یک پایه ی دوبل از جلو ببافید. در دانه ی بعدی یک پایه ی دوبل از پشت. * این کار را تا آخر ردیف ادامه دهید. در آخرین دانه یک پایه دوبل ببافید.

توجه : حواستان باشد در رج بعدی دانه ای که پایه ی دوبل از جلو است ، به صورت پایه ی دوبل از پشت بافته شود. تا طرح پستی و بلندی ایجاد شود. ( البته من دو طرف را که تا می خورند را یکنواخت بافتم و قسمتی را که زیر تی قرار می گیرد را به این ترتیبی که گفتم بافتم. )

READ
آموزش بافت ریسه قلاب بافی زیبا

در پایان یک شکل مستطیل خواهید داشت که 6 تا 7 سانت از هر طرف را تا می زنید و توسط پایه کوتاه به هم متصل می نمایید. با این کار دو قسمت جیب مانند که قرار است دو سر تی در داخل آنها قرار گیرند، ایجاد می شوند.

کاور کامل شد.

یک پیشنهاد: می توانید از کامواهای اضافه در منزل برای بافت آن استفاده کنید. یک کار چند رنگ می شود که به نظرم زیبا خواهد شد.

عکس های کار خودم :

lkjoih

 

1ew

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *