کد خبر : 976
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 تیر 1392 - 0:05

توجه وي‍ژه به نوجوانان روزه دار /سلامت

توجه وي‍ژه به نوجوانان روزه دار /سلامت

افرادی که در اثر داشتن رژيم های غذايی نادرست وزن زيادی را در مدتی کوتاه از دست می دهندوپروتئينی که در بدن از بين برود ممکن است مدتها وقت و غذای مناسب لازم باشد تا بتواند دوباره جايگزين شود.

روزه داری برای کسانی که منجر به سوخت شديد پروتئين های بدن شود، لازم است رژيم غذايی اين افراد بدقت مورد بازنگری و کنترل قرار گيرد

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”/www.golbano.ir” ]،از آنجا که روزه گرفتن برای بخشی از دوره سنی نوجوانی واجب است،به تغذيه نوجوانان و تحرک آنها در طول روز بايد توجه خاص شود دريافت ناکافی مواد غذايی می تواند به رشد و نمو آنها لطمات جبران ناپذيری وارد کند[/box]از آنجا که روزه گرفتن برای بخشی از دوره سنی نوجوانی واجب است،به تغذيه نوجوانان و تحرک آنها در طول روز بايد توجه خاص شود دريافت ناکافی مواد غذايی می تواند به رشد و نمو آنها لطمات جبران ناپذيری وارد کند

فعاليت شديد که منجر به مصرف انرژی زياد و همچنين تعريق فراوان در طی روز شود، می تواند به سوء تغذيه خفيف تا شديد منجر گردد.

دختران کم سن و سال 12 تا -9 ساله و نوجوانانی که حتی در معرض کمترين خطر سوء تغذيه قرار دارند و به تمام بيماران و حتی افراد به ظاهر سالمی که روزه داری منجر به علائم شديد بدنی از جمله ضعف فراوان در آنها می شود با مشورت با متخصص تغذيه و متخصصين بيماريها اقدام به روزه داری نمايند.

بدن انسان برای ساخت سلول های جديد وبرای رشد و يا برای جايگزينی سلول هايی که بطور روزمره از بين می روند به پروتئين ها نياز دارد.

مقدار انرژی که از کربوئيدرات ها اعم از کربوئيدرات های ساده مثل قند و شکر و يا انواع پيچيده مثل نشاسته موجود در نان و برنج و سيب زمينی و ذرت و جو و چربيها (انواع حيوانی و يآ گيآهی شامل روغنهای مايع و جامدبه بدن می رسد کافی نباشد، بدن به ناچار به سوزاندن پروتئين های با ارزش بدن روی می آورد

افرادی که در اثر داشتن رژيم های غذايی نادرست وزن زيادی را در مدتی کوتاه از دست می دهندوپروتئينی که در بدن از بين برود ممکن است مدتها وقت و غذای مناسب لازم باشد تا بتواند دوباره جايگزين شود.

READ
طرز تهیه دسر عربی /دسرمخصوص ماه رمضان

روزه داری برای کسانی که منجر به سوخت شديد پروتئين های بدن شود، لازم است رژيم غذايی اين افراد بدقت مورد بازنگری و کنترل قرار گيرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *