کد خبر : 1913
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 شهریور 1392 - 23:05

توصیه های تغذیه ای و بهداشتی پاییزی /سلامت

توصیه های تغذیه ای و بهداشتی پاییزی /سلامت

والدین باید صبحانه را به عنوان یک وعده غذایی مهم تلقی کنند، کودکان باید صبح کمی زودتر بیدار شوند و پس از شستن دست و صورت کمی نرمش کنند تا برای صرف صبحانه اشتها پیدا کنند

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir/w” ] با شروع پاییز و دگرگونی هوا ،بدن با یک سری تغییرات جدی مواجه میشود که با تغذیه مناسب قابل حل است.[/box]:

توصیه های تغذیه ای و بهداشتی پاییزی

دکتر جعفری پزشک عمومی و متخصص طب سنتی ا در خصوص  شروع فصل پاییز و باز گشایی مدارس توصیه های بهداشتی و تغذیه ای ارایه داد وگفت : پاییز فصلی است با هوای خشک ، همان طور که درختان دچار خران می شوند بدن نیز با دگرگونی های قابل توجهی روبرو می شود در این فصل دانش آموزان باید با پوشش مناسب و تغذیه خوب بدن خود را در برابر سرما و آلودگی های هوا ایمن کنند.

 

این پزشک عمومی برای برنامه غذایی دانش آموزان نیز توصیه هایی ارایه داد وگفت: برنامه غذایی دانش آموزان باید حتماً شامل سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده باشد. مصرف روزانه 6 تا 11 واحد از گروه نان وغلات، 2 تا 3 واحد از گروه گوشت و حبوبات، 3 تا 5 واحد از گروه سبزی و میوه و 3 واحد از گروه شیر و لبنیات ضروری است.

 

نوی افزود: صبحانه وعده بسیار مهمی است و نخوردن صبحانه و گرسنگی در ساعات درس موجب پائین آمدن قند خون و نرسیدن گلوکز به مغز می شود و عملکرد مغز را مختل می کند و اثرات منفی یادگیری در دانش آموز دارد، بررسی ها نشان می دهد نخوردن صبحانه قدرت خلاقیت و ابتکار را کاهش می دهد.

 

READ
چگونگی استفاده از آلوئه ورا برای پوست /گیاهان دارویی

وی درباره اهمیت صرف صبحانه افزود: معمولاً دانش آموزان به دلیل نداشتن وقت یا اشتها از خوردن صبحانه امتناع می کنند. بنابراین توصیه می شود شام را زودتر صرف کنند و شب در ساعت معینی بخوابند تا صبحبتوانند زودتر بیدار شوند و وقت و اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند.

 

این پزشک خاطرنشان کرد: والدین باید صبحانه را به عنوان یک وعده غذایی مهم تلقی کنند،  کودکان باید صبح کمی زودتر بیدار شوند و پس از شستن دست و صورت کمی نرمش کنند تا برای صرف صبحانه اشتها پیدا کنند.در وعده صبحانه نوجوانان می توانند نان، کره مربا، عسل و خرما رابرای تامین انرژی، پنیر یا تخم مرغ را به عنوان منبع پروتئین و شیر و پنیر را برای تامین کلسیم استفاده کنند. غذاهایی مانند نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و کره و عسل، نان و پنیر و خرما همراه با شیر انواع غذاهای سنتی مثل عدسی با نان، خوراک لوبیا با نان و حلیم برای صبحانه مفید هستند.

 

دکتر جعفری به اهمیت صرف میان وعده های مناسب تاکید کرد و گفت :کودکان سنین مدرسه علاوه بر سه وعده غذای اصلی به دو میان وعده در صبح و عصر نیاز دارند. در این سنین کودکان باید هر 4 تا 6 ساعتبرای نگه داشتن غلظت قند خون در حد طبیعی غذا بخورند تا فعالیت سیستم عصبی و عملکرد مغز در حد مطلوب باقی بماند. کبد که وظیفه ذخیره سازی گلوکز به صورت گلیکوژن و آزادسازی آن را در خون در مواقع

READ
نحوه کاشت کاکتوس ارکیده ای /پرورش گیاه

ضروری به عهده دارد تنها برای 4 ساعت گلیکوژن ذخیره می کند بنابراین کودکان به خوردن غذا در وعده های بیشتری نیاز دارند و باید دو میان وعده مصرف کنند. میان وعده های مناسب باید از یک یا چند گروه

غذایی تهیه شده باشد.

میوه های خشک شامل: انجیر خشک، توت خشک

انواع مغزها شامل: بادام، پسته، گردو فندق و برگه زردآلو

انواع میوه ها مثل سیب پرتقال، نارنگی و …

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *