کد خبر : 6965
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 - 11:43

معرفی کتاب “بچه های خوب عادت های بد”/معرفی کتاب

معرفی  کتاب “بچه های خوب عادت های بد”/معرفی کتاب

اخبار نشر  – کتاب “بچه های خوب عادت های بد” نوشته ی دکتر چارلز ئی شافر و ترزا فوی دیگرونیمو و ترجمه ی میر محی الدین گلباز که در انتشارات همشهری به چهارمین چاپ خود رسیده است دارای 11 فصل است که هر کدام از این فصول به تعریف و توضیح عادات بد کودکان و روش

اخبار نشر  – کتاب “بچه های خوب عادت های بد” نوشته ی دکتر چارلز ئی شافر و ترزا فوی دیگرونیمو و ترجمه ی میر محی الدین گلباز که در انتشارات همشهری به چهارمین چاپ خود رسیده است دارای 11 فصل است که هر کدام از این فصول به تعریف و توضیح عادات بد کودکان و روش های ترک و مقابله با آنها می پردازد.عناوین این 11 فصل عبارتند از : 1- آنچه عادت خلق می کند. 2- روش های ترک عادت 3- تقویت علائق 4-مکیدن شست و سایر انگشت ها 5- ناخن جویدن 6- کندن مو 7- لکنت زبان 8- دندان قروچه 9- خودلمسی 10- تیک ها 11- سایر عادت های متداول

 

دکتر شافر نویسنده ی این کتاب است که پروفسور روانشناسی و یکی از اساتید برجسته در این زمینه است. به ایشان لقب “پدر بازی درمانی” را داده اند. ایشان همچنین مدیر مرکز خدمات روانشناسی و کلینیک “Crying Baby”  در آمریکاست که دارای بیش از 50 عنوان کتاب در حوزه ی روانشناسی می باشد. کتاب “بچه های خوب عادت های بد” یکی از این کتاب ها است که با همکاری ترزا فوی دیگرونیمو به رشته ی تحریر در آمده است.

در قسمتی از متن کتاب می خوانیم:

شاید شما به خاطر این که کودکتان دارای عادت بدی است که فکر کردن به آن شما را دیوانه می کند تصمیم به خواندن این کتاب گرفته اید. قبل از اینکه ناامید شوید بگذارید به شما اطمینان دهم که عادت های آزار دهنده ی دوران کودکی امری کانلا عادی است. عادت را می توان این طور تعریف کرد : یک رفتار آکوخته شده که غالبا تکرار می شودو به صورت خودکار و دائمی در می آید. گرچه ما تنها به عادت های بد توجه داریم ولی خود واژه ی “عادت” به خودی خود نه بر خوبی دلالت دارد نه بر بدی. یک عادت زمانی خوب است که کودک مان را به انجام آن تشویق کنیم. عادت هایی نظیر بستن کمربند ایمنی نگاه کردن به دو طرف خیابان- قبل از عبور از عرض آن- و مسواک زدن بعد از غذا خوردن عاداتی هستند که تمایل داریم کودکان مان آن ها را انجام دهند.

READ
آموزش ساخت سبد کنفی بسیار زیبا

عادت های بد آن هایی هستند که دائما سبب خجالت و سرافکندگی اذیت و آزار و یا آسیب رساندن به خود کودک می شوند. این عادت ها را باید به منظور حفظ سلامت جسمی و عاطفی کودکان ازبین برد.

کتاب “بچه های خوب عادت های بد” در 112 صفحه و با قیمت 3800 تومان توسط انتشارات همشهری منتشر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *