کد خبر : 5064
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 بهمن 1392 - 22:28

آموزش شکلات قلبی / شیرینی مخصوص عید

آموزش شکلات قلبی / شیرینی مخصوص عید

آموزش شکلات قلبی شیرینی مخصو

 

fo1952
بسیاری از افراد برای خرید هدیه، دچار اضطراب می‌شوند. یکی از هدیه هایی که میتوانید در روزعشق برای دوستانتان یا عزیزانتان شیرینی های خوشمزه و زیبا و بسیار ساده بپزید که در زیر طرز تهیه اش آمده است.

مواد لازم :

 آرد شیرینی  ۱۲۵ گرم
 کره  ۸۰ گرم
 نمک  یک هشتم قاشق چایخوری
 پودر قند  ۵۰ گرم
 زرده تخم مرغ  ۱ عدد
 وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
شکلات تخته ای به مقدار لازم

طرز تهیه :
۱- کره را در دمای اتاق قرار دهید تا کمی نرم شود سپس با دور کند همزن ،بزنید.بعد پودر قند به آن اضافه کنید و دو تا سه دقیقه بزنید.کمی که سبک شد زرده تخم مرغ را همراه وانیل بیفزایید و حدود دو تا سه دقیقه بزنید.
۲- نمک را با آرد مخلوط کرده و یکی دوبار الک کنید سپس کم کم به مخلوط بیفزایید.حالا خوب با دست ورز دهید تا خمیری یکدست و لطیف به دست آید .خمیر را در کیسه فریزر قرار دهید و مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

 

fo1953
۳- خمیر را از داخل کیسه در بیاورید و بین دو لایه کیسه گذاشته و با وردنه باز کنید تا قطری به اندازه ی نیم سانتیمتر پیدا کند.حالا با قالب های مورد نظرتان خمیر را قالب بزنید .در فاصله زمانی قالب زدن فر را با درجه ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

۴- سینی را چرب کرده و شیرینی های قالب زده شده را در سینی بچینید و مدت ۱۳ دقیقه حرارت دهید بعد از اینکه شیرینی ها خنک شدند ،آنها را داخل شکلات ذوب شده بزنید و کناری بگذارید تا شکلات خودش را بگیرد.البته یادتان نرود روی سطح شکلات را هم با ترافل رنگی تزئین کنید.

READ
فشار خون بالا با نوشیدن این دمنوش پایین می آید

 

fo1954
** برای مایع کردن شکلات تخته ای به روش بن ماری کافی است کاسه حاوی شکلات را داخل کاسه دیگری حاوی مقداری آب که روی شعله اجاق گاز در حال جوش است قرار دهید و به طور غیر مستفیم شکلات را ذوب کنید.

* یک پیمانه آرد معــــــادل ۱۵۰ گرم می باشد.

منبع:بیتوته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *