کد خبر : 4693
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 بهمن 1392 - 20:36

آموزش بافت مانتوی یقه گشاد بلند خورشید / قلاب بافی

آموزش بافت مانتوی یقه گشاد بلند خورشید /  قلاب بافی

آموزش بافت مانتوی یقه گشاد بلند خورشید

artakava452000s

وسایل مورد نیاز:

4 عدد کلاف 100 گرمی

قلاب شماره ی 5/2 تفلون

طریقه بافت
جلو 80 دانه زنجیر بافته شود.

یک رج بافت مربع طبق معمول روی تمام زنجیرها بافته شود.

رج اول:
3 زنجیر بافته و 4 پایه بلند روی 2 دانه از مربعها بافته- 2 زنجیر و 4 پایه بلند در مربع بعدی- 10 زنجیر 4 دانه از مربعها را رد کرده و در مربع پنجم 4 پایه بلند می بافیم تا آخر بافت به همین صورت ادامه می دهیم در 2 مربع آخر نیز 4 پایه بلند می بافیم.

رج دوم:
3 زنجیر بافته روی 4 پایه بلند رج قبل بافت کشباف می بافیم یکی از زیر- یکی از رو- 3 زنجیر بافته و در آخرین دانه ی 4 پایه بلند رج قبل 4 پایه بلند می بافیم- 10 زنجیر و در آخرین 4 پایه بلند رج قبل 4 دانه پایه بلند می بافیم.

نکته:
بافت این تونیک بافت زیگزاگ است  با این تفاوت که به جای 5 زنجیر 10 زنجیر در وسط پایه بلندها بافته می شود.

رج دوم تا آخر مرتب تکرار می شود. بافت را تا 56 سانتی متر ادامه می دهیم بعد از هر دو طرف بافت 40 دانه زنجیر اضافه می کنیم که در اصل آستینهای ما محسوب می شوند

یک رج مربع نیز روی 40 دانه زنجیرهای دو طرف بافت می بافیم و بافت را طبق بافت معمول تا 4 رج ادامه می دهیم.

READ
آموزش بافت گل شش پر/قلاب بافی

برای گودی یقه به این صورت عمل می کنیم. بافت آستین را ادامه داده یک 10 زنجیر و 4 پایه بلند و یک 10 زنجیر و 4 پایه بلند را بافته کار را برمی گردانیم ( اندازه سرشانه ) 3زنجیر بافته روی آخرین دانه ی 4 پایه بلند 4پایه بلند بافته و بافت را تا 5 رج ادامه می دهیم و همان قسمت را بافته بقیه بافت را در حال انتظار قرار می دهیم.

5 رج که به پایان رسید نخ را قطع کرده 3 دانه از 10 دانه زنجیرها و 3 دانه از پایه بلندها را در وسط نبافته می گذاریم و نخ را از 4 پایه بلند بعدی وصل کرده و مانند سمت راست بافته و تا 5 رج بافت را ادامه می دهیم. بافت تکه جلو در اینجا به پایان می رسد.

تکه پشت نیز به همین صورت بافته می شود با این تفاوت که به جای 80 دانه زنجیر 90 دانه زنجیر می بافیم. وقتی بافت دو تکه به پایان رسید از سمت سرشانه یعنی از لبه یقه تا لبه آستینها را توسط زنجیر به صورت زیگزاگ به همدیگر وصل می کنیم درز کناری زیر حلقه را نیز به هم وصل می کنیم.

طریقه بافت یقه:

دور تا دور یقه را با بافت مربع تا 15 رج می بافیم درزهای کناری مانتو را تا کمر اگر مایل بودید توسط روبان می بندیم و بقیه درزها برای زیبایی باز می مانند. در آخر پایین مانتو را هم ریشه می زنیم و طبق سلیقه تزئین می کنیم.

READ
چرا آدم ها پشت سرتان حرف می زنند/روانشناسی

نکته:
عزیزان سایز بافته شده را می توانند طبق سلیقه خود کوچک و بزرگ بافت اگر خواستید کوچک بافته شود از تعداد زنجیر کمتری برای شروع استفاده می کنیم و اگر بزرگ خواستید از تعداد زنجیر بیشتری استفاده می شود. عزیزان مانتوی بسیار زیبا و شیک مخصوص فصل بهار و پاییز است امیدوارم که ببافید و لذت ببرید.

منبع:آرتاکاوا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *