کد خبر : 3951
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 دی 1392 - 19:08

آموزش بافت گل شش پر/قلاب بافی

آموزش بافت گل شش پر/قلاب بافی

برای بافت گلبرگ بعدی باید یک بافت نامرئی در پایه کوتاه بعدی ببافیم (پایه کوتاه دوم در سمت راست زنجیره چرخشی) و مجددا ۱۳ زنجیره زده مراحل ذکر شده رو تکرار کنید

flower3
گل بانو:برای بافت گل شش پر مورد نظر طبق الگوی زیر عمل می‌کنیم:

۱) اول طبق الگو با استفاده از دایره جادویی بافت دایره رو شروع می‌کنیم، یک زنجیره برای شروع کار زده و ۱۲ پایه کوتاه می‌بافیم و با بافت نامرئی به زنجیره ابتدایی متصل کرده ردیف اول رو به پایان می‌بریم. (می‌تونیم به رنگی متفاوت ببافیم)

flower3 pattern
۲) سپس برای بافت گلبرگ‌ها به این طریق عمل می‌کنیم:

* ۱۳ زنجیره می‌زنیم . در زنجیره دوم یک پایه کوتاه در زنجیره سوم یک پایه متوسط و در مابقی تا زنجیره یازدهم پایه بلند می‌بافیم. مجددا در زنجیره دوازدهم یک پایه متوسط و در زنجیره سیزدهم یک پایه کوتاه می‌بافیم. (می‌تونیم این قسمت رو طبق عکس بالا با رنگی متفاوت ببافیم تا گلبرگ‌هایی دو رنگ داشته باشیم.)

* کار رو بر می‌گردونیم و بر روی هر گره از ردیف قبل یک بافت نامرئی می‌زنیم. یعنی ۱۲ بافت نامرئی.

* در انتهای ردیف یک زنجیره زده بر روی زنجیره اول و دوم یک پایه کوتاه می‌بافیم. در زنجیره سوم یک پایه متوسط زده و در مابقی زنجیره‌ها یک پایه بلند می‌بافیم تا زنجیره دوازدهم. در زنجیره ۱۲ یک پایه متوسط و در زنجیره ۱۳ یک پایه کوتاه می‌بافیم ( در این حالت در هر دو طرف ۱۳ زنجیره بافت خواهیم داشت یعنی زنجیره‌ها در وسط گلبرگ واقع میشن) و در نهایت گلبرگ رو با یک بافت نامرئی به پایه کوتاه مرکز گل متصل می‌کنیم. (اگر زنجیره ‌ای که برای شروع کار زدیم رو (بر روی دایره جادویی) بعنوان مبدأ شمارش در نظر بگیریم، بافت بر روی دایره برای افراد راست دست در خلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت صورت می‌گیره یعنی پایه کوتاه سمت چپ زنجیره میشه پایه کوتاه شماره یک. اما ما در اینجا برای بافت و اتصال گلبرگ‌ها باید برعکس و در جهت عقربه‌های ساعت حرکت کنیم یعنی پایه کوتاه سمت راست زنجیره، اولین پایه کوتاه ما محسوب میشه!)

۴: برای بافت گلبرگ بعدی باید یک بافت نامرئی در پایه کوتاه بعدی ببافیم (پایه کوتاه دوم در سمت راست زنجیره چرخشی) و مجددا ۱۳ زنجیره زده مراحل ذکر شده رو تکرار کنید.

READ
طرز تهیه شیرینی تر بدون فر

۳) در نهایت گلبرگ ششم رو هم با بافت نامرئی به پایه کوتاه آخر متصل کرده یک زنجیره زده ادامه نخ رو قطع کرده و می‌کشیم و سپس نخ رو از سوزن رد کرده بوسیله اون از گره‌های پشت گل رد کرده و ضمن سفت و محکم کردن، اون رو پشت گل مخفی کرده کار رو تمیز می‌کنیم.

۴) می‌‌تونیم از مروارید و سنگ و…برای تزیین گل استفاده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *