کد خبر : 2569
تاریخ انتشار : جمعه 24 آبان 1392 - 18:43

طرز تهیه شیرینی لیمویی/شیرینی

طرز تهیه شیرینی لیمویی/شیرینی

یرینی لیمویی گروه غذایی: مناسبت های خاص – نوروز مناسبت های خاص – روز مادر شیرینی – انواع شیرینی مدت زمان آماده شدن: طولانی دستور: فرنگی مواد لازم: آرد: 500 گرم کره نرم: 100 گرم شیر: 300 میلی لیتر زرده تخم مرغ: 2 عدد بکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری رنده پوست لیمو ترش: یک

یرینی لیمویی


گروه غذایی: مناسبت های خاص – نوروز
مناسبت های خاص – روز مادر
شیرینی – انواع شیرینی
مدت زمان آماده شدن: طولانی
دستور: فرنگی
مواد لازم:
آرد: 500 گرم
کره نرم: 100 گرم
شیر: 300 میلی لیتر
زرده تخم مرغ: 2 عدد
بکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری
رنده پوست لیمو ترش: یک و نیم قاشق چای خوری
نمک: 3 پنس
رنگ مجاز خوراکی: به مقدار لازم جهت تزیین
شکر: 285 گرم
پودر بادام: 120 گرم
سفیده تخم مرغ: 1 عدد
وانیل شکری: 1 قاشق چای خوری

  • شیرینی لیمویی

    طرز تهیه شیرینی لیمویی

ابتدا خمیر را آماده می کنیم. 100 گرم شکر، 100 گرم کره، 1 قاشق چای خوری رنده پوست پلیمو یا پرتقال، 2 عدد زرده تخم مرغ، نصف قاشق چای خوری وانیل شکری، نمک، 150 میلی لیتر شیر، بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط کرده تا خمیر یکدستی بدست آید و خمیر را یکساعت در یخچال قراردهید سپس مواد میانی  این شیرینی را آماده می کنیم. 65گرم شکر، 100گرم پودر بادام، نوک قاشق چای خوری وانیل شکری، نصف قاشق چای خوری رنده پوست لیمو و 1عدد سفیده تخم مرغ مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. پس از یکساعت خمیر را با وردنه باز می کنیم و با دهانه یک لیوان یا قالب گرد قالب می زنیم دوباره با وردنه نازک تر می کنیم  سپس به اندازه یک قاشق چای خوری از مواد در وسط خمیر می ریزیم و دو طرف خمیر را با نوک انگشت مرطوب می کنیم و روی هم قرارمی دهیم و در سینی فر با فاصله کنار هم قرارمی دهیم . شیرینی را در طبقه وسط فر با حرارت 160 درجه سانتی گراد به مدت  20 دقیقه قرارمی دهیم تا زمانی که رنگ کف شیرینی کمی تغییر کند. سپس از فر خارج کرده یکساعت صبر می کنیم تا کاملا سرد شود. سپس رنگ خوراکی زرد را در نصف استکان شیرشیر حل کرده سپس با یک قلمو یا نوک انگشت تمیز روی شیرینی ها را رنگ می کنیم . کناره های شیرینی را با  شیر سبز( مخلوط شیر و رنگ زرد و آبی ) رنگ می کنیم تا طبیعی تر به نظر آید و پودر شکر روی آن می ریزیم و صبر می کنیم تا رویه آن خشک شود .

طرز تهیه شیرینی لیمویی/شیرینی نکته

اگر کرم میانی سفت بود می توانید کمی شیر و اگر شل بود کمی پودر بادام به آن اضافه کنید البته بهتر است که کرم میانی را سفت درست کرد  تا وقتی لوله می کنیم مواد به راحتی بیرون نریزد.

طرز تهیه شیرینی لیمویی/شیرینی نکته

میزان شیرینی این کلوچه کم است اگر دوست داشته باشید می توانید مقدار شیرینی را بیشتر کنید مثلا 3 قاشق غذاخوری شکر بیشتر بریزید

طرز تهیه شیرینی لیمویی/شیرینی نکته

این شیرینی تقریبا مثل قطاب است با این تفاوت که ما سرخ می کنیم و توی پودر قند می غلتانیم ولی این شیرینی توی فر پخته می شود و شکر روی آن ریخته می شود و خیلی کم شیرین تر هست.

طرز تهیه شیرینی لیمویی/شیرینی نکته

لازمست رنگ غلیظ آماده کنید تا شیرینی ها زود رنگ بگیرند.

طرز تهیه شیرینی لیمویی/شیرینی نکته

به جای پوست لیمو می توانید از پوست پرتقال استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی لیمویی/شیرینی نکته

می توانید با این خمیر شیرینی به شکل هلو یا موز هم درست کنید.

طرز تهیه شیرینی لیمویی/شیرینی نکته

از اسانس هم می توانید استفاده کنید.

مرحله 1

  • شیرینی لیمویی
  • شیرینی لیمویی
  • شیرینی لیمویی
  • شیرینی لیمویی
  • شیرینی لیمویی

ابتدا خمیر را آماده می کنیم. 100 گرم شکر، 100 گرم کره، سه چهارم قاشق چای خوری رنده پوست پلیمو یا پرتقال، 2 عدد زرده تخم مرغ، نصف قاشق چای خوری وانیل شکری، نمک، 150 میلی لیتر شیر، بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط کرده تا خمیر یکدستی بدست آید و خمیر را یکساعت در یخچال قراردهید.

مرحله 2

  • شیرینی لیمویی

سپس مواد میانی  این شیرینی را آماده می کنیم. 65گرم شکر، 100گرم پودر بادام، نوک قاشق چای خوری وانیل شکری، سه چهارم قاشق چای خوری رنده پوست لیمو و 1عدد سفیده تخم مرغ مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله 3

  • شیرینی لیمویی
  • شیرینی لیمویی
  • شیرینی لیمویی

پس از یکساعت خمیر را با وردنه باز می کنیم و با دهانه یک لیوان یا قالب گرد قالب می زنیم دوباره با وردنه نازک تر می کنیم  سپس به اندازه یک قاشق چای خوری از مواد در وسط خمیر می ریزیم و دو طرف خمیر را با نوک انگشت مرطوب می کنیم و روی هم قرارمی دهیم و در سینی فر با فاصله کنار هم قرارمی دهیم . شیرینی را در طبقه وسط فر با حرارت 160 درجه سانتی گراد به مدت  20 دقیقه قرارمی دهیم تا زمانی که رنگ کف شیرینی کمی تغییر کند. سپس از فر خارج کرده یکساعت صبر می کنیم تا کاملا سرد شود.

مرحله 4

  • شیرینی لیمویی
  • شیرینی لیمویی
  • شیرینی لیمویی

سپس رنگ خوراکی زرد را در نصف استکان شیرشیر حل کرده سپس با یک قلمو یا نوک انگشت تمیز روی شیرینی ها را رنگ می کنیم . کناره های شیرینی را با  شیر سبز( مخلوط شیر و رنگ زرد و آبی ) رنگ می کنیم تا طبیعی تر به نظر آید و پودر شکر روی آن می ریزیم و صبر می کنیم تا رویه آن خشک شود .

مرحله 5

  • شیرینی لیمویی

می توانید از این شیرینی به شکل هلو یا موز هم آماده کنید.

منبع:سایت آشپزخانه

READ
شیک ترین مدل های کت و پیراهن زنانه /مدل لباس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *