خواص گوجه سبز برای پوست

خواص گوجه سبز

گوجه سبز از میوه های خوشمزه و پرطرفدار بهاری است که همان میوه نارس درخت آلو میباشد. گوچه سبز یا آلوچه در آب و هوای معتدل رشد میکند و ایران چهار فصل دارای نواحی مناسبی برای کاشت این میوه خوشمزه است. این نوبرانه بهاری که از مزه خوبی برخوردار است دارای خواص بسیاری از جمله ویتامین A ،C ،K ،B ،B2 و سرشار از مواد معدنی مانند فیبر، فسفر، کلسیم، آهن، پتاسیم و نیاسین است. گوجه سبز برای بهبود و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها نیز مفید می باشد که در ادامه به بررسی خواص گوجه سبز برای جنین، کودکان، زن باردار، کلیه، لاغری، قلب و … خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

خواص گوجه سبز برای پوست

یکی از خواص گوجه سبز برای پوست جلوگیری از پیری زودرس است که از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت نموده و با برخورداری از ویتامین های گروه B سلامت پوست را تضمین مینماید. گوجه سبز به عنوان یک پاک کننده موثر به پاکسازی کبد می پردازد که همین امر در پیشگیری از لک شدن پوست و همچنین به کاهش و کمرنگ شدن لک های پوستی می پردازد.

خواص گوجه سبز برای جنین

مصرف گوجه سبز برای جنین بسیار مفید است به شرط آنکه مادران باردار خوردن گوجه سبز را در برنامه غذایی خود قرار دهند. زیرا گوجه سبز یک میوه مقوی و پرخاصیت است که از بروز نقص های فیزیکی در جنین جلوگیری می نماید همچنین ویتامین های موجود در آن که در بالا گفته شد در تضمین سلامت مادر و جنین بسیار موثر میباشند. ولیکن بهتر است مادران باردار برای جلوگیری از افت فشار خون به مصرف بی رویه گوجه سبز نپردازند و اعتدال را در خوردن آن رعایت نمایند.

READ
چرا آپاندیس پاره می شود/سلامت

خواص گوجه سبز برای دیابت

یکی از مهم ترین خواص گوجه سبز برای دیابت و کاهش قند خون میباشد که با تاثیر مثبت در تنظیم سطح قند خون افراد دیابتی برای تضمین سلامت آنها بسیار موثر واقع شده است. ولیکن مصرف گوجه سبز در افراد غیر دیابتی کاملا بی تاثیر است و در کاهش و افزایش سطح قند خون کاملا خنثی عمل میکند.

خواص گوجه سبز برای دیابت

خواص گوجه سبز برای قلب

خواص گوجه سبز برای سلامت قلب را به خاطر وجود وقادیر زیادی ویتامین K در آن دانست که از غلظت و لخته شدن خون جلوگیری مینماید و برای رقیق شدن خون مفید است. علاوه بر آن گوجه سبز در کاهش کلسترول و تجمع چربی در دیواره رگ ها بسیار موثر واقع شده است.

خواص گوجه سبز برای لاغری

خواص گوجه سبز برای لاغری و کاهش وزن به دلیل خاصیت چربی سوزی و بهبود متابولیسم بدن است و همچنین گوجه سبز به عنوان یک میوه خوشمزه اما کم کالری مطرح است که سرشار از ویتامین C میباشد و علاوه بر آن برای لاغری شکم نیز مفید خواهد بود.

خواص گوجه سبز برای کبد چرب

امروزه خاصیت گوجه سبز در رفع کبد چرب بر کسی پوشیده نیست. گوجه سبز دارای ترکیباتی مانند بنزوئیک اسید است خاصیت ضد میکروبی داشته و به پاکسازی کبد می پردازد. به این ترتیب در بهبود و درمان کبد چرب بسیار موثر می باشد و در پاکسازی کبد نقش مهمی را ایفا می نماید.

خواص گوجه سبز برای لاغری

خواص گوجه سبز برای سرماخوردگی

ویتامین C موجود در گوجه سبز برای سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر میباشد. به این ترتیب می توان گفت: گوجه سبز در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و همچنین در درمان و بهبود سرماخوردگی نقش موثری را ایفا مینماید.

READ
با روان ناسالم نمی‌توان به تغذیه سالم رسید

خواص گوجه سبز برای کم خونی

گوجه سبز برای کم خونی ناشی از فقر آهن نیز موثر است زیرا دارای مقادیر زیادی ویتامین C و آهن است که میزان آهن را در بدن افزایش می دهد و کم خونی ناشی از آن را از بین میبرد.

خواص گوجه سبز برای کلیه

خواص گوجه سبز برای کلیه و سنگ کلیه به خاطر خاصیت مدر بودن ان است که با پاکسازی مجاری اداری موجبات سلامت کلیه را فراهم می آورد و همچنین برای از بین بردن سنگ کلیه نیز بسیار موثر می باشد.

خواص گوجه سبز برای فشار خون بالا

خواص گوجه سبز در تنظیم فشار خون بالا به اثبات رسیده است. طبق تحقیقات بسیاری از محققان گوجه سبز منبع غنی از ویتامین C، اسید سیتریک و اسید مالیک است که در کاهش فشار خون بسیار موثر میباشد. البته ناگفته نماند که مصرف گوجه سبز برای افراد با فشار خون بالا بایستی به صورت بدون نمک باشد زیرا نمک فشار خون را افزایش می دهد و برای افراد مبتلا به این بیماری به عنوان سم سفید مطرح می گردد.

خواص گوجه سبز برای فشار خون بالا

خواص گوجه سبز برای قند خون

خاصیت گوجه سبز برای قند خون از دیگر خواص شگفت انگیز گوجه سبز است که با فیبر زیادی که دارد تاثیرات مثبتی در کاهش کلسترول و سطح قند خون ایجاد مینماید. همچنین گوجه سبز سرشار از ویتامین C است که از ایتلا به دیابت، کلسترول بالا و بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری مینماید.

خواص گوجه سبز برای یبوست

مصرف گوجه سبز برای یبوست و افزایش حرکات روده موثر است. گوجه سبز سرشار از فیبر میباشد که در حرکات موثر روده و هضم سریع غذا نقش مهمی ایفا مینماید. به این ترتیب افزایش حرکات روده و هضم غذا می توانند در از بین بردن علائم یبوست موثر واقع گردند.

READ
بیماری آنفلوآنزا معده را بشناسید

خواص گوجه سبز برای زن باردار

مصرف گوجه سبز در بارداری با رعایت دو شرط مفید می باشد. اول آنکه گوجه سبز بدون نمک میل شود و دوم آنکه اعتدال در مصرف آن رعایت گردد. زیرا ممکن است با زیاده روی در خوردن گوجه سبز زن باردار با افت فشار خون مواجه شود که در این صورت برای زن باردار و جنین ممکن است مشکلاتی نمایان گردد. ولیکن به طور کلی گوجه سبز دارای بسیاری از مواد مورد نیاز بدن زن باردار بوده و در کاهش تهوع و افزایش اشتها بسیار موثر است. از سقط جنین و خونریزی نیز پیشگیری مینماید.

خواص گوجه سبز برای زن باردار

خواص گوجه سبز برای کودکان

خواص گوجه سبز برای کودکان بالای 3 سال مطرح است. زیرا پزشکان مصرف گوجه سبز برای کودکان با سنین پایین را ممنوع کرده اند البته مصرف آن برای کودکان بالای 3 سال نیز منوط به نداشتن حساسیت امکانپذیر است که بهتر است ابتدا والدین به حساس نبودن کودک به گوجه سبز اطمینان کامل حاصل نمایند. به هر حای گوجه سبز همانطور که در بالا گفته شد دارای خواص بسیاری است که برای کودکان نیز بی تاثیر نخواهد بود

منبع:آلامتو