کد خبر : 18210
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 - 16:00

طرز تهیه پنکیک باقلوامخصوص افطار

طرز تهیه پنکیک باقلوامخصوص افطار

اگر بخواهید خوشمزه‌ترین شیرینی بدون فر برای ماه رمضان را درست کنید، می‌توانید روی پنکیک باقلوا حساب کنید. این پنکیک به‌راحتی با دستورالعملی که در ادامه خواهید خواند، قابل پخت است.

طرز تهیه پنکیک باقلوا

طرز تهیه پنکیک باقلوا

اگر بخواهید خوشمزه‌ترین شیرینی بدون فر برای ماه رمضان را درست کنید، می‌توانید روی پنکیک باقلوا حساب کنید. این پنکیک به‌راحتی با دستورالعملی که در ادامه خواهید خواند، قابل پخت است.

مواد لازم:

شیر 1 پیمانه

آب 1 پیمانه

آرد 1 و 1/2 پیمانه

خمیر مایه 1 قاشق چیاخوری

شکر 1 قاشق چیاخوری

نمک 1/4 قاشق چایخوری

برای شربت:

آب 2 پیمانه

شکر 2 پیمانه

آب لیمو ترش 1 قاشق چایخوری

گردوی خرد شده به مقدار لازم

تخم مرغ 1 عدد

روغن برای سرخ کردن

برای درست کردن این شیرینی خوشمزه بدون فر، باید ابتدا شربت آن را آماده کنید. در این دستور، لازم است تا آب و شکر را درون قابلمه‌ای بریزید و تا زمان حل شدن آخرین دانه شکر هم بزنید. سپس حدود 15 دقیقه با شعله کم اجازه دهید تا شربت به غلظت مناسب برسد. بعد از غلیظ شدن زیر شعله را خاموش کنید و منتظر بمانید.

جهت  تهیه شیرینی های مخصوص ماه رمضان بدون فر باید یک ظرف پلاستیکی یا چینی انتخاب کنید تا مواد داخل آن به‌خوبی مخلوط شود. سپس تمامی مواد لازم که تهیه کرده‌اید را داخل ظرف بریزید و باهم مخلوط کنید. نزدیک به ده دقیقه زمان احتیاج است تا بتوانید مایع پنکیک را به تخمیر برسانید و حباب‌های روی آن را مشاهده کنید. حال وقت آن رسیده است تا یک تابه نچسب روی حرارت ملایم قراردهید و اجازه دهید تا تابه به حرارت لازم برسد. سپس مایع پنکیک را به‌وسیله ملاقه داخل تابه بریزید و منتظر بمانید تا حباب بزند. بعد از حباب زدن می توانید پنکیک‌ها را از درون ماهیتابه خارج کنید. سپس در همان قسمت سرخ نشده، مغز گردو، بادام یا فندق ریز شده بریزید و به‌صورت نیم دایره، تا بزنید و با فشار دست به هم بچسبانید. سپس پنکیک‌ها را داخل ظرف روغن داغ بریزید و منتظر بمانید تا کمی طلایی شود. سپس از داخل روغن خارج کنید و روی دستمال کاغذی حوله‌ای یا روغن‌گیر بچینید و کمی صبر کنید. سپس پنکیک‌ها را داخل شربت مخصوصی که در ابتدا آماده کردید بریزید و از آن خارج کنید. کمی پودر بسته برای تزیین کافی است.

READ
آموزش یک روش خانگی برای صاف کردن موها/آرایش وزیبایی

منبع :تشریفینو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *