اگه هر وقت دلتون کیک خونگی یا و تازه خواست، می‌تونید این کیک لقمه ای ۳ دقیقه ای در ساندویچ ساز یا کیک میکری در ساندویچ ساز یا شیرینی مثلثی رو درست کنید که هم خیلی ساده هست و خیلی هم سریع آماده میشه و نیازی به فر یا کیک پز هم نداره. کیک ۳ دقیقه ای در ساندویچ ساز رو می‌تونید با طعم‌های مختلفی مثل وانیلی، شکلاتی، زعفرانی، پرتقالی (با استفاده از پوست پرتقال رنده شده) یا طعم دلخواه خودتون درست کنید یا می‌تونید به شکل کیک زبرا در ساندویچ ساز هم درست کنید. در ادامه با دستور پخت کیک ۳ دقیقه ای در ساندویچ ساز آشنا میشید.


مواد لازم برای تهیه کیک ۳ دقیقه ای در ساندویچ ساز

  • آرد سفید ۵ قاشق غذاخوری
  • تخم‌مرغ ۱ عدد
  • روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر ۴ قاشق غذاخوری
  • شیر ۳ قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
  • وانیل نوک قاشق چای‌خوری

با این مقدار مواد اولیه حدود ۵ عدد کیک خواهید داشت.


طرز تهیه کیک سه دقیقه ای در ساندویچ ساز

مرحله اول

برای شروع یه ظرف با اندازه مناسب انتخاب کنید و تخم‌مرغ‌ها رو داخلش بشکنید و به همراه وانیل کمی هم بزنید. سپس شکر رو با تخم‌مرغ مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا رنگش روشن و کرمی بشه.


مرحله دوم

در این مرحله شیر و روغن مایع (یا کره آب شده) رو به مواد اضافه کنید و هخوب هم بزنید تا مواد به طور کامل با هم ترکیب بشن.


مرحله سوم

در این مرحله آرد رو که بهتره الک کرده باشید با بیکینگ پودر مخلوط کنید و کم کم و در سه مرحله به مواد اضافه کنید و در یک جهت هم بزنید تا مواد یکدست بشن. البته دقت کنید که بعد از اضافه کردن آرد مواد رو نباید بیش از حد هم بزنید.

READ
طرز تهیه شیرینی اسنو بال

مرحله چهارم

سینی بالایی و پایینی ساندیچ میکر رو به طور کامل چرب کنید و سپس ساندویچ ساز رو روشن کنید تا به طور کامل داغ بشه.


مرحله پنجم

اگه تصمیم دارید که کیک زبرا در ساندویچ ساز درست کنید، یک سوم از مایه کیک رو داخل یک ظرف دیگه بریزید و یک قاشق مرباخوری سرپر پودر کاکائو اضافه کنید و مایه کیک رو هم بزنید تا شکلات به طور کامل با مایه کیک مخلوط بشه.

کیک لقمه ای در ساندویچ ساز

برای درست کردن که کیک زبرا در ساندویچ ساز، بعد از اینکه مایه وانیلی رو داخل ساندویچ میکر ریختید، بعد مایه کیکی کاکائویی رو داخل قیف بریزید یا می‌تونید با استفاده از قاشق مایه کاکائویی رو روی مایه وانیلی بریزید و با استفاده از خلال دندون طرح بدید.