کد خبر : 17654
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 - 15:44

آموزش شیرینی حلزونی مخصوص عید

آموزش  شیرینی حلزونی مخصوص عید

شیرینی حلزونی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که عطر و طعم بی نظیری دارد و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را بدون فر و همزن برقی به راحتی در خانه تهیه کنید و از طعم بی نظیر این شیرینی لذت ببرید.

شیرینی حلزونی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که عطر و طعم بی نظیری دارد و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را بدون فر و همزن برقی به راحتی در خانه تهیه کنید و از طعم بی نظیر این شیرینی لذت ببرید.

این شیرینی خوشمزه بدون خمیرمایه تهیه می شود و می توانید به دلخواه بعد از پخت روی آن پودر پسته یا دارچین بریزید و برای یک عصرانه خوشمزه آن را سرو کنید. طعم این شیرینی را کافی است یک بار تست کنید تا مهمان همیشگی دورهمی ها و عصرانه شما شود.

طرز تهیه شیرینی شیک و مجلسی در 10دقیقه!

مواد لازم برای تهیه شیرینی حلزونی دارچینی

تخم مرغ ۱ عدد

شکر ۳ ق غذا خوری

روغن مایع ۴ ق غذا خوری

ماست ۵ ق غذا خوری

آرد ۲ پیمانه

بیکینگ پودر ۱.۵ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

عسل ۲ الی ۳ ق غذا خوری

شکر ۲  ق غذا خوری

پودر دارچین ۱ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی حلزونی تابه ای بدون فر و همزن برقی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید شکر و تخم مرغ را بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود، می توانید از همزن دستی یا چنگال استفاده کنید. در ادامه روغن مایع و ماست را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا ترکیب شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کرده به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر وسط کاسه جمع شود.

READ
طرز تهیه شکومالد نارگیلی خوشمزه و مجلسی برای عید نوروز

مرحله دوم: باز کردن خمیر

در ادامه وقتی خمیر نرم و لطیف شد باید روی یک سطح آرد پاشی شده به قطر نیم سانت پهن کنید و به شکل مستطیل در بیاورید. روی خمیر را با عسل یا مربا دلخواه کاور کنید و روی آن مخلوط شکر و دارچین را بریزید و از عرض رول کنید و کمی فشار دهید تا بهم چسبیده و بعد با کاتر به اندازه های ۱ سانتی برش بزنید.

مرحله سوم: شیرینی حلزونی تابه ای

در ادامه باید داخل یک شیرجوش مقدار روغن ریخته و صبر کنید تا گرم شود و بعد به صورت چندتایی شیرینی ها را داخل روغن داغ بریزید و صبر کنید تا خوب سرخ و طلایی شود و بعد روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به دلخواه روی آن پودر پسته یا نارگیل بریزید و تزیین کنید. نوش جان

منبع :برترین ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *