کد خبر : 17031
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 20:40

طرز تهیه آش جوشبره

طرز تهیه آش جوشبره

برای تهیه جوش پره در ابتدا گوشت چرخ‌کرده را با نصفی از پیاز داغ، تفت داده، کمی نمک و زردچوبه به آن می‌زنیم و با یک فنجان آب می‌گذاریم تا بپزد

طرز تهیه آش جوش

 مواد اولیه:

  1. گوشت چرخ شده ۲۰۰ گرم
  2. عدس پخته یک و نیم لیوان
  3. اسفناج پخته‌شده یک فنجان
  4. پیاز داغ ۴ قاشق غذاخوری
  5. نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  6. رازیانه دو قاشق مرباخوری
  7. تخم گشنیز دو قاشق مرباخوری
  8. جوز هندی (ساییده شده) دو قاشق مرباخوری
  9. خمیر پیراشکی یا خمیر آمادهٔ فیلو

طرز تهیه:

برای تهیه جوش پره در ابتدا گوشت چرخ‌کرده را با نصفی از پیاز داغ، تفت داده، کمی نمک و زردچوبه به آن می‌زنیم و با یک فنجان آب می‌گذاریم تا بپزد. سپس عدس و اسفناج پخته و گوشت چرخی را مخلوط کرده و نصفی از ادویه (رازیانه- تخم گشنیز- جوز هندی) را به آن اضافه کرده، نمک و فلفل می‌زنیم و با میکسر خوب له می‌کنیم. این موادِ میانی جوشواره است که آماده و کنار می‌گذاریم. برای درست کردن جوش پره ها به دو طریق می‌شود عمل کنیم:

۱- قسمتی از خمیر را به صورت لواش نازکی باز می‌کنیم و قالب می‌زنیم و داخل لواش‌ها را با مقداری از مواد پر می‌کنیم و با لواش دیگری روی آن را می‌پوشانیم و با چنگال چین می‌کشیم.

۲- یا اینکه خمیر را که به صورت لواش نازکی باز کردیم به فاصله از مواد روی سطح آن می‌گذاریم و با لواش دیگری روی آن را می‌پوشانیم و با فاصله آن‌ها را برش می‌زنیم و با چنگال چین می‌کشیم.

قابلمه‌ای را پر از آب کرده روی حرارت می‌گذاریم تا بجوشد و سپس جوشواره‌ها را داخل آب در حال جوش می‌ریزیم تا بپزد. البته نباید خیلی بپزد تا له و وا برود. جوشواره‌ها را داخل آبکش ریخته کنار می‌گذاریم. باقی پیاز داغ را داخل قابلمه ریخته و اسفناج خام را خرد کرده به آن اضافه کرده و تفت می‌دهیم و باقی ادویه را (رازیانه- تخم گشنیز- جوز هندی) داخل آن ریخته با یک لیوان آب می‌گذاریم اسفناج بپزد و جا بیفتد و سس جوشواره‌ها را داخل آن ریخته بعد از یکی دو جوش غذا آماده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *