خورشت مرغ و بادمجان یکی از خورشت های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی و در مدت زمان بسیار کوتاهی تهیه می گردد، این خورشت طعم عالی و فوق العاده ایی دارد و می تواند انتخاب مناسبی برای مهمانی ها باشد. اگر شما نیز به طعم بادمجان و مرغ علاقه مند هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید و با طرز تهیه خورشت مرغ و بادمجان بسیار خوشمزه آشنا شوید.

طرز  تهیه خورشت مرغ و بادمجان خوشمزه برای مهمانی و مجلس

از جمله غذاهای مجلسی که با مرغ تهیه می شوند می توان به خورش کرفس، خورش مرغ و بادمجان، خورش مرغ و بامیه، جوجه کباب، مرغ سوخاری،مرغ شکم پر و…. اشاره کرد که هر یک جایگاه ویژه ایی در سفره های ایرانی دارند. در مطالب قبلی به آموزش پخت برخی از این غذاها پرداختیم حال می خواهیم طرز تهیه خورش مرغ و بادمجان را معرفی نماییم که مطمئنا این دستور نیز مورد توجه شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

طرز تهیه خورشت مرغ و بادمجان

مواد لازم  برای دو نفر :

  • گوشت مرغ : ۲ تکه
  • بادمجان متوسط: ۲ عدد
  • گوجه :  ۴ عدد
  • رب : یک قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای : یک عدد کوچک
  • پیاز : یک عدد
  • روغن : به مقدار نیاز
  • نمک، زعفران، فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت مرغ و بادمجان :

برای پختن این خورشت خوشمزه، ابتدا پیاز را خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید، سپس مرغ ها را همراه پیاز ها سرخ نمایید، در این فاصله گوجه ها را رنده کنید و بعد از سرخ شدن مرغ ها به آن اضافه کنید. حال فلفل دلمه ای را در صورت تمایل ریز یا رنده نموده و به گوجه ها اضافه کنید. سپس ادویه و زعفران را به همراه رب گوجه فرنگی نیز اضافه کرده و درب قابلمه را قرار دهید تا مرغ جا بیفتد. ( بهتر است از یک یا دو لیوان آب جوشیده نیز استفاده کنید تا مرغ ها به آرامی بپزند.

READ
پیامک های مخصوص روز درختکاری/پیامک

در این فاصله بادمجان ها را پوست بگیرید و به اندازه های دلخواه خرد کرده و داخل صافی قرار دهید و روی آن نمک بپاشید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. بعد از گذشت نیم ساعت بادمجان ها را آبکشی نمایید و با مقدار روغن مناسب سرخ نمایید.

سرخ کردن بادمجان برای خورشت

حال بادمجان های سرخ شده را روی خورشت قرار دهید و ده دقیقه زمان دهید تا بخار پز شود و سپس داخل ظرف مناسب بکشید و سرو نمایید.

تزیین خورشت مرغ و بادمجان

توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید گوجه ها را به جای رنده نمودن خرد کنید و در مراحل آخر به خورشت اضافه کنید و صبر کنید تا بپزد.

خورشت مرغپخت خوشت مرغ مجلسی

برای پختن خورشت مرغ با بادمجان می توانید از لپه یا غوره تازه نیز استفاده نمایید که انتخاب آنها نیز کاملا سلیقه ایی می باشد.

خورش مرغ و بادمجان

ضمن اینکه پیشنهاد می کنیم حتما این خورشت خوشمزه و عالی را بپزید و از نوش جان کردن آن در کنار اعضا خانواده لذت ببرید،