کد خبر : 13888
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 خرداد 1394 - 18:12

زولبيا و باميه قهوه ای و سوخته قابل مصرف نیست

زولبيا و باميه قهوه ای و سوخته قابل مصرف نیست

زولبيا و باميه قهوه ای و سوخته قابل مصرف نیست مصرف زولبيا و باميه به معناي مصرف قند با حجم زياد است که مصرف بالاي قند مضرات زیادی براي سلامت انسان دارد و موجب سيري زودرس مي‌شود. هر چه زولبیا و بامیه قهوه‌ای‌تر و سوخته‌تر باشد، نشان دهنده این است که در روغن بیشتر جوشیده

زولبيا و باميه قهوه ای و سوخته قابل مصرف نیست

زولبيا و باميه قهوه ای و سوخته قابل مصرف نیست

مصرف زولبيا و باميه به معناي مصرف قند با حجم زياد است که مصرف بالاي قند مضرات زیادی براي سلامت انسان دارد و موجب سيري زودرس مي‌شود. هر چه زولبیا و بامیه قهوه‌ای‌تر و سوخته‌تر باشد، نشان دهنده این است که در روغن بیشتر جوشیده و حرارت بیشتری دیده و در نتیجه حاوی مواد سمی بیشتری است

به گزارش وب دا؛ مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت نیشابور گفت: برنامه‌ریزی برای یک تغذیه صحیح در ایام ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا هم بتوان با جلوگیری از پرخوری و بدخوری ، اصل پرهیز را رعایت کرد و هم با تقسیم انرژی و کالری مورد نیاز از زیان‌های کمبود غذایی در امان بود.

مهندس نعمت الله معروفی افزود: زولبيا و باميه که اغلب در سفره‌هاي افطار جايگاه ويژه‌اي دارد، در کنار طعم خوب و شيريني که داشته ، اما براي سلامتی مضر است.

وی بیان داشت: مصرف زولبيا و باميه به معناي مصرف قند با حجم زياد بوده ، که همه مي‌دانند مصرف بالاي قند چه مضراتي براي سلامتي داشته و موجب سيري زودرس مي‌شود. به همين دليل فرد نمي‌تواند ديگر مواد مورد نياز بدن خود را تامين کند زيرا سير شده و تمايل به خوردن غذا نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: چربي موجود در اين ماده نيز زياد است و همين موضوع سبب کندي تخليه معده مي‌شود که براي سلامتي مضر است.

READ
چاقی سلامت روان زنان را نشانه گرفته است

معروفی اضافه کرد: بعضي از زولبیا و بامیه‌ها به صورت غیراستاندارد و غیربهداشتی تهیه می‌شوند و در تهیه آنها از روغن‌های مانده و فاسد و همچنین مواد اولیه رو به فساد استفاده می‌شود، كه بسيار خطر ناك است ما مي توانيم به هنگام خرید زولبیا و بامیه به رنگ آن توجه کنیم، هر چه زولبیا و بامیه قهوه‌ای‌تر و سوخته‌تر باشد نشانه مرغوبیت آن نیست، بلکه نشان دهنده این است که در روغن بیشتر جوشیده و حرارت بیشتری دیده و در نتیجه حاوی مواد سمی بیشتری است سعي كنيم زولبیا و بامیه را از شیرینی فروشی‌های مطمئن تهیه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *