کد خبر : 13456
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 فروردین 1394 - 23:03

بیماری آنفلوآنزا معده را بشناسید

بیماری آنفلوآنزا معده را بشناسید

بیماری آنفلوآنزا معده را بشناسید

بیماری آنفلوآنزا معده را بشناسید

 

بیماری آنفلوآنزا معده

معده درد بیماری است که هر علتی می تواند داشته باشد اما بیماری آنفلوآنزای معده که دردناک هم می باشد به دلایل باکتریایی، ویروسی و یا مسمومیت ایجاد می شود .این بیماری التهاب معده هم نامیده می شود.

 

هیچ کس بیمار شدن را دوست ندارد به ویژه هنگامی که آن بیماری آنفلوآنزای معده باشد و علائمی مانند تب، تهوع، لرز، اسهال و درد به آن اضافه شود و این فکر که ابتلا به ویروس آنفلوآنزای معده ممکن است در داخل بدن باقی بماند احساس ترسناکی پدید می آورد در حالی که هیچ درمانی برای آنفلوانزای معده وجود ندارد. اسهال و استفراغ، عفونت معده و روده اغلب به نام آنفلوآنزای معده  شناخته می شود.

آنفلوآنزای معده، یا اسهال و استفراغ، می تواند با تعدادی از ویروس های مختلف که به دستگاه گوارش شما حمله می کند ایجاد شود  این ویروس می تواند از مواد غذایی آماده و یا به دلیل بهداشت ضعیف شستن دست انتقال یابد. بسته به نوع ویروس در بدن شما، آنفلوآنزا می تواند از یک تا 10 روز طول بکشد.

بیماری معده و درمان آن

یک فوق تخصص گوارش و کبد، عنوان کرد: گاستروآنتریت یا آنفلوآنزای معده یک بیماری التهاب معده است که می تواند موجب بروز اسهال، استفراغ، تهوع و تب شود.

READ
پرخوری پس از ماه مبارک رمضان ممنوع

دکتر جعفر فره وش در گفت و گو با ما گفت: گاستروآنتریت نوعی بیماری است که به دلایل مختلف از قبیل علت های باکتریایی، ویروسی، مسمومیت غذایی و دارویی بروز می کند و به راحتی و به سرعت حتی از طریق هوا به افراد دیگر سرایت پیدا می کند و موجب بروز تظاهرات گوارشی از قبیل اسهال، استفراغ، تهوع و تب می شود.

وی افزود: گاستروآنتریت یا بیماری التهاب معده به دلیل اینکه همانند بیماری آنفلوآنزا با تب همراه است و به سرعت به افراد دیگر سرایت پیدا می کند به بیماری «آنفلوآنزای دستگاه گوارش » نیز نامیده می شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد: این بیماری نیاز به درمان خاصی ندارد و در اغلب موارد به صورت خود به خودی و با مصرف زیاد مایعات بهبود می یابد اما اگر فردی با مصرف مایعات و تامین املاح معدنی بدن بهبود نیافت باید به پزشک مراجعه کند.

فره وش با بیان اینکه بیماری « آنفلوآنزای معده » موجب کم آبی بدن می شود گفت: به این دسته از بیماران توصیه می شود برای تامین مایعات بدن آب و شیر مصرف کنند و به هیچ عنوان آب میوه را مورد استفاده قرار ندهند زیرا آب میوه ممکن است محرک باشد. به گفته وی، مصرف آب کمپوت ممنوعیتی برای این بیماران ندارد. مصرف مایعات در هنگام مبارزه با آنفلوآنزای معده مهم است. اطمینان حاصل کنید که شما در حال نوشیدن مقدار زیادی مایعات هستید به خصوص اگر شما یک تب یا استفراغ دارید هنگامی که شما به آنفلوآنزا معده دچار شوید این بسیار آسان است که دچار کم آبی بدن شوید مایعات تمیز  مانند آب و غذاهای مایع، بهترین نوع مصرف هستند.

READ
علت گاز گرفتن زبان چیست

بیماری آنفلوآنزای معده و علایم آن

پیشگیری از آنفلوآنزای معده

چه  چیزی کمک می کند تا شما از آنفولانزا معده بهبودی پیدا کنید؟

داشتن آنفلوآنزای معده باعث می شود که شما احساس ناراحتی داشته باشید اگر مبتلا شدید درمان می تواند به کاهش برخی از ناراحتی ها کمک کند. برخی از راه های اساسی برای جلوگیری از گرفتن آنفلوآنزای معده شامل شستن دست های خود را به طور منظم و گرفتن مقدار زیادی استراحت می باشد. دست ها را اغلب با صابون و آب گرم به ویژه هنگام استفاده از حمام، تغییر پوشک و قبل و بعد از غذا بشویید. تمام میوه ها و سبزیجات را قبل از غذا خوردن آنها را بشویید.

از خوردن غذا و آب آلوده اجتناب کنید. فرزند خود را در برابر روتا ویروس، شایع ترین علت اسهال و استفراغ واکسینه کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *