کد خبر : 13036
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 اسفند 1393 - 12:27

جلوگیری از چاقی در عید نوروز

جلوگیری از چاقی در عید نوروز

جلوگیری از چاقی در عید نوروز سلام عیدتان مبارک باشد . خوش آمدید . بفرمایید دهنتون شیرین کنید . جمله ای آشنا که ایام عید نوروز شنیده می شود . اما چاقی و اضافه وزن چه می شود . آیا یک فرد چاق و دارای اضافه وزن مجبور است چاق تر شود  یا راه حلی

جلوگیری از چاقی در عید نوروز

سلام عیدتان مبارک باشد . خوش آمدید . بفرمایید دهنتون شیرین کنید .
جمله ای آشنا که ایام عید نوروز شنیده می شود . اما چاقی و اضافه وزن چه می شود . آیا یک فرد چاق و دارای اضافه وزن مجبور است چاق تر شود  یا راه حلی برای کنترل وزن در ایام نوروز وجود دارد .
چند توصیه برای اجرای رژیم غذایی صحیح  در ایام عید نوروز
هیجان یکی از مهمترین عواملی است که  کنتر ل   خوردن    را از انسان می گیرد  حال به بررسی عوامل هیجان در عید بپردازیم و روش اجرای آن برای جلوگیری از چاقی   ازدهام زیاد دیدن افرادی که مدت مدیدی است که آنها را ندیده ایم   .

قبل از اینکه به منزل کسی بروید کمی تلفنی با آن صحبت کتید تا هیجان دیدار کاهش یابد

برای جلوگیری از پرخوری ناشی از از شلوغی قبل از صرف غدا ابتدا از مکان خارج شده مدت کوتاهی قدم زده بعد از آرام سازی برای میل غذا آماده اید .
یکی دیگر از تکنیک های ساده برای جلوگیری از پرخوری  شنیدن موزیک لایت بدون کلام است  – موبایل هدفون و یک موزیک همراهتان باشد و قبل از خوردن با گوش کردن به موزیک خود را آرام نمایید .
اگر غدا به صورت سلف سرویس است از برداشتن غذا زودتر از بقیه جلوگیری نمایید دور میز که خلوت شد بعدا نوبت ماست اینگونه از پرخوری و چاقی دور خواهیم بود و در اجرای رژیم غذایی موفق هستیم .
اگر تعارف کردن چه باید بکنیم ؟؟

متاسفانه هنوز فرهنگ رژیم غذایی  در جامعه ما جا نیفتاده  است  و تعارفات بی مورد برای چاق ها مکن است مشکل ساز شود برای جلوگیری از آن  به هیچ عنوان از این جمله استفاده نماییم ::::

((((نه من رژیم دارم نمی خورم  )))

READ
آموزش بُرش های طرحدار کیک خانگی/شیرینی

در حد تعادل  حتی شیرینی برداریم اما فراموشش نکیم چاقی و لاغری در دستان خود ماست هر برداشتنی مساوی با خوردن نیست !!!!
میشود بعد تکه کردن شیرینی ها آنها را به بچه ها داد یا در دیگر بشقاب ها تقسیم نمود تا لاغر بمانیم .
میوه و چاقی  :
یکی از اشتباهات بسیار رایج در اجرای رژیم غذایی لاغری  برای درمان اضافه وزن  توصیه به میوه فراوان است  متاسفانه این فکر اشتباه است که میوه چاق نمی کند یک واحد میوه حدود 15 گرم قند دارد و آن هم قند ساده که سرعت جذب بالایی دارد شاید میوه نسبت به شیرینی اولویت دارد اما می تواند زیاده روی در مصرف میوه نیز باعث چاقی و اضافه وزن شود در خوردن میوه برای جلوگیری از چاقی  افراط نمایید .

یکی از ساده ترین روشها برای ج کاهش قدرت چاق کنندگی میوه ها همرا کردن میوه با خیار است هم معده پر شده و هم فیبر بالای خیار سرعت جدب قند میوه کاهش می یابد (( سبزیجات و سیفی جات گروه آزاد در رژیم لاغری است ))
آچیل و چاقی ::

آجیل ها با داشتن مقدار زیادی روغن به سرعت می توانند زحمات ما را برای داشتن اندامی زیبا و لاغری موفق بر باد دهند .

READ
مدل لباس نامزدی به رنگ بنفش /مدل لباس

کدام آجیل کمتر چاق می کند ؟؟؟
یک اشتباه رایج این است که می گویند تخمه هندوانه چاق نمی کند اما تخمه آفتابگردان چاق می نماید . هنگامی که جداول انرژی را نگاه می کنید می بینید که تفاوت زیادی بین آجیل ها از نطر کالری نیست .
اما مناسبترین آجیل برای کسی که چاق است  آجیل های ریز هستند هر آجیل ریز تر باشد وزن کتری از آن تعداد بیشتری را تشکیل داده و فرد کالری کمتری وراد بدن می نماید .
و زمان مصرف طولانی شده و باز هم به احتمال زیاد کمتر می خوریم .
غذاها چاق کننده و عید نوروز :::
آیا برنج در عید نوروز بخوریم  ؟؟
بهترین پلو برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن در عید نوروز پلویی است که 1- کم روغن باشد بهتر است از کره استفاده ننمایید 2 – برنجی که با مخلفات باشد سبزیجات یا حبوبان این مواد به دلیل فیبر بالا لود گلایسمیک برنج را کاهش داده  و قدرت چاق کنندگی غذا را کاهش می دهد

منبع :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *