کد خبر : 9359
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مرداد 1393 - 17:30

طرز تهیه ژله بستنی میوه ای/دسر

طرز تهیه  ژله بستنی میوه ای/دسر

ژله میوه ای دو رنگ پودر ژله 2 بسته  .  پودر ژلاتین ۲ قاشق چایخوری  .  شکر 2 قاشق چایخوری آب جوش 2 لیوان  .  آب سرد 1 لیوان  .  شیر یا بستنی 1 لیوان  .  برش های میوه به مقدار لازم طرز تهیه : قالب ژله را به مدت 15 دقیقه داخل فریزر قرار

ژله دو رنگ

ژله میوه ای دو رنگ

پودر ژله 2 بسته  .  پودر ژلاتین ۲ قاشق چایخوری  .  شکر 2 قاشق چایخوری

آب جوش 2 لیوان  .  آب سرد 1 لیوان  .  شیر یا بستنی 1 لیوان  .  برش های میوه به مقدار لازم

ژله بستنی

طرز تهیه : قالب ژله را به مدت 15 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود ؛ برای تهیه این دسر به دو نوع ژله نیاز دارید و هر ژله را باید جداگانه اماده کنید.

1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین و 1 قاشق چایخوری شکر را بهمراه یک بسته پودر ژله درون یک لیوان اب جوش بریزید و خوب مخلوط کنید تا مایع شفاف شود سپس یک لیوان اب سرد به ان اضافه نمائید.

میوه ها را خرد کنید و کف قالب قرار دهید سپس ژله ای که اماده کرده اید روی میوه ها بریزید سپس ژله به مدت 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

ژله بستنی

بسته دوم پودر ژله را باز کنید و داخل کاسه با 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین ، 1 قاشق چایخوری شکر و یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا شفاف شود سپس 1 لیوان شیر سرد یا بستنی نرم شده ( بستنی را هم بزنید تا نرم شود ) به ژله اضافه کنید.

پس از اینکه ژله خودش را گرفت از فریزر خارج کنید و ژله دوم را روی ان بریزید ؛ ظرف را 3 ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله دوم نیز بسته شده و اماده سرو شود ؛ برای سرو ابتدا قالب ژله را برای چند ثانیه درون ظرف اب جوش فرو ببرید و بلافاصله درون بشقاب سرو برگردانید.

READ
طرز تهیه پای پرتقال با مرنگ/شیرینی

نکته ها : پودر ژلاتین برای این مورد استفاده قرار میگیرد که وجود میوه درون ژله مانع از بستن شدن ژله نشود و همچنین ژله سریع تر اماده و بسته شود.

قبل از ریختن لایه دوم باید از استحکام ژله زیرین مطمئن شوید تا ژله ها باهم ترکیب نشوند ، برای داشتن ژله بدون رنگ از پودر ژله آلوورا استفاده کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *