کد خبر : 8938
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 21:16

با رعایت این نکات خانه ای رویایی در تابستان داشته باشید/نکات خانه داری

با رعایت این نکات خانه ای رویایی در تابستان داشته باشید/نکات خانه داری

هم هوا کم کم گرم میشود و  کابوس هجوم سوسک ها به خوابمان می آید. به نقل از مجله زندگی ایده آل ؛ برای مقابله با سوسک ها، این توصیه ها را به خاطر بسپارید. ظروف و لباس های کثیف، وسایل بسته بندی، کارتن های مقوایی، نوشیدنی ها، شانه های تخم مرغ، کیسه های سیب

هم هوا کم کم گرم میشود و  کابوس هجوم سوسک ها به خوابمان می آید.

به نقل از مجله زندگی ایده آل ؛ برای مقابله با سوسک ها، این توصیه ها را به خاطر بسپارید. ظروف و لباس های کثیف، وسایل بسته بندی، کارتن های مقوایی، نوشیدنی ها، شانه های تخم مرغ، کیسه های سیب زمینی و پیاز و مواد غذایی فله ای از راه های ورود سوسک ها و حشرات به داخل منازل است. پیشگیری و بهسازی محیط، رعایت اصول بهداشتی، روش های کنترل شیمیایی و غیرشیمیایی و ارتقای وضعیت بهداشتی، تهاجم سوسک ها را کاهش میدهد. در ظروف زباله باید به طور کامل و محکم بسته باشد و طبق یک برنامه منظم تخلیه شود، منابع آب هم به منظور کاهش دسترسی سوسک ها باید به دقت کنترل شود.

استفاده از جاروبرقی، تله گذاری و استفاده از گرما و سرما یا گازهای غیرسمی جزو روش های کنترل غیرشیمیایی به شمار میرود. سمپاشی برای کنترل کامل لازم و ضروری است، البته به ندرت یک بار سمپاشی به از بین رفتن کامل سوسک ها منجر می شود. کنترل شیمیایی تنها روش مؤثر کنترل سوسک هاست و مهمترین اثر آن ایجاد تأخیر در بروز مقاومت است. افرادی که با این نوع سموم سر و کار دارند باید برچسب اطلاعات سموم را به طور دقیق مطالعه و همه اخطارها و دستورالعمل های آن را رعایت کنند.

برای مقابله با گرما در فصل تابستان و مطبوع شدن هوای محیط، استفاده از کولر گازی ای که منجر به مصرف بالای برق نشود و در مصرف انرژی صرفه جویی کند آرزوی هر خانواده ای است.نسل جدید اینورتر های ال جی که ۶۰ درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد به شما پیشنهاد می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر به آگهی ابتدایی مجله مراجعه کنید.

چگونه با دیدن قبض برق داغ نکنیم؟

یکی از دغدغه های بزرگ در فصل تابستان، مقابله با گرما و در عین حاصل صرفه جویی در مصرف برق است. چه کنیم که استفاده از کولرگازی منجر به مصرف بالای برق نشود؟ شستوشوی ماهانه، تمیز کردن فیلترها و سطح کویل اسپیلیت منجر به افزایش راندمان کولرهای گازی خواهد شد ضمن آنکه با نصب سایبان روی پنل بیرونی، کندانسور کولر گازی میتواند به دور از تابش نور خورشید با راندمان بهتر و مصرف برق کمتر به تبادل حرارت و خنک کردن منجر شود. کارشناسان با بررسی دریافته اند که هنگام نصب کولر گازی، پنل بیرونی آن باید به گونه ای نصب شود که جریان هوای آزاد در پشت آن به راحتی برقرار باشد به طوریکه اگر عایق لوله های رابط به ویژه در بیرون از ساختمان از بین برود، مقداری از خنکی کولر از دست میرود؛ بنابراین با بازرسی سالانه میتوان نسبت به ترمیم عایق لوله های رابط پنل به کندانسور اقدام کرد. از سوی دیگر در سرویس های سالانه علاوه بر کنترل مقدار شارژ گاز مورد نیاز کولر، سطح پره های بیرونی کولر نیز باید تمیز شود و در نهایت با اجرای تمام این راهکارها میتوان انتظار کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق را انتظار داشت. همچنین با تمیز کردن لوله های پلاستیکی آبرسانی کولر آبی و جرمگیری آبپاش های پلاستیکی و سبد زیر پمپ آب، همراه با بررسی عملکرد صحیح پمپ آب کولر، می توان بازده کولر آبی را افزایش و مصرف برق را به نصف کاهش داد.

چگونه یخچالمان را خوشبو کنیم؟

یکی از لوازم ضروری در هر خانه ای یخچال است که همه افراد خانه هم با آن در تماس هستند؛ از بچه ها که در آن به دنبال خوراکی میگردند تا خانم خانه که وظیفه سر و سامان دادن و نظافت آن را بر عهده دارشد. برای از بین بردن بوی بد یخچال میتوانید مقداری زغال را بکوبید و در کیسه های پارچه ای نازکی بریزید و در طبقه بالای یخچال بگذارید. هرچند هفته یک بار کیسه زغال را در آفتاب بگذارید تا خشک شود تا دوباره بتوانید از آن به عنوان بوگیر استفاده کنید. قفسه ها و کشوهایی را که میتوان بیرون آورد با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و پس از خشک شدن دوباره در یخچال قرار دهید. پشت یخچال را تمیز نگاه دارید. برای پاک کردن این قسمت، دو شاخه یخچال را بیرون آورید و یخچال را کمی جلو بکشید. به وسیله جاروبرقی گرد وغبار پشت یخچال را بزدایید. به این ترتیب دستگاه بهتر کار میکند و عمر بیشتری خواهد داشت. برای تمیز کردن دیواره های داخلی یخچال از محلول جوششیرین و آب کمک بگیرید. برای این منظور، یک تا دو قاشق جوششیرین را در یک چهارم لیتر آب گرم حل کنید و یخچال را با آن پاک کنید. سپس با دستمال تمیز خشک نمایید. جوششیرین بوی نامطبوع یخچال را از بین میبرد. اگر لاستیک های دور در یخچال و فریزر خراب باشد، داخل فریزر مقدار زیادی برفک میزند. نوارهای لاستیکی در یخچال و فریزر به مرور زمان انعطاف خود را از دست داده و جدا میشوند و این سبب ایجاد برفک میشود. سالی یک بار سالمبودن این نوارها را کنترل کنید تا در صورت کوچکترین نشت هوا، آنها را تعویض کنید. برفک یخچال و فریزر را بهصورت منظم آب کنید چون با افزایش ضخامت برفک، مصرف انرژی بالا میرود. شما میتوانید یخچال های مجهز به سیستم برفک آبکن اتوماتیک را انتخاب کنید تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

READ
چگونه تا عید امسال "بهترین پوست" را داشته باشیم/سلامت

خانه ای خوشبو داشته باشید

همانقدر که پراکنده شدن عطری خوشبو و دلانگیز در محیط خانه، حس خوب و خوشایندی را در انسان ایجاد میکند، به مشام رسیدن بویی نامطبوع، ناراحتکننده و حتی بعضی اوقات غیرقابل تحمل میشود. بنابراین باید به فکر چاره بود. برای این منظور باتوجه به نوع بوی پراکنده شده در محیط، راه های متعددی وجود دارد؛ فقط کافی است آنها را امتحان کنید:

۱- در یک نعلبکی کمی ادکلن خوشبو بریزید ویک حبه قند چهار گوش در آن بیندازید، طوری که ادکلن را خوب جذب کند و قند خیس شود، سپس قند را آتش بزنید و وقتی ادکلن تمام شد قند را خاموش کنید. با این تدبیر فضای خانه بسیار معطر خواهد شد.

۲- اگر میخواهید سبزی یا موادی سرخ کنید که مطمئن هستید اعضای خانواده از بوی حاصل از آن ناراحت میشوند، پیش از شروع کار، ابتدا هواکش های داخل آشپزخانه را روشن کنید سپس مقداری سرکه سفید را در کاسه ای بریزید و آن را کنار اجاق گاز روشن قرار دهید؛ بوی حاصل از سرکه سفید، باقیمانده بوی حاصل از سرخ کردن آن مواد را در محیط خنثی میکند.

۳- هرچقدر هم که غذا خوشمزه باشد، بوی سوختن آن بسیار بد و ناخوشایند است. پس اگر حواستان پرت شد و غذایتان سوخت و بوی آن تمام خانه را در برگرفت، ناراحت نشوید. ابتدا اگر هواکش روشن نیست، روشنش کنید. سپس قابلمه ای حاوی آب را روی شعله اجاق گاز قرار داده و چند تکه لیموترش در آن بیندازید و بگذارید بخار حاصل از جوشیدن لیموترش در آب، بوی سوختگی موجود در خانه را از بین ببرد.

READ
آموزش خورش پسته کوهی

۴- کاسه ای حاوی آب را روی شعله اجاق گاز قرار دهید و تعدادی چوب دارچین یا کمی از پودر آن را در آب بریزید و روی شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید تا کمکم جوش آید. عطر دارچین فضا را معطر کرده و بوی حاصل از سرخکردنی و حتی سوختگی را از بین خواهد برد.

۵- اگر حواس پرتی کار دستتان داده و غذا به قدری سوخته که بوی حاصل از آن با هیچ یک از راهکارهای فوق خنثی شدنی نیست، دیگر مجبور هستید پنجره ها را باز کنید ولی برای اینکه این بو هرچه سریعتر از طریق پنجره آشپزخانه خارج شده و به دیگر قسمت های خانه انتقال پیدا نکند، پارچه و حوله مخصوص آشپزخانه را نمدار کرده و برای چند دقیقه آن را تکان دهید.

۶- بوی حاصل از پختوپز غذا را با ریختن مقداری جعفری در تاب های کوچک و قراردادن آن روی شعله اجاق گاز از بین ببرید. حرارت دادن جعفری برای مدت ۵ دقیقه، نه تنها بوی نامطبوع موجود را از بین میبرد بلکه فضا را عطرآگین میکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *